Asociācijā uzsver, ka šādam regulējumam nebūs nozīmes, jo degvielas uzpildes stacijās (DUS) degvielas cena, kas redzama pilonos, vēl nenozīmē mazumtirdzniecības gala cenu.
KP atzinusi, ka konkurence degvielas piegādātāju starpā ir pietiekami liela un tā turpina pieaugt. Vienlaikus tirgus ir gana piesātināts un apmēros mazs, salīdzinot ar pārējām Eiropas valstīm. Tādējādi degvielas tirgotāji kā instrumentu patērētāju piesaistei izmanto klientu lojalitāšu atlaižu programmas, līdz ar to degvielas gala cena parasti ir zemāka, nekā redzams publiski DUS pilonos, skaidro LDTA pārstāvji.
Asociācija norāda, ka šāda KP ieteiktā platforma neatspoguļos reālās cenas, klients parasti jau ir izdarījis izvēli par labu vienam vai otram degvielas tirgotājam, iegādājoties lojalitātes kartes. Vienlaikus šāda sistēma apgrūtinās degvielas tirgotāju ikdienas darbu, radot papildu administratīvo slogu, ziņojot par cenām, jo cenas var mainīties vairākas reizes dienā, pie tam cenas atšķiras lokāli.
Jau ziņots, ka KP konstatējusi asimetriju starp DUS un patērētājiem pieejamo informāciju par degvielas mazumtirgotāju piedāvātajām aktuālajām degvielas cenām tirgū, izvirzot DUS izdevīgākā pozīcijā pret patērētāju.
KP ieskatā, šādai informācijai patērētājam ir jābūt ātri un ērti pieejamai, piemēram, sekojot Vācijas vai Austrijas praksei, nodrošinot vienotu degvielas cenu publicēšanas sistēmu un regulējumā nostiprinot par pienākumu degvielas mazumtirgotājiem sniegt sistēmai informāciju par aktuālajām degvielas mazumtirdzniecības cenām. Rezultātā patērētājs, kurš ir informēts par aktuālajām degvielas cenām sev tuvākajās DUS, spētu radīt spiedienu uz degvielas mazumtirdzniecības cenu, veicinot lielāku konkurenci starp degvielas mazumtirgotājiem degvielas gala cenas līmenī.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri