Valdība 11.februārī iepazinās ar Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu "Par Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešamo nacionālo finansējumu 2025.gadā" un atbalstīja 3,34 miljonu eiro finansējuma pārdali no SM iekšējām programmām, lai segtu Latvijas 2024.gada un 2025.gada līdzfinansējumu kopuzņēmuma RB Rail AS izmaksām.
SM sadarbībā ar projekta ieviesējiem nemitīgi pārskata gan tehniskos risinājumus, gan administratīvās izmaksas, lai samazinātu nepieciešamā finansējuma apjomu Rail Baltica pirmās kārtas īstenošanai.
Šobrīd tiek lēsts, ka papildu izmaksu ietaupījumu aptuveni 400 miljonu eiro apmērā varētu nodrošināt tehnisko risinājumu vienkāršošana, kā arī trokšņu barjeru un atsevišķu ceļu pārvadu skaita samazināšana. Pēc 2024.gada budžeta pārskatīšanas kopējās RB Rail operatīvās darbības izmaksas ir samazinātas par 6,2 miljoniem eiro jeb 15%. Savukārt, projekta nacionālā ieviesēja SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" budžets samazināts par 25% pret 2023.gadā apstiprināto budžetu.
Valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) virzīto priekšlikumu par 3,34 miljonu eiro finansējuma pārdali no SM iekšējām programmām, lai pildītu līgumā par akciju sabiedrības "RB Rail AS" finansēšanu noteiktās Latvijas saistības.
Kopuzņēmumam RB Rail AS nav citu ieņēmumu, kā tikai EISI finansējums un dalībvalstu līdzfinansējums, tāpēc projekta aktivitāšu ieviešanas neattiecināmās izmaksas ir jāsedz no valsts budžeta līdzmaksājuma formā. RB Rail AS gadījumā Baltijas valstis projekta kopīgo aktivitāšu neattiecināmas izmaksas līdzfinansē vienlīdzīgās daļās (33,33% apmērā), bet savas valsts aktivitātes pilnā apmērā. Ar piešķirto finansējumu tiks segti neattiecināmie izdevumi un vispārējās vadības izmaksas Latvijas daļai, ko līdzvērtīgā apjomā nodrošina arī Lietuva un Igaunija.
Piešķirtais finansējums tiks novirzīts arī to kopuzņēmuma RB Rail AS izmaksu segšanai, kuras ierobežotā finansējuma apstākļos Eiropas Komisija (EK) neatbalstīja 2023.gada Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projektu pieteikumā un kuras turpmāk būs jāfinansē no valsts budžeta līdzekļiem. Finansējums ļaus turpināt projektēšanas darbus pamattrasē, apmaksāt juridiskos pakalpojumus, projekta verifikācijas (NoBo/AsBo) ārpakalpojumu, un citas projekta atbalsta aktivitātes. Tāpat finansējums piešķirts priekšizpētes darbiem Skuķīšu HES, kas atrodas plānotajā Rail Baltica trasē.
Valdība atbalstīja finansējuma pārdali 2,89 miljonu EUR apmērā no SM budžeta programmas 49.00.00 "Rail Baltica projekta infrastruktūras pārvaldības funkcijas nodrošināšana" paredzētā finansējuma un 450 tūkstošu EUR apmērā no ministrijas budžeta programmas 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" prioritārā pasākuma "Satiksmes nozares pārvaldības un finansēšanas modeļa reforma" paredzētā finansējuma.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri