• Klementīne,
  • Raimonda,
  • Raina,
  • Tāle
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Galvenā prioritāte - panākt vienošanos par pirmās kārtas izbūves plānu

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 12:42, 28.08.2024


Šobrīd 278,6 km no 870 km garās Rail Baltica pamattrases ir būvniecības līgumu stadijā, un vēl 227,5 km pamattrases atrodas iepirkuma posmā.



Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūts (BICG) rīkoja biedru tikšanos ar Rail Baltica projekta komandu, lai apspriestu projekta pārvaldību, izaicinājumus un nākotnes prioritātes. Sarunās īpaši tika uzsvērta Rail Baltica nozīme, jo projekts tagad ir iekļauts divos nozīmīgos Eiropas transporta tīkla koridoros, nodrošinot būtisku savienojumu ar Ukrainu. Turklāt projekts ir stratēģiska prioritāte, kas nākotnē stiprinās NATO transporta un nacionālās aizsardzības spējas.

Tikšanās laikā tika atzīmēts, ka saskaņā ar Eiropas Transporta tīkla attīstības pamatnostādnēm, kas paredz izveidot ātrgaitas līnijas koridoru starp Polijas robežu un Tallinu, Rail Baltica pārrobežu posmi un pamattrase, savienojot Igauniju, Latviju un Lietuvu ar Poliju, jāizbūvē līdz 2030.gadam. "Ņemot vērā Rail Baltica projekta izmaksu aplēses 2024.gadam un noteikto ieviešanas termiņu, visas trīs Baltijas valstis ir izstrādājušas risinājumus būvniecības pirmajai kārtai. Šobrīd galvenā prioritāte Latvijā ir panākt vienošanos ar partneriem par Rail Baltica pirmās kārtas izbūves plānu, tostarp prioritizējot sinerģiju ar esošo dzelzceļa infrastruktūru," norādīja RB Rail AS valdes locekle Kitija Gruškevica.

Gruškevica arī atzīmēja, ka pēc 2030.gada Rail Baltica nākamo kārtu būvniecība būs atkarīga no finansējuma pieejamības. Lai Baltijas reģions gūtu maksimālus sociālekonomiskos ieguvumus, būtiski ir izbūvēt visus Rail Baltica projektā paredzētos infrastruktūras elementus, īstenojot pilnu projekta apjomu. Tomēr, ņemot vērā ievērojamo izmaksu pieaugumu, nepieciešama projekta pakāpeniska īstenošana, nosakot prioritātes.

Šobrīd 278,6 km no 870 km garās pamattrases ir būvniecības līgumu stadijā, un vēl 227,5 km pamattrases atrodas iepirkuma posmā. Pamattrases būvniecība dažādās attīstības stadijās notiek visās trīs Baltijas valstīs, un plānots, ka 2024.gadā būvniecība norisināsies 150 kilometros no pamattrases. "Neskatoties uz dažādajiem projekta izaicinājumiem, tas ir ievērojams progress, jo būvniecība notiek," atzīmēja Gruškevica.

Sarunās tika uzsvērta arī nepieciešamība pielāgot projekta finansēšanas modeli, lai tas labāk atbilstu pašreizējām vajadzībām, kā arī meklēt jaunas investīciju iespējas. Paralēli svarīgs jautājums ir finansējuma piesaiste. "Šobrīd sadarbībā ar Finanšu ministriju un Satiksmes ministriju meklējam risinājumus alternatīvā finansējuma piesaistei, vienlaikus turpinot sarunas ar ES par turpmāka atbalsta nodrošināšanu," uzsvēra Gruškevica.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Rīgas apkaimēs stādīs egles, kuras varēs rotāt Ziemassvētkos

Rīgas pašvaldības Mājokļu un vides departaments, atsaucoties uz apkaimju biedrību iniciatīvu, šajā pavasarī galvaspilsētas apkaimēs stādīs egles, kuras varēs rotāt Ziemassvētkos, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Sabiedrība Vidusskolēnus un skolotājus aicina piedalīties viktorīnā par ES jautājumiem

Labklājības ministrija (LM) aicina vidusskolēnus un skolotājus no 6.maija līdz 19.maijam piedalīties "Lielajā eiroviktorīnā 2025", aģentūru LETA informēja LM.

Sabiedrība Krāpnieki Uzturlīdzekļu garantiju fonda vārdā sūta viltus īsziņas

Šobrīd ir novērojami krāpniecības mēģinājumi, Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācijas vārdā personām izsūtot viltus īsziņas, aģentūru LETA informēja administrācijā.

Sabiedrība VAD laikā karavīri turpinās zaudēt pabalstus, situācija var mainīties nākamgad

Valsts aizsardzības dienesta (VAD) laikā karavīri šogad turpinās zaudēt vairākus pabalstus, tajā skaitā apgādnieka zaudējuma pensiju un pabalstu bārenim, bet situācija varētu mainīties nākamgad, izriet no Labklājības ministrijas (LM) atbildes tiesībsargam.

Lasiet arī

Sabiedrība Tiks turpināta Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvniecība

Kā jau iepriekš ziņots, Atveseļošanas fonda (AF) finansējums 114,6 miljonu eiro apmērā tika rasts, pārvirzot 74,4 miljonus eiro, kas sākotnēji tika plānoti bezemisijas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektam un 40,23 miljonus eiro no metrobusa projekta. Abus minētos projektus nevarēja īstenot atbilstoši AF finansēšanas nosacījumiem.

Sabiedrība Pārdala līdzekļus “Rail Baltica” projektam

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē pieņemts Padomes īstenošanas lēmums par grozījumu apstiprināšanu Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānā. Grozījumi paredz finansējuma pārdales un izmaiņas AF plāna redakcijās.

Ekonomika Baltijas valstīm nevajag cerēt uz lieliem ES papildu līdzekļiem «Rail Baltica»

Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā no 2021. līdz 2027.gadam transporta projektiem ir paredzēts noteikts līdzekļu apmērs, tādēļ nevajadzētu cerēt, ka Baltijas valstu dzelzceļa projektam "Rail Baltica" no ES izdosies piesaistīt būtiski lielāku finansējumu, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas ekonomikas un produktivitātes, īstenošanas un vienkāršošanas komisārs Valdis Dombrovskis (JV).

Ekonomika Rail Baltica projektam šogad papildu nepieciešami 62 miljoni eiro

Latvijā dzelzceļa "Rail Baltica" projekta aktivitāšu turpināšanai šogad papildu ir nepieciešami 62 miljoni eiro, trešdien pēc Ministru kabineta (MK) "Rail Baltica" projekta īstenošanas tematiskās komitejas sēdes sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).