Viņš norādīja, ka sākotnēji šajā maršrutā kursēs dīzeļvilcieni, taču atbilstoši VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) iecerei šo posmu tuvāko gadu laikā paredzēts arī elektrificēt, līdz ar to nākotnē no Zasulauka līdz Bolderājai pasažieru pārvadājumi varētu tikt veikti arī ar elektrovilcieniem.
Nešpors atzīmēja, ka šogad PV reisu plānošanu veica, ņemot vērā Autotransporta direkcijas (ATD) pasūtījumu, valsts finansējuma pieejamību un dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju darbu radītos ierobežojumus.
"Arī nākamajā gadā, strādājot pie pārvadājumu apmēra, būs jāņem vērā minētie aspekti un jo īpaši ierobežotā budžeta iespējas, līdz ar to būs jāpieņem sarežģīti lēmumi attiecībā uz reisu skaitu un biļešu cenām," sacīja Nešpors.
Viņš norādīja, ka vairākās dzelzceļa līnijās, piemēram, virzienā uz Jelgavu un Tukumu, nākamgad plānots turpināt un sākt remontdarbus, tāpēc pasažieriem būs jāsamierinās ar zināmām īslaicīgām neērtībām. Tomēr pēc darbu pabeigšanas vilciena satiksmes lietotājiem būs pieejami mūsdienīgāki un kvalitatīvāki pārvadājumu pakalpojumi, tostarp palielināts vilcienu atļautais braukšanas ātrums, kas nozīmē ātrāku nokļūšanu galamērķī.
Viņš uzsvēra, ka dzelzceļa modernizācijas darbu laikā, pārbūvējot pasažieru platformas, kā arī uzstādot pagaidu paaugstinātās pasažieru platformas, pārvadājumu pakalpojumi pieejamāki kļūs arī cilvēkiem ar ierobežotām pārvietošanās spējām.
Nešpors atgādināja, ka nākamais gads pasažieru pārvadājumu pa dzelzceļu segmentā sāksies arī ar pārmaiņām Baltijas valstu iedzīvotājiem, jo no 6.janvāra tiks sākti pārrobežu pārvadājumi maršrutā Viļņa-Rīga-Tallina.
Paredzēts, ka sākotnēji savienojums tiks īstenots ar visu trīs pārvadātāju ritošo sastāvu un sastāvēs no divām pārsēšanās reizēm - vienas Rīgā, bet otras Valgā, pārsēšanās laikam starp reisiem veidojot aptuveni desmit līdz 20 minūtes. Vienlaikus turpinās darbs, lai tuvākajā laikā pārsēšanās reižu skaitu samazinātu, informēja Nešpors.
Viņš norādīja, ka kopējais braucienā pavadītais laiks no Viļņas uz Tallinu varētu aizņemt aptuveni desmit stundas, bet pēc remontdarbu pabeigšanas Igaunijas dzelzceļa posmā, brauciena laiks varētu samazināties par stundu.
"Lai arī nākamā gada pasažieru pārvadājumu apmērs pa dzelzceļu kopumā ir nedaudz samazināts, ņemot vērā valsts budžeta iespējas, ierobežojumus dzelzceļa infrastruktūras remontdarbu dēļ un citu sabiedriskā transporta veidu pieejamību, mūsu skatījumā tas joprojām ir optimāls, lai turpinātos pasažieru skaita mērens pieaugums," sacīja Nešpors.
ATD Sabiedriskā transporta padomes sēdē 22.novembrī informēja, ka būvniecības darbi Bolderājas līnijā ir pagarināti un turpināsies līdz 2025.gada vasarai. Līdz ar to vilcienu satiksme ar Bolderāju provizoriski varētu tikt atklāta no 2025.gada 1.septembra ar esošajiem dīzeļvilcieniem no četriem līdz astoņiem reisu pāriem dienā.
Vilcienu kustības atklāšanai uz Bolderāju būs nepieciešams arī atsevišķs Sabiedriskā transporta padomes lēmums par jauna maršruta atklāšanu.
Jau ziņots, ka pagājušā gadā kopumā PV auditētais apgrozījums bija 59,788 miljoni eiro, kas ir par 14,4% vairāk nekā 2022.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās vairākkārtīgi un bija 3177 eiro.
PV izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri