Viņš skaidroja, ka vienotā sabiedriskā transporta biļešu sistēma ir nepieciešama biļešu tirdzniecības nodrošināšanai tiešsaistē visās sabiedriskā transporta biļešu tirdzniecības vietās.
"ATD ir solījis, ka biļešu sistēma būs vienkāršāka, un tā arī būs. Līdz šim pārvadātājiem nav bijusi vienota sistēma, jo katram pārvadātājam bija lojalitātes programma, kas bija atšķirīga," sacīja Caune.
Viņš papildināja, ka turpmāk pamatā būs pieci biļešu veidi, tostarp viena brauciena biļete, vienas dienas, trīs dienu, piecu dienu, 30 dienu. Savukārt 10 un 20 braucienu biļetes būs tiem, kuri pietiekami bieži lieto sabiedrisko transportu, bet nav izdevīga mēnešbiļete.
Caune norādīja, ka vienoto biļešu sistēmu sākumā ievieš AS "Pasažieru vilciens" (PV) un pakāpeniski to ieviesīs arī autobusos un autoostās saistībā ar tehnoloģiskajiem izaicinājumiem.
Komentējot to, ka atsevišķos autobusu maršrutos internetā patlaban ir dārgākas biļetes, nekā pērkot klātienē, Caune norādīja, ka joprojām dārgākas biļetes ir autobusos, tādēļ, ka autobusos vēl ir vecā sistēma.
"Kad mēs pievienosim autobusus vienotajai biļešu sistēmai, tad būs zemāka cena," skaidroja Caune.
Viņš norādīja, ka biļešu tirdzniecībā mobilajās lietotnēs ATD darbojas kā emitents, kas emitē biļetes un biļešu tirgotājam nodod tās par vairuma cenu. Līdz ar to biļetēm ir koridors 10% apmērā, kurā biļešu tirgotājs var skatīties un veidot cenu piedāvājumu.
Caune atzīmēja, ka pēc vilcienu pievienošanās vienotajai biļešu sistēmai nākamos pievienos autobusus, strādājot gan ar esošajiem, gan jaunajiem pārvadātājiem ilgtermiņa līgumos. Savukārt pēdējās vienotajai biļešu sistēmai pieslēgs autoostas.
"Autoostas ir pēdējās, jo tās tirgo dažādu pārvadātāju biļetes. Ir svarīgi, lai autoostas nestrādā ar divām sistēmām, bet strādā ar vienu sistēmu," piebilda Caune.
Viņš sacīja, ka par mērķi ATD ir izvirzījusi 2025.gada pirmo ceturksni, ideālā gadījumā - februāri, kad pilnībā vajadzētu darboties jaunajai biļešu sistēmai. Tomēr viņš piebilda, ka šādos projektos, kur ir vairāk nekā 20 iesaistītās puses, process nav vienkāršs. "Mēs ejam uz mērķi, bet akceptējam, ka dažādu apstākļu dēļ tas var būt arī garāks," papildināja Caune.
Komentējot Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas iebildumus īsi pirms biļešu un tarifu sistēmas ieviešanas, Caune norādīja, ka sagatavošanās sistēmas ieviešanai bija saspringts process, tomēr ATD uzskata, ka informētība ir bijusi pietiekama.
"Protams, mēs dažas dienas nokavējām, lai sadarbības partneri pilnībā perfekti saņemtu informāciju, tomēr ATD rīkoja arī seminārus, kas bija veltīti jaunās sistēmas biļetēm un tarifiem. Ir tādas lietas, kas, pārejot uz jaunu sistēmu, šķiet kā kļūdas, bet tā ir jaunā tarifu un biļešu sistēma", sacīja Caune.
LETA jau vēstīja, ka no šī gada 1.aprīļa reģionālajā sabiedriskajā transportā stājas spēkā jauni tarifi un biļešu veidi.
ATD iepriekš skaidroja, ka vilcienos no 1.aprīļa ir vienreizējās vienas, trīs, piecu un 30 dienu biļetes, bet reģionālajos autobusos - vienreizējās biļetes un esošās mēneša biļetes. Savukārt, kad vilciena un autobusu pārvadājumos vienādos visus biļešu veidus, ieviesīs arī desmit un 20 braucienu biļetes.
ATD atgādina, ka darbs pie jaunas reģionālās sabiedriskā transporta tarifu sistēmas sākās 2023.gadā, un to noteica valdības sēdē pieņemtais lēmums, ar kuru Satiksmes ministrijai tika dots uzdevums sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumu par veicamajiem pasākumiem kompensācijas apjoma samazināšanai, lai risinātu jautājumu par papildu nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu segšanai.
Viens no risinājumiem bija pārskatīt esošo tarifa sistēmu un izstrādāt jaunu.
Jau ziņots, ka ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri