Vidējā atlīdzība par publiskajās stāvvietās 2023. gada notikušu CSNg bija 896,63 eiro.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) statistika liecina, ka 2023.gadā OCTA apdrošinātājiem pieteikti 881 ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk - CSNg), kas fiksēti publiskajās stāvvietās. Par šiem CSNg apdrošinātāji OCTA atlīdzībās kopā izmaksājuši 789 tūkstošus eiro. Lielākā atlīdzība par publiskajā stāvvietā notikušu CSNg pērn bija 8725 eiro.
Vidējā atlīdzība par publiskajās stāvvietās pērn notikušu CSNg bija 896,63 eiro. "Lai arī uz kopējā CSNg fona publiskajās stāvvietās notikušie negadījumi pērn bija vien 2,45%, turklāt vidējā atlīdzība par šādiem negadījumiem ir gandrīz uz pusi mazāka nekā 2023.gadā kopā, diemžēl jānorāda, ka lielākā daļa negadījumi, kas notikuši stāvvietās, joprojām paliek nereģistrēti, jo bojājumi transportlīdzekļiem ir nelieli, tos uzreiz nepamana vai to izraisītājs pametis notikuma vietu. Tāpat arī CSNg autostāvvietās, kas neatrodas pie publiskajiem objektiem, netiek klasificēti kā negadījumi stāvvietās, bet, piemēram, ielas malā," informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
2023.gadā lielākā izmaksātā atlīdzība par publiskajās stāvvietās notikušu CSNg bija 8275 eiro. Negadījums noticis Rīgā, tirdzniecības centra Akropole ALFA stāvvietā. Otra lielākā atlīdzība pērn bija 6669 eiro par negadījumu, kas reģistrēts Jelgavā Circle-K un McDonald's stāvvietā, bet trešā - 5734 eiro par CSNg Rīgā pie tirdzniecības centra Mols.
Šī gada aprīlī valdībā tika apstiprināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums par LTAB rosināto iniciatīvu "Neskrāpē mašīnu - prasi lielāku stāvvietu", kas sadarbībā ar nozares ministrijām un iestādēm izstrādāts, lai izveidotu risinājumus drošākai transportlīdzekļu novietošanai publiskajās autostāvvietās.
"Jau vairākus gadus intensīvi strādājam pie tā, lai aicinātu atbildīgās institūcijas pārskatīt normatīvos aktus atbilstīgi mūsdienu transportlīdzekļu izmēriem un satiksmes intensitātei, nosakot stāvvietas minimālo platumu no 2,50 m un garumu 5 m vienam vieglajam transportlīdzeklim. Ceram, ka šajā reizē valdības apstiprinātais risinājumu plāns rezultēsies praktiskā darbībā un normatīvā regulējumā, kas nosaka skaidru normatīvo aktu un standartu ievērošanu plānošanas dokumentu izstrādē un to īstenošanā," rezumē J.Abāšins.