• Maiga,
  • Milija
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Plāno uzlabot interneta pieejamību vilcienos

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 14:01, 15.01.2025


Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Vivi" sadarbībā ar uzņēmumu "RebelRoam" uzsācis 5G mobilā tīkla maršrutētāju un "Starlink" satelīta iekārtu darbības un savienojamības ar vilcieniem pārbaudes. Iegūtie dati tiks izmantoti, lai pilnveidotu bezvadu interneta pakalpojumu pieejamību pārvadājumu laikā.


Foto: LETA

Pārbaužu laikā, izmantojot "Peplink" multimodemu maršrutētājus, kas apvieno dažādu mobilo sakaru operatoru 4G/5G frekvences, un "Starlink" satelīta iekārtu, tiek kartēts mobilo sakaru tīkls visos dzelzceļa maršrutos Latvijā, vienlaikus pārbaudot arī iekārtu savstarpējo savienojamību ātra un stabila datu pārraides tīkla pārklājuma nodrošināšanai.

"Lai nodrošinātu uzticama interneta pārklājuma pieejamību pasažieriem visa brauciena laikā, kā arī panāktu dažādu vilcienos esošo sistēmu, kurām nepieciešams stabils datu pārraides tīkla savienojums, optimālu darbību, esam uzsākuši pārbaudes, lai datu līmenī noskaidrotu 4G/5G frekvences signāla pārklājuma pieejamību dzelzceļa līnijās, kurās veicam pasažieru pārvadājumus. Mērījumos izmantojam vairākus 4G/5G mobilā tīkla maršrutētājus, kā arī "Starlink" satelīta iekārtu, kas uzstādīta uz viena no mūsu vilcieniem," norāda AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.

Iekārtu izmēģinājuma etapā tiek pārbaudīta arī 4G/5G un satelīttehnoloģiju apvienošanas efektivitāte to izmantošanai vilcienos. "Vivi" paredz, ka šī pieeja var nodrošināt nepārtrauktu piekļuvi internetam pat attālos, mazapdzīvotos apgabalos, kur virszemes tīklu signāla pieejamība ir ierobežota.

Pārbaudēs iegūtie dati tiks izmantoti, lai kopā ar mobilo sakaru operatoriem un citām iesaistītajām pusēm nonāktu pie atbilstošākajiem risinājumiem mobilā interneta pārklājuma un tā pieejamības uzlabošanā.

"Savienojamība ir kļuvusi par būtisku mūsdienu ceļošanas aspektu," atzīst Tarvo Topolev, "RebelRoam" izpilddirektors. "Sadarbība ar "Vivi’ atspoguļo mūsu apņemšanos nodrošināt uzticamus un ātrdarbīgus interneta risinājumus, kas atbilst pieaugošajām pasažieru gaidām digitālajā laikmetā."


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība No mediķu skatupunkta svētku brīvdienas aizvadītas mierīgi

No mediķu skatupunkta brīvdienas ir aizvadītas mierīgi, nekādas īpaši smagas traumas līgotāji nav guvuši, intervijā Latvijas Radio pavēstīja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) Operatīvās vadības centra vadītāja Raita Krišjāne.

Sabiedrība Rīgā ierobežos satiksmi Mīlgrāvja tilta transporta mezglā

Asfalta seguma atjaunošanas darbu laikā no šodienas līdz 3.jūlijam tiks ierobežota transportlīdzekļu satiksme Mīlgrāvja tilta transporta mezgla brauktuvē, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Sabiedrība Trešdien Latvijā brīžiem līs

Trešdien Latvijas lielākajā daļā brīžiem gaidāms lietus, vietām - lietusgāzes, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Nomiris Ieslodzījuma vietu pārvaldes priekšnieka vietnieks Stivrenieks

Pagājušajā nedēļā, 20.jūnijā, miris Ieslodzījuma vietu pārvaldes (IeVP) priekšnieka vietnieks ģenerālis Māris Stivrenieks, liecina paziņojums pārvaldes tīmekļvietnē.

Lasiet arī

Sabiedrība Portālā «Latvija.lv» vairs nevarēs autentificēties ar internetbanku

No 2025.gada 1.janvāra mainīsies pieslēgšanās kārtība Valsts pārvaldes pakalpojumu portālam "Latvija.gov.lv", un autentifikācija ar banku izsniegtajiem internetbanku rīkiem vairs nebūs pieejama, informē Valsts digitālās attīstības aģentūrā (VDAA).

Kriminālziņas Eksperti brīdina par briesmām, ar kurām saskaras bērni tiešsaistē (+VIDEO)

"Mēs necenšamies izskaidrot, kāds ir cēlonis un kādas būs sekas".

Ekonomika Eksperts: vairāk nekā puse pircēju Latvijā krīt uz reklāmas baneriem (+VIDEO)

Šobrīd uzņēmumiem, lai veicinātu zīmola atpazīstamību un pārdošanu, nav vēl labāka un efektīvāka rīka kā internets.