Regulējums paredzēts, lai izveidotu multimodālu sabiedriskā transporta tīklu ar sabiedriskā transporta savienojuma punktiem jeb "Stacijām 2.0". Mērķis ir veicināt iedzīvotāju ērtu, ilgtspējīgu un daudzveidīgu mobilitāti, stiprinot dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. Noteikumi paredz, ka pašvaldībām un pašvaldību kapitālsabiedrībām būs iespēja pieteikties finansējumam 25 projektu "Stacija 2.0" īstenošanai.
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) norāda, ka, īstenojot "Stacija 2.0" konceptu, tiks nodrošināta pilsētu un reģionālā sabiedriskā transporta savienojamība, piedāvājot pasažieriem multimodālas pārvietošanās iespējas - dažādu transporta veidu pieejamību vienuviet.
Projektu īstenošanai kopējais attiecināmais finansējums ir 88,7 miljoni eiro, tostarp ES fondu finansējums ir 75,4 miljoni eiro, bet līdzfinansējums ne mazāks kā 13,3 miljoni eiro. Paredzēts, ka līdz 2026.gada 30.jūnijam ir jāīsteno vismaz pieci projekti, savukārt līdz 2029.gada 31.decembrim - vismaz 20 projekti.
Sabiedriskā transporta savienojuma punktu jeb "Stacija 2.0" koncepta īstenošana ir viens no pasākumiem, kas veicinās pārvietošanās paradumu maiņu iedzīvotāju vidū, veidojot konkurētspējīgu sabiedriskā transporta piedāvājumu attiecībā pret privāto transportu, tostarp sasaistē ar mikromobilitāti, skaidro SM. Tādējādi tiks samazināta transporta negatīvā ietekme uz vidi un sekmēta ES klimatneitralitātes mērķa sasniegšana.
Izstrādātie Ministru kabineta noteikumi paredz, ka finansiālais atbalsts tiks sniegts dotāciju veidā publiskās infrastruktūras izveidei valsts teritorijā, lai veicinātu multimodāla sabiedriskā transporta tīkla attīstību ar dzelzceļu kā sabiedriskā transporta sistēmas mugurkaulu, vienlaikus veicinot arī mikromobilitāti. Projekta ietvaros tiks izveidoti sabiedriskā transporta savienojuma punkti jeb "Stacijas 2.0", ierīkotas stāvvietas ("Park&Ride") pie šīm stacijām, parastās jaudas uzlādes punkti, kā arī piemērotās maksas infrastruktūra, izmantojot viedus, digitālus un videi draudzīgus risinājums.
Savukārt ar Atveseļošanas fonda finansējumu 31,29 miljonu eiro apmērā Rīgā un Pierīgā plānota astoņu dzelzceļa staciju pilnveidošana, lai nodrošinātu iedzīvotājiem vairāku pakalpojumu pieejamību vienuviet. Sabiedriskā transporta savienojuma punktos - stacijās ar paplašinātu funkcionalitāti jeb "Stacijās 2.0" - tiks veidota infrastruktūra, lai iedzīvotāji varētu bez maksas stāvvietā atstāt auto vai velosipēdu un turpināt ceļu ar vilcienu, pilsētas vai reģionālo autobusu.
Šādas multifunkcionālas "Stacijas 2.0" top Bolderājā, Šķirotavā, Zemitānos, Sarkandaugavā, Dauderos, Ziemeļblāzmā, Carnikavā un Saulkrastos. Tādējādi tiks nodrošināta dzelzceļa sasaiste ar pilsētas sabiedrisko transportu, velo un gājēju infrastruktūru un citiem risinājumiem, kas veicina ilgtspējīgu mobilitāti, informē SM.
Plānots, ka Ziemeļblāzmas, Dauderu un Sarkandaugavas stacijās izveidojamie velosavienojumi iekļausies esošajā Rīgas pilsētas veloinfrastruktūrā. Savukārt Šķirotavas stacija tiks sasaistīta ar tramvaja un trolejbusu līniju pagarinājuma izbūvi un kopā ar to paredzēto veloinfrastruktūru.
Daudzfunkcionālo staciju jeb "Stacija 2.0" izveidi Rīgā nodrošinās Rīgas pašvaldība, bet ārpus Rīgas - Pierīgas pašvaldības.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri