Informatīvajā ziņojumā sniegts pamatojums atbalsta programmu nepieciešamībai un priekšlikumi, lai stiprinātu Rīgas lidostas kā Ziemeļeiropas nozīmes aviācijas centra savienojamību.
Atbalsta programmas finansēšanai no 2026.gada līdz 2030.gadam kopā ir nepieciešami 18 miljoni eiro.
SM izveidotā starpministriju darba grupā tika izstrādāti priekšlikumi, lai veicinātu Rīgas lidostas konkurētspēju. Tādējādi darba grupa piedāvā trīs veida atbalsta mehānismus, kas veicinās tautsaimniecības attīstību un sekmēs ārvalstu tiešās investīcijas Latvijas ekonomikā.
Nepieciešamie atbalsta mehānismi ietver riska dalīšanas programmu tālsatiksmes savienojumu attīstībai, mārketinga atbalstu aviosabiedrībām ienākošā tūrisma veicināšanai un mārketinga atbalstu aviosabiedrībām jaunu maršrutu atklāšanai un reģionālās savienojamības uzlabošanai.
Izstrādātās atbalsta programmas stratēģiskais mērķis ir sākt regulārus tālsatiksmes lidojumus ar Ziemeļameriku, palielināt pasažieru plūsmu esošajos Rīgas lidostas galamērķos, kas var attīstīt ienākošo tūrismu, kā arī veicināt aviosabiedrību gatavību investēt Rīgas lidostā, atverot jaunus lidojumu virzienus vai palielinot lidojumu regularitāti esošajos maršrutos.
SM norāda, ka Latvijas ģeogrāfiskā novietojuma dēļ Latvijas un Baltijas valstu iedzīvotāju mobilitātei, kā arī konkurētspējīgai preču apritei vienotā Eiropas Savienības (ES) tirgū, aviācijas savienojamība ir neaizstājams instruments. Patlaban Latvijas aviācijas nozare ieņem dominējošu pozīciju Baltijā un ir nozīmīgs Ziemeļeiropas aviācijas tranzīta centrs.
Pateicoties tranzīta un transfēra satiksmei, vidēji 70% no sēdvietām unikālajos galamērķos no Baltijas valstu lidostām tiek nodrošināti tieši no Rīgas lidostas, uzsver ministrijā.
Satiksmes ministrs Atis Švinka (P) norāda, ka situācija mainās un Latvijas pozīcijas ietekmē gan Ziemeļeiropas aviācijas tirgus kopumā, gan konkurentu darbības, īpaši Baltijas valstu mērogā. "Lai arī turpmāk saglabātu Rīgas lidostas vadošo lomu Baltijas aviācijas tirgū un veicinātu dažādu aviosabiedrību interesi par Latviju, ir nepieciešama izlēmīga rīcība, nodrošinot ekonomiski pamatotu atbalstu esošo aviācijas savienojumu uzlabošanai un jaunu galamērķu attīstībai", uzsver ministrs.
Jau ziņots, ka Rīgas lidostā pagājušajā gadā apkalpoti 7,12 miljoni pasažieru, kas ir par 7,4% vairāk nekā 2023.gadā. Vienlaikus pērn salīdzinājumā ar pirmspandēmijas laiku jeb 2019.gadu Rīgas lidostā apkalpoto pasažieru skaits bija par 8,7% mazāks.
Rīgas lidosta ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri