LSM stratēģiskās prioritātes paredz jaunu pieeju satura veidošanai svešvalodās. No nākamā gada portāls "lsm.lv" kļūšot par vienotu platformu ziņu saturam ar valodas izvēles iespējām. "lsm.lv" tiks integrēts arī līdzšinējais LSM+ saturs. Saturs svešvalodās (angļu, ukraiņu, krievu) turpmāk tiks veidots un izplatīts tikai digitālajā vidē.
LSM pārstāve Ilze Lujāne aģentūrai LETA skaidro, ka "lsm.lv" būs multimediāls saturs visos formātos - audio, audiovizuālais, teksti. Saturs angļu, ukraiņu, krievu valodā turpmāk tiks veidots un izplatīts tikai digitālajā vidē. Plānots adaptēt latviski veidotu saturu attiecībā 2:1, proti, 70% tulkots saturs, 30% veidots oriģinālsaturs svešvalodās.
Lujāne atzīst, ka izmaiņas skars arī redakcionālo struktūru, bet šīs izmaiņas tiks īstenotas tikai pēc satura audita veikšanas, kas noslēgsies šā gada oktobra beigās.
Savukārt par labāko "Latvijas Radio 4" frekvences izmantošanu vēl tiks lemts.
Atbilstoši stratēģiskajām prioritātēm LSM tuvākajos četros gados veidos jaunu pieeju kvalitatīva un daudzpusīga satura vadībai, kas balstās sabiedrības vajadzībās un auditorijas satura lietošanas paradumos.
Plāns paredz radio, televīzijas, digitālā satura un atbalsta komandu sapludināšanu vienotā, pārskatāmā un efektīvā struktūrā, samazinot funkciju pārklāšanos un veicinot komandu sadarbību. Tādējādi iecerēts, ka tiks uzlabots satura fokuss, kvalitāte un redakcionālais rokraksts.
Zūzena uzsver, ka šī ir unikāla iespēja izveidot mūsdienīgu, vienotu, ļoti profesionālu, tehnoloģiski attīstītu un digitāli domājošu sabiedrisko mediju.
"Veidojot jaunu pieeju satura ražošanai un svešvalodu lietojumam, sapludinot redakcijas, būvējot vienotu mediju uzņēmumu, mēs patiesi vēlamies panākt, lai LSM būtu uzticamākais, sasniedzamākais un auditorijas iecienītākais medijs," skaidro Zūzena.
Lielākie izaicinājumi būšot novērst dublējošos procesus, panākt efektīvu darbu apvienotajās redakcijās un rast vienotas telpas kopīgajam darbam, skaidro LM vadītāja. Vienotas satura ražošanas struktūras izveide notikšot pakāpeniski, vairāku gadu laikā.
Vienlaikus līdz 2029.gadam ir paredzēta trīs reģionālo studiju izveide. Veidojot stāstus par vietējiem cilvēkiem, kopienām un notikumiem, tikšot stiprināts lokālais skatupunkts un veidota piederības sajūta, paredz stratēģija.
LSM valde apzinās sabiedriskā medija lomu dezinformācijas un ārvalstu propagandas ietekmes mazināšanā, tādēļ īpaša uzmanība tikšot pievērsta darbam Latgales reģionālajā studijā Daugavpilī.
Zūzena skaidro, ka stratēģisko prioritāšu mērķis ir izveidot vienotu, uz sabiedrisko labumu orientētu un digitāli spēcīgu mediju, kuram uzticas un kura radīto saturu novērtē Latvijas iedzīvotāji, kas sasniedz plašāku auditoriju un piedāvā kvalitatīvu, daudzpusīgu saturu dažādos formātos, jo īpaši digitālajā vidē.
Tā, pirmkārt, būšot jauna pieeja satura veidošanai, proti, multimediālas redakcijas fokusēsies uz notikumiem, tematiem, reģioniem un auditorijas vajadzībām. Otrkārt, jauna pieeja valodu lietojumam - "lsm.lv" kļūs par vienotu ziņu platformu latviešu valodā ar svešvalodu izvēli, savukārt televīzijā un radio lineārajā formātā saturs būs tikai latviski. Treškārt, tikšot veidota vienota infrastruktūra un uzņēmuma kultūra.
Stratēģiskās prioritātes jeb stratēģijas ietvars izstrādāts saskaņā ar Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP) gaidu vēstulē definētajiem mērķiem un uzdevumiem un atbilstoši LSM ārējam normatīvajam regulējumam.
SEPLP vadītājs Jānis Siksnis skaidro, ka padome paredz, ka LSM valdes stratēģiskais redzējums ir balstīts mūsdienīgās mediju tendencēs un atbilst padomes iepriekš izteiktajiem uzstādījumiem. Viņš uzsver, ka LSM ir pakāpeniski un pārdomāti jāizveido efektīvi strādājošas multimediālas redakcijas, kas ražos vairāk sabiedriski nozīmīga, augstas kvalitātes satura, tādējādi pildot sabiedriskā medija īpašo misiju.
"Konceptuāli jaunā pieeja mazākumtautību auditorijas uzrunāšanai un atteikšanās no redakciju dalīšanas pēc valodu principa ļaus vairāk resursu novirzīt jauna satura veidošanai latviešu valodā," apgalvo Siksnis.
Pēc Zūzenas teiktā, būtisks priekšnosacījums būs arī piemērotākā vienotu telpu risinājuma atrašana. Turpmākos divus gadus tikšot strādāts, lai nodrošinātu labāko risinājumu kopīgam darbam.
Plānots, ka tuvākajā laikā sāksies darbs pie tā, lai valdes izvirzītās stratēģiskās prioritātes pārvērstu rezultātos. LSM tikšot izveidotas piecas tematiskās attīstības komandas, kas līdz oktobra beigām izstrādās detalizētus rīcības plānus un kurās iesaistīsies arī apvienotā medija darbinieki.
Zūzena uzsver, ka jauno redzējumu ir iespējams īstenot tikai ar LSM darbinieku izpratni, atbalstu un aktīvu iesaisti.
Plānots, ka 31.jūlijā LSM vidēja termiņas darbības stratēģiskās prioritātes 2026.-2029.gadam apstiprinās SEPLP.
Jau vēstīts, ka 2024.gada aprīļa sākumā tika sākta Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas apvienošana, abām valsts kapitālsabiedrībām saplūstot, lai nodibinātu LSM, kas darbu sāka 2025.gada 1.janvārī.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri