SM skaidro, ka pēdējo gadu laikā ir mainījušies pasažieru pārvietošanās paradumi, ko lielā mērā ietekmēja arī ilgstošie ierobežojumi pandēmijas laikā, tostarp kombinētais darba laika režīms. Pārvadāto pasažieru skaits ar autobusiem, salīdzinot ar 2019.gadu, 2023.gadā ir samazinājies. Iedzīvotāji sāk izvēlēties dzīvot arī tālākās apkaimēs un izmanto sabiedrisko transportu, lai nokļūtu vienu līdz divas reizes nedēļā uz valstspilsētām vai reģiona centriem.
Latvijā reģionālo autobusu maršrutu tīklā kopumā ir aptuveni 16 500 pieturvietu, no kurām 9700 ir iekļautas kustības sarakstā, kurās saskaņā ar šobrīd spēkā esošo regulējumi pietur reģionālie autobusi. Vienlaikus SM skaidro, ka ir virkne gadījumu, kad pasažieriem ir nepieciešams izkāpt vai iekāpt pieturvietās, kas nav iekļautas sarakstā. Tādas pieturvietas var tikt iekļautas sarakstā, bet tas prasa vairāku institūciju iesaisti un nav izdarāms operatīvi, lai nodrošinātu iedzīvotāju mainīgās vajadzības. Attiecīgi iedzīvotāju vajadzību nodrošināšanai ir jāveic regulējuma izmaiņas.
Plānotās izmaiņas regulējumā paredz, ka reģionālās nozīmes maršrutos ar autobusiem varēs apkalpot pieturas pēc pieprasījuma un autobuss tajā apstāsies tikai tajos gadījumos, kad pasažieris būs pieprasījis autobusa apstāšanos.
Plānots, ka pieprasījuma pieturu varēs noteikt autoceļa posmā uz valsts autoceļiem un pašvaldības autoceļiem ar asfaltbetona segumu, kur ir izbūvēta sabiedriskā transporta pietura ar speciālu paplašinājumu. Tāpat autobusi varēs pieturēt uz valsts vietējiem un pašvaldības autoceļiem ar grants segumu, kur ir izbūvēta sabiedriskā transporta pietura ar vai bez speciāli izbūvētu paplašinājumu.
Lai pieprasījuma pieturā varētu uzņemt pasažieri, pasažierim, tuvojoties autobusam, jāpaceļ roka. Pasažiera izlaišanai pasažierim būs savlaicīgi jāpieprasa autobusa apkalpei izkāpšana pieprasījuma pieturā. Savukārt braukšanas maksas tarifs pieprasījuma pieturā tiks piemērots no iepriekšējās kustības sarakstā iekļautās pieturas.
Lai nodrošinātu pasažieriem minimālo informācijas apjomu un skaidri norādītu par pieturas apkalpošanu, pieturas pēc pieprasījuma kustības sarakstu plāksnē būs jāiekļauj konkrēta informācija, tostarp arī kvadrātkods (QR kodu), kas saturēs informāciju par iepriekšējo jeb tuvāko kustības sarakstā iekļauto pieturu. Atverot QR kodu, tas aizvedīs uz Autotransporta direkcijas mājaslapas sadaļu, kurā ir pilna informācija par reisa izpildi, pārvadātāju informāciju, kas apkalpo pieturu, kā arī par braukšanas maksas piemērošanu.
Gadījumos, kad pieprasījuma pieturā regulāri tiks izlaisti vai uzņemti pasažieri, pēc pārvadātāja sniegtās informācijas par reisa izpildes laika neievērošanu, tās varēs iekļaut kustības sarakstā, palielinot arī reisa izpildes laiku.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri