• Sanda,
  • Sanija,
  • Sanita,
  • Santa
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Galvenā prioritāte - panākt vienošanos par pirmās kārtas izbūves plānu

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 12:42, 28.08.2024


Šobrīd 278,6 km no 870 km garās Rail Baltica pamattrases ir būvniecības līgumu stadijā, un vēl 227,5 km pamattrases atrodas iepirkuma posmā.



Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūts (BICG) rīkoja biedru tikšanos ar Rail Baltica projekta komandu, lai apspriestu projekta pārvaldību, izaicinājumus un nākotnes prioritātes. Sarunās īpaši tika uzsvērta Rail Baltica nozīme, jo projekts tagad ir iekļauts divos nozīmīgos Eiropas transporta tīkla koridoros, nodrošinot būtisku savienojumu ar Ukrainu. Turklāt projekts ir stratēģiska prioritāte, kas nākotnē stiprinās NATO transporta un nacionālās aizsardzības spējas.

Tikšanās laikā tika atzīmēts, ka saskaņā ar Eiropas Transporta tīkla attīstības pamatnostādnēm, kas paredz izveidot ātrgaitas līnijas koridoru starp Polijas robežu un Tallinu, Rail Baltica pārrobežu posmi un pamattrase, savienojot Igauniju, Latviju un Lietuvu ar Poliju, jāizbūvē līdz 2030.gadam. "Ņemot vērā Rail Baltica projekta izmaksu aplēses 2024.gadam un noteikto ieviešanas termiņu, visas trīs Baltijas valstis ir izstrādājušas risinājumus būvniecības pirmajai kārtai. Šobrīd galvenā prioritāte Latvijā ir panākt vienošanos ar partneriem par Rail Baltica pirmās kārtas izbūves plānu, tostarp prioritizējot sinerģiju ar esošo dzelzceļa infrastruktūru," norādīja RB Rail AS valdes locekle Kitija Gruškevica.

Gruškevica arī atzīmēja, ka pēc 2030.gada Rail Baltica nākamo kārtu būvniecība būs atkarīga no finansējuma pieejamības. Lai Baltijas reģions gūtu maksimālus sociālekonomiskos ieguvumus, būtiski ir izbūvēt visus Rail Baltica projektā paredzētos infrastruktūras elementus, īstenojot pilnu projekta apjomu. Tomēr, ņemot vērā ievērojamo izmaksu pieaugumu, nepieciešama projekta pakāpeniska īstenošana, nosakot prioritātes.

Šobrīd 278,6 km no 870 km garās pamattrases ir būvniecības līgumu stadijā, un vēl 227,5 km pamattrases atrodas iepirkuma posmā. Pamattrases būvniecība dažādās attīstības stadijās notiek visās trīs Baltijas valstīs, un plānots, ka 2024.gadā būvniecība norisināsies 150 kilometros no pamattrases. "Neskatoties uz dažādajiem projekta izaicinājumiem, tas ir ievērojams progress, jo būvniecība notiek," atzīmēja Gruškevica.

Sarunās tika uzsvērta arī nepieciešamība pielāgot projekta finansēšanas modeli, lai tas labāk atbilstu pašreizējām vajadzībām, kā arī meklēt jaunas investīciju iespējas. Paralēli svarīgs jautājums ir finansējuma piesaiste. "Šobrīd sadarbībā ar Finanšu ministriju un Satiksmes ministriju meklējam risinājumus alternatīvā finansējuma piesaistei, vienlaikus turpinot sarunas ar ES par turpmāka atbalsta nodrošināšanu," uzsvēra Gruškevica.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Latvija apelācijā Avena lietā nav sniegusi jaunus juridiskus argumentus

Lietā par miljardierim Pjotram Avenam noteiktajām Eiropas Savienības (ES) sankcijām Latvija apelācijas sūdzībā Eiropas Savienības Tiesā (EST) nav ietvērusi nekādu jaunu informāciju vai jaunus argumentus, aģentūrai LETA apgalvoja Avena advokāts Ārons Bass.

Sabiedrība Piektdien daudzviet īslaicīgi līs, vietām gaidāms pērkona negaiss

Piektdien Latvijā būs pārsvarā mākoņains laiks, daudzviet īslaicīgi līs, vietām gaidāms stiprs lietus un pērkona negaiss, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Darba devējiem piedāvā dotācijas jaunu darbinieku praktiskai apmācībai

Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) aicina darba devējus pieteikties darbinieku praktiskai apmācībai darba vidē, sagatavojot tos uzņēmuma specifikai un vajadzībām, kā arī nodrošinot bezdarbnieka statusu NVA reģistrēto klientu apmācību darba vidē profesionālās kompetences iegūšanai.

Sabiedrība Mieriņa: Saeimas deputāti vērtē arī citus nodokļu reformas priekšlikumus

Saeimas deputāti vērtē arī citus nodokļu reformas priekšlikumus, ne tikai tos, par kuriem publiski ir paziņojis finanšu ministrs Arvils Ašeradens (JV), ceturtdien Latvijas Televīzijas raidījumā "Šodienas jautājums" teica Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (ZZS).

Lasiet arī

Sabiedrība Lēmums “Rail Baltica” projektā iekļaut “Rīgas cilpu” pieņemts bezatbildīgi

Nepārdomāti lēmumi valsti padara par ķīlnieku, kā arī rada riskus valsts finansiālajai stabilitātei un saistībām.

Sabiedrība "Rail Baltica ir civils projekts, taču tam ir būtiska militāra ietekme"

Vācijas starptautiskā raidorganizācija Deutsche Welle, apmeklējot būvlaukumus un tiekoties ar Rail Baltica projektā iesaistītajiem, inženieriem un politiķiem, nesen veikusi reportāžu par Rail Baltica, ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūru, kuras būvniecība šobrīd notiek visās trīs Baltijas valstīs.

Sabiedrība «RB Rail» atklāj «Rail Baltica» nozīmi militārajai mobilitātei Baltijas reģionā

Dzelzceļa infrastruktūras projekts "Rail Baltica" ir atzīts par ģeopolitisku un stratēģisku nepieciešamību, un šis savienojums ir svarīgs Baltijas valstu militārās mobilitātes stratēģijai, būtiski uzlabojot gan pārvietošanās kapacitāti un ātrumu, gan savienojamību ar Eiropas infrastruktūras artērijām, informē Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" pārstāvji, atsaucoties uz Eiropas Politikas analīzes centra ("Center for European Policy Analysis" (CEPA)) pētījumu.

Sabiedrība Latvijas valdībai jāmeklē nauda Rail Baltica līdzfinansēšanai

Eiropas Komisijas (EK) atbalstītajam 345,817 miljonu eiro līdzfinansējumam dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecības aktivitātēm nepieciešams nodrošināt Latvijas nacionālo līdzfinansējumu 61,032 miljonu eiro jeb 15% apmērā, teikts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā, kas iesniegts saskaņošanai valdībā.

Savukārt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) nomaksai nepieciešams piešķirt 76 894 527 eiro.