LDz un Polijas dzelzceļš vienojas par sadarbību kravu pārvadājumos

Ekonomika
LETA 13:58, 09.11.2022 0

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un Polijas dzelzceļš (PKP - "Polskie Koleje Państwowe S.A.") vienojušies par regulāriem akmeņogļu kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu no Rīgas ostas uz Malaševičes staciju Polijā, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.

 
Foto: LETA

LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs informē, ka izdevies vienoties ar Polijas dzelzceļu par akmeņogļu pārvadājumiem pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru un caur Rīgas ostu. Kleinbergs uzsver, ka, ņemot vērā šī brīža nepastāvīgo situāciju kravu pārvadājumu jomā reģionā, šāda vienošanās ir ļoti būtiska - Polijas dzelzceļa interese regulārās ogļu kravas, kā arī citu kravu segmentu pārvadājumus virzīt caur Latviju ļaus kravu apjomus arvien palielināt jau pašlaik un arī nākotnē.

Polijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Kšištofs Mamiņskis norāda, ka Polijas dzelzceļš ir ieinteresēts attīstīt kravu pārvadājumus caur Latvijas ostām. Šobrīd plānots pārvadāt vismaz divus ogļu kravu kuģus mēnesī caur Latvijas ostu un pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru - pašlaik viens kuģis jau ir pārkrauts un krava ir ceļā uz Poliju.

Mamiņskis piebilst, ka Polijas dzelzceļš ir ieinteresēts palielināt pārvadājumu apjomus, kā arī paplašināt pārvadāto kravu veidus. Tāpat viņš pauž cerību, ka šis būs jauns transporta kanāls, kas savienos Eiropu.

Kleinbergs piebilst, ka šis ir veiksmīgs sadarbības sākums un LDz ir apņēmības pilni šo sadarbību tā arī turpināt - LDz kapacitāte ļauj pārvadāt ievērojamus kravu apjomus starp Latviju un Poliju.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Daugavpils uzņēmēji saņēma no 10 līdz 16 tūkstošiem eiro (+VIDEO)

Biznesa idejas, kas guvušas atbalstu, veiksmīgi arī tiks īstenotas.

Ekonomika Alūksnes novadā par 25 miljoniem eiro atklāta kokapstrādes rūpnīca (+VIDEO)

Uzņēmuma vērtība – motivēti darbinieki, kas kļuvuši par saliedētu un mērķtiecīgu komandu.

Ekonomika Taivānas dronu ražotāji vēlas sadarboties ar Latviju (+VIDEO)

Pasākuma vispārējais mērķis ir izveidot platformu tīklu veidošanai.

Ekonomika Jautājumā par Tet un LMT nākotni ir trīs scenāriji, kā virzīties uz priekšu

Jautājumā par tehnoloģiju uzņēmumu SIA "Tet" un SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) nākotni valdībai ir trīs scenāriji, kā varētu virzīties uz priekšu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).

Lasiet arī

Ekonomika Kā iemānīt Ukrainas graudus Latvijā: bizness īsteno LR prezidenta norādījumus

Pirmā Ukrainas graudu krava, kas veiksmīgi pieņemta Rīgas ostā, ir labs sākums sadarbībai ar Ukrainu loģistikas jomā, ko nepieciešams turpināt, pateica prezidents Edgars Rinkēvičs šāgada oktobrī.

Sabiedrība Jeļcins, VDK ģenerālis, patrioti... Kas vēl gribēja noslāpēt tranzītu caur LR

Mēģinājumi apturēt Krievijas graudu tranzītu nebūt nav pašreizējās modru aktīvistu paaudzes izgudroti. Viņi nebūt nav pirmie, kas aicina pārtraukt gan graudu, gan citu kravu tranzītu caur Baltijas valstu ostām.

Sabiedrība Kam ir izdevīga graudu tranzīta pārtraukšana caur Latviju

Pirmajos decembra datumos daži blogeri, pēc tam arī plašsaziņas līdzekļi uzsāka un attīstīja Krievijas graudu tranzīta tematu Latvijā. Precīzāk sakot, šā tranzīta aizliegšanas tematu. Kā tas ietekmēs Latvijas ekonomiku? Un kas ir šādu pašmāju sankciju labuma guvējs?

Ekonomika Rīgas osta: kravu plūsmas vairs nebūs tādas, kādas tās bija pirms kara

Šis gads ar Krievijas uzsākto karu Ukrainā ir parādījis, ka, visticamāk, kravu plūsmas nekad, vai vismaz pārskatāmā nākotnē, vairs nebūs tādas, kādas tās bija pirms kara, aģentūrai LETA norādīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.