Komisija atbalsta 3,345 miljonu eiro pārdali "RB Rail" netiešo izdevumu segšanai

Sabiedrība
VS.LV 13:43, 12.03.2025 0

Jau ziņots, ka atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.

 

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien atbalstīja 3 345 320 eiro pārdali, lai nodrošinātu Latvijas 2024.gada un 2025.gada līdzfinansējumu Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" netiešo izmaksu segšanai.

Tostarp komisija atbalstīja 450 000 eiro pārdali no Satiksmes ministrijas (SM) budžeta programmas "Nozaru vadība un politikas plānošana" prioritārajam pasākumam "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" paredzētā finansējuma, bet 2 895 320 eiro pārdali no SM budžeta programmas ""Rail Baltica" projekta infrastruktūras pārvaldības funkcijas nodrošināšana" paredzētā finansējuma.

Iepriekš "RB Rail" valdes priekšsēdētājs Marko Kivila aģentūrai LETA norādīja, ka nepieciešamais līdzfinansējums no Latvijas budžeta "RB Rail" 2025.gada neattiecināmo aktivitāšu finansēšanai veido vairāk nekā deviņus miljonus eiro.

Savukārt "RB Rail" padomes priekšsēdētājs Arenijs Jackus aģentūrai LETA norādīja, ka 3,345 miljoni eiro nav pilns budžeta vajadzību apjoms, un diskusijas par atlikušo finansējuma daļu turpināsies.

Pēc Jackus teiktā, patlaban "RB Rail" valde ir nolēmusi uz laiku atlikt nebūtiskās un neattiecināmās izmaksas, īpaši tās, kurām nav Latvijas budžeta piešķīruma, līdz tiks pieņemti finansēšanas lēmumi. Šie piesardzības pasākumi esot paredzēti, lai samazinātu finanšu riskus, atliekot tikai tās aktivitātes, kuras var atlikt, neapdraudot projektu īstermiņā.

Jackus papildināja, ka attiecībā uz diskusiju par atlikušajām budžeta vajadzībām, kompānija ir pārliecināta, ka tiks atrasts risinājums, kas ļaus "RB Rail" turpināt pilnu aktivitāšu apjomu, kas noteikts Projekta vadības līgumā starp trim valstīm.

SM pārstāvji aģentūrai LETA iepriekš pavēstīja, ka kopējais papildu nepieciešamais finansējums "Rail Baltica" projektam šogad veido 62,267 miljonus eiro, kas ir par 13,779 miljoniem mazāk, nekā tika prognozēts pērn decembra vidū.

Tostarp 37,659 miljoni eiro nepieciešami būvdarbu pabeigšanai, indeksācijai, gala maksājumiem, projektēšanas un zemju atsavināšanas pabeigšanai. Kopuzņēmumam "RB Rail", neieskaitot apstiprinātos 3,4 miljonus eiro, vēl nepieciešami 7,034 miljoni eiro, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" izmaksu segšanai nepieciešams 6,761 miljons eiro, bet CEF10 projekta īstenošanai nepieciešamās būvuzraudzības un citas izmaksas, kas nav attiecināmas no Eiropas Savienības (ES) finansējuma, veido 10,813 miljonus eiro.

Jau ziņots, ka atbilstoši jaunākajai "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 400 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.

Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Birokrātijas mazināšanas darba grupas prioritārie priekšlikumi neko nemaina

Birokrātijas mazināšanas rīcības grupas prioritārie pasākumi globāli neko nemaina, otrdien Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēdē sacīja komisijas priekšsēdētājs Oļegs Burovs (GKR).

Sabiedrība Audžuģimenēs ievietoto bērnu atbalstam šogad un turpmāk piešķirs papildu 580 840

Audžuģimenēs ievietoto bērnu individuālo vajadzību un atbilstoša atbalsta nodrošināšanai šogad un turpmāk ik gadu tiks novirzīti papildu 580 840 eiro, otrdien nolēma valdība.

Sabiedrība Nakts sabiedrisko transportu Rīgā izmanto vidēji 340 līdz 460 pasažieri

Nakts sabiedrisko transportu Rīgā izmanto vidēji 340 līdz 460 pasažieri, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Sabiedrība Latvijā faktiskā bezdarba līmenis maijā samazinājies līdz 6,8%

Latvijā faktiskā bezdarba līmenis šogad maija beigās bija 6,8%, kas salīdzinājumā ar iepriekšējā mēneša beigām ir samazinājums par 0,2 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Lasiet arī

Sabiedrība Tiks turpināta Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvniecība

Kā jau iepriekš ziņots, Atveseļošanas fonda (AF) finansējums 114,6 miljonu eiro apmērā tika rasts, pārvirzot 74,4 miljonus eiro, kas sākotnēji tika plānoti bezemisijas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektam un 40,23 miljonus eiro no metrobusa projekta. Abus minētos projektus nevarēja īstenot atbilstoši AF finansēšanas nosacījumiem.

Sabiedrība Pārdala līdzekļus “Rail Baltica” projektam

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē pieņemts Padomes īstenošanas lēmums par grozījumu apstiprināšanu Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānā. Grozījumi paredz finansējuma pārdales un izmaiņas AF plāna redakcijās.

Sabiedrība Piešķirs tomēr 3,3 miljonus RB Rail izdevumu apmaksai

Vienlaikus valdība pieņēma zināšanai, ka no valsts budžeta būs jāparedz papildu līdzekļi pārējo 2025.gadā identificēto Rail Baltica netiešo un neattiecināmo izmaksu, kā arī Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas (RCS) un RIX Rīgas lidostas (RIX) būvdarbu apmaksai, pamattrases dienvidu posma būvuzraudzībai un ar to saistītiem atbalsta pasākumiem. SM sadarbībā ar Finanšu ministriju turpinās darbu pie finansējuma risinājuma to segšanai.

Sabiedrība Rail Baltica iesniedz jaunu finansējuma pieteikumu

Projekts jau ir nodrošinājis vairāk nekā 4 miljardus eiro finansējuma ar nozīmīgu ES un dalībvalstu ieguldījumu. Lai risinātu inflācijas izraisīto izmaksu pieaugumu, Rail Baltica apsver jaunus finansēšanas mehānismus, tostarp PPP risinājumus un ES militārās mobilitātes fondu izmantošanu.