• Laine,
  • Raimonds,
  • Vilnis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


LDz un Polijas dzelzceļš vienojas par sadarbību kravu pārvadājumos

Teksta izmērs Aa Aa
Ekonomika
LETA 13:58, 09.11.2022


VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un Polijas dzelzceļš (PKP - "Polskie Koleje Państwowe S.A.") vienojušies par regulāriem akmeņogļu kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu no Rīgas ostas uz Malaševičes staciju Polijā, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.


Foto: LETA

LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs informē, ka izdevies vienoties ar Polijas dzelzceļu par akmeņogļu pārvadājumiem pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru un caur Rīgas ostu. Kleinbergs uzsver, ka, ņemot vērā šī brīža nepastāvīgo situāciju kravu pārvadājumu jomā reģionā, šāda vienošanās ir ļoti būtiska - Polijas dzelzceļa interese regulārās ogļu kravas, kā arī citu kravu segmentu pārvadājumus virzīt caur Latviju ļaus kravu apjomus arvien palielināt jau pašlaik un arī nākotnē.

Polijas dzelzceļa valdes priekšsēdētājs Kšištofs Mamiņskis norāda, ka Polijas dzelzceļš ir ieinteresēts attīstīt kravu pārvadājumus caur Latvijas ostām. Šobrīd plānots pārvadāt vismaz divus ogļu kravu kuģus mēnesī caur Latvijas ostu un pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru - pašlaik viens kuģis jau ir pārkrauts un krava ir ceļā uz Poliju.

Mamiņskis piebilst, ka Polijas dzelzceļš ir ieinteresēts palielināt pārvadājumu apjomus, kā arī paplašināt pārvadāto kravu veidus. Tāpat viņš pauž cerību, ka šis būs jauns transporta kanāls, kas savienos Eiropu.

Kleinbergs piebilst, ka šis ir veiksmīgs sadarbības sākums un LDz ir apņēmības pilni šo sadarbību tā arī turpināt - LDz kapacitāte ļauj pārvadāt ievērojamus kravu apjomus starp Latviju un Poliju.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Baltijas valstīs degvielas cenas pagājušajā nedēļā pamatā samazinājās

Pagājušajā darba nedēļā Baltijas galvaspilsētās degvielas cenas samazinājās, izņemot benzīna cenu Rīgā, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.

Ekonomika Aizkavējusies Preses nama kvartāla pirmās kārtas būvniecība

Līdz nākamajam gadam pagarināts "Preses nama kvartāla" pirmās kārtas būvdarbu pabeigšanas termiņš, šonedēļ raksta Lietuvas laikraksts "Verslo žinios".

Ekonomika Šogad Rīgas ostā plānoti 67 kruīza kuģu ienācieni

Šī gada kruīza sezonā Rīgas ostā patlaban pieteikti 67 kruīza kuģu ienācieni, kas ir par piecām vizītēm vairāk nekā pērn, informēja Rīgas brīvostas pārvaldē.

Ekonomika Investējot 760 tūkstošus eiro renovācijā, «Mego» atklāj veikalu Carnikavā

Šodien, 25. aprīlī, pēc renovācijas darbu pabeigšanas, veikals “Mego” Carnikavā, Rīgas ielā 14, atkal vēris savas durvis pircējiem. Kopējās investīcijas veikala rekonstrukcijā un veikala apkārtnes labiekārtošanā sastādīja aptuveni 760 000 eiro.

Lasiet arī

Sabiedrība Kam ir izdevīga graudu tranzīta pārtraukšana caur Latviju

Pirmajos decembra datumos daži blogeri, pēc tam arī plašsaziņas līdzekļi uzsāka un attīstīja Krievijas graudu tranzīta tematu Latvijā. Precīzāk sakot, šā tranzīta aizliegšanas tematu. Kā tas ietekmēs Latvijas ekonomiku? Un kas ir šādu pašmāju sankciju labuma guvējs?

Ekonomika Rīgas osta: kravu plūsmas vairs nebūs tādas, kādas tās bija pirms kara

Šis gads ar Krievijas uzsākto karu Ukrainā ir parādījis, ka, visticamāk, kravu plūsmas nekad, vai vismaz pārskatāmā nākotnē, vairs nebūs tādas, kādas tās bija pirms kara, aģentūrai LETA norādīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Ekonomika Rīgas ostā 11 mēnešos pārkrauto kravu apmērs pieaudzis par 9,5%

Rīgas brīvostā šogad 11 mēnešos pārkrauti 21,245 miljoni tonnu kravu, kas ir par 9,5% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā, liecina brīvostas publiskotā informācija.

Ekonomika Baltijas valstis un Polija meklē jaunus loģistikas koridorus no Ukrainas

Baltijas valstis un Polija ir gatavas palīdzēt Ukrainai meklēt jaunus loģistikas virzienus, lai nodrošinātu tai iespēju eksportēt lauksaimniecības produktus, aģentūrai LETA norādīja satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) padomniece komunikācijas jautājumos Maija Rēna.