Rail Baltica globālā projekta koordinators ir iesniedzis finansējuma pieteikumu jaunākajam Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) uzsaukumam šajā budžeta periodā, tādējādi iezīmējot nākamos plānotos darbus infrastruktūras būvniecībai Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ar kopējo pieteikto finansējuma apmēru virs 325 miljoniem eiro.
"Konkurence šajā Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta finansējuma uzsaukumā ir ārkārtīgi spēcīga. Tomēr mēs esam optimistiski par pozitīvu rezultātu, jo šis finansējums ir kritiski svarīgs Rail Baltica būvniecības progresa paātrināšanai Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Nodrošinot šo finansējumu, mēs varēsim virzīties uz priekšu šīs vitāli svarīgās infrastruktūras izbūvē, kas savienos Baltiju ar Eiropas dzelzceļa tīklu un stiprinās reģionālo savienojamību," sacīja RB Rail AS pagaidu izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Marko Kivila.
Nākamajam finansējuma posmam iesniegtās būvniecības aktivitātes
Igaunijā pieteikums ietver 10,1 km gara divsliežu ceļa uzbēruma būvniecību posmā no Kärpla līdz Selja, ietverot dzelzceļa apakšstruktūras un inženierbūvju būvdarbus.
Latvijā finansējums pieteikts Rail Baltica pamattrases dienvidu posma (no Lietuvas robežas līdz Salaspilij) nākamajai būvniecības fāzei. Tas ietver 14,2 km dzelzceļa uzbērumu būvniecību. Papildus pieteikums ietver Rail Baltica elektrifikācijas tehniskā projekta pirmo fāzi posmā no Latvijas-Lietuvas robežas līdz Upeslejām, kā arī projekta ieviešanas atbalsta pasākumus.
Lietuvā darbu apjoms koncentrējas uz vairākiem stratēģiskiem elementiem, tostarp trim būvēm Kauņas pilsētas mezgla dzelzceļa pamattrases posmā, kā arī pilna apjoma elektrifikācijas tehniskā projekta izstrādi no Latvijas robežas līdz Polijas robežai, reģionālo staciju projektēšanu un izpildprojektēšanas pakalpojumiem. Plānā ietilpst arī zemes iegāde 30% posma starp Polijas robežu un Kauņas pilsētas mezglu.
Līdztekus nacionālajām aktivitātēm turpinās arī Rail Baltica pārrobežu aktivitātes, ko īstenos kopuzņēmums RB Rail AS un līdzfinansē trīs Baltijas valstis. RB Rail AS turpinās globālā projekta koordinēšanu sistēmu inženierijas un projekta pārvaldības jomā, ieskaitot EISI aktivitāšu vadību, globālo projekta koordināciju, plānošanu un verifikāciju, un ENE tehniskās projektēšanas atbalsta pasākumus.
Pašlaik aptuveni 160 kilometri pamattrases un saistītās infrastruktūras ir būvniecības stadijā visās trīs Baltijas valstīs. Ņemot vērā notiekošos iepirkumu procesus galvenajām dzelzceļa apakšsistēmām un pašreizējo darbu tempu, līdz 2025.gada beigām plānots sasniegt būvniecības gatavību 43% pamattrases.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri