Būvdarbu laikā posmā ir pārbūvēta ceļa segas konstrukcija, izbūvējot salizturīgo slāni, šķembu pamatu un asfaltbetona segumu trīs kārtās. Tāpat vairākās vietās vājas nestspējas grunts norakta un aizstāta ar uzbēruma grunti, kā arī posmā sakārtota ūdens atvade no ceļa - izrakti grāvji un pārbūvētas 58 caurtekas.
Vienlaikus būvnieki veica nogāžu nostiprināšanu ar augu zemi vai ar ģeosintētiskiem materiāliem un šķembām un atjaunoja autobusu pieturvietas un stāvlaukuma segumu pie Melturu kafejnīcas, kā arī visā posmā uzstādīja jaunu ceļu aprīkojumu un ieklāja horizontālos apzīmējumus.
Tāpat uz Vidzemes šosejas pārbūvēta 1859.gadā uzbūvētā Lejasgrāvja caurteka, saglabājot tās vēsturisko veidolu. Pārbūves procesā tika saglabāta caurtekas vēsturiskā velves konstrukcija, kas pagarināta par aptuveni trīs metriem. Caurtekas gala sienas un atbalstsienas izbūvētas no dzelzsbetona, apšujot tās ar vēsturiskajiem granīta akmeņiem.
LVC atzīmē, ka tādējādi uz Vidzemes šosejas ir pārbūvētas visas trīs vēsturiskās caurtekas, kas uzbūvētas 19.gadsimta vidū reizē ar autoceļa Rīga-Pleskava būvi. Iepriekš pārbūvi veica arī Kaķupītes caurtekai Vaivē un Līgatnes upes caurtekai Augšlīgatnē. Tās bija veidotas kā ķieģeļu mūra velves ar kaltu granīta bloku balstiem. Veicot pārbūvi, visām caurtekām ir saglabāts vēsturiskais veidols.
Būvdarbus Vidzemes šosejas posmā no Melturiem līdz Rīdzenei veica piegādātāju apvienība "ACBR-SB" par 15,607 miljoniem eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN). Būvuzraudzību nodrošina SIA "Būvju profesionālā uzraudzība", bet pārbūves projekta autors ir SIA "Projekts EAE".
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri