Vienlaikus viņš informēja, ka pērn pieķerti 149 transportlīdzekļu vadītāji narkotiku reibumā, kas ir par 42 gadījumiem mazāk nekā 2023.gadā, savukārt 1318 gadījumos konstatēta agresīva braukšana, kas ir par 490 gadījumiem mazāk nekā 2023.gadā.
Savukārt drošības jostu nelietošana pērn fiksēta 9862 gadījumos, kas ir par 2742 gadījumiem vairāk nekā 2023.gadā, kamēr pārkāpumi par telefona izmantošanu pie stūres fiksēti 2935 gadījumos, kas ir par 257 gadījumiem mazāk nekā 2023.gadā.
Tāpat pērn sākti 3288 kriminālprocesi un administratīvā pārkāpuma procesi par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā, kas ir par 3,8% jeb 125 gadījumiem mazāk nekā 2023.gadā.
Kopumā transportlīdzekļu vadītājiem par braukšanu reibumā konfiscēti 820 transportlīdzekļi, kas ir par pieciem vairāk nekā 2023.gadā, savukārt 1505 gadījumos ir pielīdzināta transportlīdzekļa piedzenamā vērtība, kas ir par 102 gadījumiem mazāk nekā 2023.gadā.
Ceļu satiksmes negadījumos pērn bija iesaistīti 744 transportlīdzekļu vadītāji alkohola reibumā, kas ir par 24 gadījumiem mazāk nekā 2023.gadā.
Jančevkis atzīmēja, ka pērn tika ieviestas izmaiņas reaģēšanā uz smagiem ceļu satiksmes negadījumiem, piesaistot atsevišķas struktūrvienības un citu institūciju pārstāvjus, tāpat sniegti priekšlikumi Ceļu satiksmes noteikumos un Ceļu satiksmes likumā, paplašinot paziņojuma aizpildīšanas iespējas.
Vienlaikus pērn noslēdzies darbs pie nākamā VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) projekta saskaņošanas par jaunu vidējā ātruma kontroles sistēmas posmu izveidi 2025./2026.gadā, kā arī šogad 1.janvārī stājās spēkā grozījumi, paredzot, ka transportlīdzekļu vadītājiem, kuri atsakās no alkohola pārbaudes, turpmāk šīs atteikšanās fakts tiks fiksēts pārkāpumu izdarīšanas vietā.
LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis sēdē informēja, ka pērn uz valsts autoceļiem ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 69 cilvēki, kas ir par 23 cilvēkiem mazāk nekā 2023.gadā. Tostarp visvairāk jeb 28 cilvēki gāja bojā automašīnu sadursmēs, vienlaikus 12 cilvēki gāja bojā automašīnai saduroties ar šķērsli, bet desmit cilvēki gāja bojā, apgāžoties transportlīdzeklim. Pērn uz autoceļiem gāja bojā arī 15 gājēji un divi velosipēdisti, bet vēl divi cilvēki gājuši bojā cita veida negadījumos.
Lazdovskis norādīja, ka efektīvākais veids, kā samazināt sadursmju skaitu, būtu izveidot ceļus ar atdalītajām brauktuvēm un bez pieslēgumiem.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri