Viņš stāstīja, ka tikšanās laikā ar ministru galvenokārt pārrunāti dzērienu depozīta sistēmas darbības jautājumi, tostarp norādīts uz vairākām nepilnībām, piemēram, pārmērīgo slogu mazajiem tirgotājiem un to, ka depozīta sistēma, tirgotāju ieskatā, nav pietiekami caurspīdīga.
"No pirmās pieredzes skatāmies, ka ir jāveido jauns modelis ar visu tirgus dalībnieku uzticību un caurspīdīgumu valsts izveidotā monopola situācijā," pauda Danusēvičs.
Viņš norādīja, ka LTA sagatavos priekšlikumus, kas būtu jādara SIA "Depozīta iepakojuma operators" un kādai būtu jāizskatās turpmākajai regulācijai šādām sistēmām, lai nodrošinātu to caurspīdīgumu un visu ieinteresēto pušu iesaisti. Tāpat tikšanās laikā pārrunāta nepieciešamība par šiem jautājumiem diskutēt arī ar Ekonomikas ministriju.
Viens no punktiem, kas tiks izvērsts, ir depozīta iepakojumu savākšana. LTA ieskatā, tā būtu obligāti jāveic tikai no lielveikala izmēra tirgotājiem, savukārt pārējo būtu jānodrošina pašvaldībai.
Tikmēr arī tekstilizstrādājumu savākšanas jautājumā LTA uzticēts izstrādāt priekšlikumus par to, kā sistēmu ieviest taisnīgi. Danusēvičs minēja, ka sākotnējā projekta izstrādi iecerēts uzticēt LTA biedram un apģērbu tirgotājam SIA "R.D.A.". Pēcāk priekšlikumi tiks pārrunāti arī ar pārējiem tirgotājiem līdz visbeidzot tie nonāks Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).
Komentējot tikšanos ar Rīgas domes Satiksmes departamentu par stāvvietu jautājumu preču piegādēm Rīgā, LTA prezidents norādīja, ka kopumā atzinīgi vērtē pašvaldībā ieviestās speciālās piegādes stāvvietas. Vienlaikus policijas pārstāvji un arī piegādātāji novērojuši, ka šīs vietas nereti tiek izmantotas negodprātīgi, ietekmējot to oriģinālo nolūku.
"Šī brīža situācijā, kad strādā arī kurjeri, piemēram 'Wolt", "Bolt" un citi, šīs stāvvietas tiek izmantotas preču piegādei fiziskām personām un nereti aizņem vietas tiem, kas piegādā preces juridiskām personām," sacīja Danusēvičs. Tāpat problēmas sagādājot ierobežotais piegādes laiks.
Lai risinātu radušās domstarpības, LTA ieskatā, nepieciešams veikt vismaz divus grozījumus normatīvos. Pirmkārt, preču izkraušanas laiks jāpagarina no piecām līdz desmit minūtēm, bet, otrkārt, pašvaldībām jādod plašākas tiesības regulēt preču piegādi savā teritorijā, izdodot saistošos noteikumus. "It sevišķi tas attiecas uz valsts nozīmes pilsētām," piebilda Danusevičs.
LETA jau vēstīja, ka otrdien LTA vadība tikās ar vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministru un Rīgas pašvaldības policijas pārstāvjiem.
LTA dibināta 1912.gadā, un pašlaik tajā brīvprātīgi apvienojušies vairāk nekā 600 uzņēmēju, kuri nodarbojas ar tirdzniecību, ēdināšanu un pakalpojumu sniegšanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri