Iegūto punktu skaits ir augstāks par dalībvalstu kopējo vidējo sniegumu 483 punktiem. Statistiski nozīmīgi augstāki rezultāti ir Dienvidkorejas, Čehijas un Dānijas skolēniem.
Latvijas skolēnu vidējie sasniegumi neatšķiras no Taivānas, Beļģijas, Portugāles, Somijas, Austrijas, Ungārijas, Zviedrijas, Norvēģijas un Vācijas skolēnu vidējiem rezultātiem.
Latvijas meiteņu sniegums datorprasmēs ir par 22 punktiem augstāks nekā zēnu sniegums, savukārt algoritmiskās domāšanas testā meiteņu un zēnu sniegumi ir vienādi.
Latvijas astoto klašu skolnieču vidējais sniegums ar 520 punktiem ir trešais augstākais starp Eiropas valstīm aiz Čehijas un Dānijas meitenēm.
Eiropas Savienība noteikusi kā mērķi līdz 2030.gadam panākt, ka astoto klašu skolēnu ar nepietiekamām datorprasmēm īpatsvars ir mazāks par 15%. Latvijā 37% skolēniem ir zems sniegums datorprasmēs, līdzīgi kā Somijā un Ungārijā.
No ES dalībvalstīm lielākais skolēnu ar zemām datorprasmēm īpatsvars ir Rumānijā - 74% astoto klašu skolēnu. Savukārt vismazāk šādu skolēnu ir Čehijā - 28% skolēnu.
Pētījumā, kas notika 2023.gada pavasarī, piedalījās ap 2700 Latvijas astoto klašu skolēnu. Latvijā pētījumā piedalījās pirmo reizi.
Skolēni apliecināja savas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju prasmes, zināšanas un kompetences, kā arī demonstrēja algoritmisko domāšanu, veicot praktiskus uzdevumus. Uz pētījuma aptaujas jautājumiem bija aicināti atbildēt arī skolotāji, skolas IKT koordinatori un skolu direktori.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri