Viņa skaidroja, ka auto tirgotāji, tāpat kā citas nozares, šogad ir piedzīvojuši virkni izaicinājumu, gan turpinot pārvarēt pandēmijas izaicinājumus, gan sastopoties ar jauniem sarežģījumiem, ko radījis karš Ukrainā, energokrīze un augstā inflācija.
Tirgū aizvien novērojami jaunu auto ražošanas un piegādes ķēžu sarežģījumi, ko radījis mikroshēmu trūkums, dažādu autobūvē izmantojamo metālu un degvielas, elektrības cenu pieaugums. Visi šie apstākļi ir ietekmējuši ražošanas jaudas un līdz ar to arī laiku, cik ātri jauni auto tiek piegādāti to pircējiem. Gerkena gan piebilda, ka "Moller Auto" noliktavās ir dažādu modeļu jaunas automašīnas, kas klientiem pieejamas tūlītējai iegādei un lietošanai, taču, ja ir vēlme nopirkt jaunu spēkratu īpašā komplektācijā, būs jāgaida.
"Jau otro gadu novērojam, ka pieaug pieprasījums pēc lietotām automašīnām. To radījis divu apstākļu kopums - proti, nepieciešamība pēc personīgās ikdienas mobilitātes un nevēlēšanās gaidīt jaunu auto sev vēlamajā komplektācijā. Piemēram, "Moller Auto" pārdošanas dati rāda, ka šī gada pirmajos astoņos mēnešos pieprasījums pēc mazlietotiem auto ir kāpis par 20%, salīdzinot ar identisku periodu 2021.gadā," norādīja "Moller Auto" uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā.
Viņa arī norādīja, ka pozitīvas tendences ir vērojamas elektroauto segmentā, skaidrojot, ka pieprasījuma pieaugumu pēc elektroauto ietekmējuši vairāki faktori - degvielas cenu pieaugums, palielinājusies aktivitāte saules paneļu uzstādīšanā privātmāju teritorijās, kā arī vēlme pievērsties zaļākam dzīvesveidam.
"Tāpat elektroauto iegādi sekmē valsts atbalsta pieejamība privātpersonām un fakts, ka tas ir "nākotnes auto", jo saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) klimata mērķiem pēc 2035.gada jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem vairs netiks reģistrētas lietošanai uz ES ceļiem," skaidroja Gerkena, piebilstot, ka saskaņā ar "Moller Auto" datiem, šogad pirmajos astoņos mēnešos 3,9% no visām uzņēmuma piegādātajām automašīnām ir bijušas elektroauto, bet pērn attiecīgajā periodā tie bija 2,6%.
"Moller auto" Latvijā un Lietuvā pārstāv automašīnu zīmolus "Volkswagen" un "Audi", bet Igaunijā "Volkswagen" un "Škoda" autorizēto servisu. "Moller auto" uzņēmumu grupu Baltijā veido deviņi uzņēmumi, un to kopējais apgrozījums 2021.gadā bija 267 miljoni eiro, bet peļņa - pieci miljoni eiro.
Kompānija "Moller auto" reģistrēta 2014.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,5 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2021.gadā bija 32,64 miljoni eiro, savukārt peļņa bija 1,22 miljoni eiro. "Moller auto" īpašnieks ir Norvēģijas "Moller Bil".
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri