• Digna,
  • Jautrīte,
  • Kamila
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Iedzīvotāju vēlme pēc ātrās ēdināšanas pakalpojumiem aizvien ir augsta

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 09:49, 19.12.2022


Iedzīvotāju vēlme pēc ātrās ēdināšanas pakalpojumiem aizvien ir augsta, un tie ir kļuvuši par daļu no cilvēku dzīvesstila nepieciešamībām, sacīja "Hesburger" starptautiskās attīstības un mārketinga direktore Ieva Salmela.



Viņa skaidroja, ka, raugoties uz patērētāju uzvedību, ir skaidrs, ka vairāku krīžu un kopējā cenu kāpuma ietekmē cilvēki rūpīgāk pārdomā tēriņus, vienlaikus pieprasījums pēc "Hesburger" produktiem esot stabils. Pozitīva ietekme ir arī iespējai pasūtījumus veikt attālināti.

Vienlaikus Salmela pauda, ka, līdzīgi kā citās nozarēs, arī ātrās ēdināšanas jomā patlaban ir daudz nezināmā. "Ja citus gadus varējām izteikt prognozes par tirgus situācijas izmaiņām nākotnē, tad šogad esam piesardzīgi," sacīja kompānijas pārstāve. Cita starpā būtiskākās problēmas saistītas ar karadarbību Ukrainā, inflāciju, energokrīzi un darba spēka pieejamību.

Kā norādīja Salmela, pagaidām nekas neliecina, ka tuvāko mēnešu laikā situācija kardināli mainīsies.

Taujāta par pašreizējiem izaicinājumiem, Salmela pauda, ka kompānijā ieviesti vairāki energoresursu taupības mehānismi, piemēram, plītis tiek darbinātas "eko" režīmā, pēc darba laika beigām tiek izslēgts fasāžu apgaismojums. Nākamgad iecerēts turpināt darbu pie saules enerģijas izmantošanas, atsevišķas "Hesburger" ēkas aprīkojot ar saules paneļiem vai palielinot uz tiem jau esošo paneļu skaitu.

"Tiesa, ja šobrīd ar energoresursu cenu pieaugumu tiekam galā, nākotnē tas varētu kļūt arvien sarežģītāk," atzina kompānijas pārstāve. Viņa arī nenoliedza, ka no energoresursu cenām atkarīgas arī turpmākās "Hesburger" produktu cenas.

Tikmēr darba spēka piesaistes jautājumus "Hesburger" cenšas risināt ar kampaņu īstenošanu Baltijā, atalgojuma celšanu, elastību un darbinieku labumiem.

Vaicāta par patērētāju tendencēm starp Baltijas valstīm, "Hesburger" pārstāve minēja, ka tirgus situācija visās Baltijas valstīs ir samērā līdzīga. Izteiktākās atšķirības ir pieprasījumā pēc digitālajiem risinājumiem, kur Latvijā un Lietuvā pēc tiem pieprasījums kāpis, kamēr Igaunijā palicis nemainīgi augsts.

Salmela skaidroja, ka pieprasījumu pēc digitālajiem pakalpojumiem veicinājusi pandēmija. Viņa uzsvēra, ka, ja vēl pirms pieciem gadiem nevarēja iedomāties, ka spētu organizēt apkalpošanu, piedāvājot maltītes tikai līdzņemšanai vai atļaujot ēstuves telpās ienākt tikai noteiktam cilvēku skaitam, tad Covid-19 ir apliecinājums, ka īpašu apstākļu gadījumā tas ir iespējams.

"Hesburger" pārstāve arī stāstīja, ka kompānija daudz laika un uzmanības velta produktu klāsta papildināšanai. Ņemot vērā, ka klienti papildina pasūtījumos ietvertos ēdienus ar mērcēm un majonēzēm, "Hesburger" paplašinājis majonēžu ražošanu, atverot jaunu mērču un majonēzes fabriku Kauņā, Lietuvā.

Komentējot ātrās ēdināšanas nozares tendences Eiropā un pasaulē, Salmela uzsvēra vairākas, piemēram, sīvo konkurenci, kompāniju vēlmi ieviest ilgtspējīgus risinājumus, kā arī tiekšanos izpildīt visas Eiropā noteiktās klimatneitralitātes prasības.

"Pasaules tendences liecina, ka ātrās ēdināšanas vietas nereti kļūst par "vienas pieturas" atpūtas iespēju, kur ne tikai atvilkt elpu, nobaudīt maltīti, organizēt bērnu ballīti, bet arī uzpildīt jeb uzlādēt auto," apkopoja Salmela.

Jau vēstīts, ka "Hesburger" pārdošanas apmēri Latvijā pērn palielinājās par 8,5%, sasniedzot 33,1 miljonu eiro.

Savukārt "Hesburger" pārdošanas apmēri Baltijas valstīs 2021.gadā sasniedza kopumā 99,7 miljonus eiro. Lietuvā pārdošanas apmēri, salīdzinot ar 2020.gadu, pieauga par gandrīz 14%, sasniedzot vairāk nekā 36 miljonus eiro, bet Igaunijā pārdošanas apmēri kāpa par 13%, sasniedzot vairāk nekā 30,5 miljonus eiro.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Valainis: "Tet" un LMT nav plānots saglabāt pilnīgā valsts kontrolē

Tehnoloģiju uzņēmumus SIA "Tet" un SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) nevienā brīdī nav plānots saglabāt pilnīgā valsts kontrolē, aģentūrai LETA sacīja ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS).

Ekonomika Latvijas ekonomikas izaugsmes temps būs 4 reizes zemāks nekā Lietuvas (+VIDEO)

Pozitīvs signāls ir eksporta atjaunošanās - īpaši kokmateriālu, farmācijas, ķīmisko vielu un IT pakalpojumu jomās.

Ekonomika Taps vērienīga vēja enerģijas tehnoloģiju ražotne

Būs 650 darba vietas un ik gadu nodrošināta nodokļu nomaksa vismaz 7,8 milj. eiro apmērā.

Ekonomika EK laikam no 2028. līdz 2034.gadam piedāvā divu triljonu budžetu

Eiropas Komisijas (EK) piedāvātais Eiropas Savienības (ES) ilgtermiņa budžets laika posmam no 2028. līdz 2034.gadam paredz izdevumus palielināt līdz diviem triljoniem eiro, trešdien Eiropas Parlamentam (EP) pavēstījis ES budžeta komisārs Pjotrs Serafins.

Lasiet arī

Interesanti fakti Atkal brīdina par gaidāmu spēcīgu pērkona negaisu

Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs piektdienas pēcpusdienā ir izplatījis vairākus brīdinājumus - par gaidāmu spēcīgu pērkona negaisu, iespējamiem lietus plūdiem un stipru karstumu daļā valsts.

Ekonomika Dienvidkurzemes novadā jaunā saimniece audzē ziedus 5 siltumnīcās (+VIDEO)

"Prātā ienāca doma, ka varētu mammai iekārtot smuku dārzu".

Pasaule ES vienojas par 18.sankciju kārtu pret Krieviju

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis piektdien vienojušās par jaunu sankciju paketi pret Krieviju, reaģējot uz tās uzsākto karu pret Ukrainu, ziņo amatpersonas.

Ekonomika Arvien vairāk sieviešu valstī apgūst datorspecialitātes (+VIDEO)

Šogad bezmaksas mācībās piedalījās vairāk nekā 2700 dalībnieces no visas Latvijas.