• Ģederts,
  • Ģirts
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


PTAC konstatējis deviņus pārkāpumus influenceru darbībā

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 15:29, 14.02.2024


Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), iesaistoties Eiropas Komisijas organizētajās "Sweep" aktivitātēs un no 2023.gada 27.oktobra līdz 27.novembrim īstenojot influenceru komercprakses pārbaudes sociālajos medijos, konstatējis deviņus pārkāpumus influenceru darbībā, informē PTAC.



Pārbaudes veiktas kopumā 21 influencera sociālos tīklos, galveno uzmanība pievēršot sniegtās komerciālās informācijas nošķiršanai.

PTAC norāda, ka pārkāpumos influenceri sociālajos medijos publiskojuši informāciju, kas uzskatāma par patērētājiem adresētu reklāmu, tomēr attiecīgā informācija netiek papildināta ar norādēm par tās komerciālo raksturu. Influenceru publiskotajai informācijai, kas uzskatāma par reklāmu, netika izmantoti atbilstoši tēmturi, piemēram, "#reklāma", "#reklāmraksts", "#sponsorēts", un tamlīdzīgi.

Vienlaikus PTAC konstatējis, ka 14 gadījumos influenceri izmanto norādes, kas nav uzskatāmas par atbilstošām, piemēram, septiņi influenceri "Instagram" profilā, lai nošķirtu komerciālā rakstura informāciju, izmantoja norādi "#ad", kas ir angļu valodas vārda "advertisement" saīsinājums un nav pietiekoši labi pamanāma un saprotama Latvijas patērētājiem.

Vēl četros gadījumos influenceri "Instagram" profilā, lai nošķirtu komerciālā rakstura informāciju, izmantoja norādi "#promoting", kā arī sešos gadījumos izmantots "#Collab", kas, kā uzsver PTAC, var nebūt skaidri saprotams apzīmējums patērētājiem Latvijā.

Deviņos gadījumos, kuros PTAC konstatēja pārkāpumus, influenceriem nosūtīts PTAC aicinājums savā darbībā nodrošināt komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām, pie komerciāla satura publikācijām izvēloties skaidri, uzskatāmi un nepārprotami informēt patērētājus par reklāmas paziņojumu komerciālo raksturu.

Saskaņā ar "Sweep" projekta pārbaužu rezultātiem, kā arī izvērtējot 2023.gadā konstatēto situāciju influenceru mārketinga jomā, PTAC secina, ka tirgus situācija šajā jomā ir uzlabojusies, jo daudzi influenceri sociālajos medijos komerciāla satura publikācijās cenšas izmantot vai izmanto reklāmas norādes. Tas norāda, ka informētība un izpratne par normatīvo aktu prasībām šajā jomā ir pieaugusi, uzsver PTAC.

Projekta "Sweep" galvenais mērķis bija apzināt sociālajos medijos publiskoto informāciju, kas varētu tikt atzīta par maldinošu patērētājiem. Saskaņā ar Eiropas Komisijas instrukcijā norādītajiem kritērijiem, tai skaitā influenceru popularitāti un sekotāju skaitu, PTAC izvēlējās 21 pārbaudāmo influenceri. Pārbaudes tika veiktas tādos sociālajos medijos kā "Instagram", "Facebook", "TikTok" un "YouTube".


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Latvijā pareizticīgie svin Lieldienas

Šodien Latvijā tiek svinētas pareizticīgo Lieldienas.

Sabiedrība Uz Tallinas šosejas pie Ādažiem neliela lidmašīna veikusi avārijas nosēšanos

Sestdienas vakarā uz Tallinas šosejas pie Ādažiem neliela lidmašīna veikusi avārijas nosēšanos, apstiprināja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) operatīvo situāciju vadītājs Aivis Vincevs.

Sabiedrība Agresīvie autovadītāji Latvijā tiks sodīti ar dārgu apdrošināšanu (+VIDEO)

Ar huligānismu uz ceļa ir saskārušies lielais vairums Latvijas iedzīvotāju.

Sabiedrība Svētdien debesis pakāpeniski aizklās mākoņi

Nedēļas pēdējā dienā debesis virs Latvijas pakāpeniski aizklās mākoņi un kļūs par pāris grādiem vēsāks, prognozē Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs.

Lasiet arī

Sabiedrība PTAC saņēmis vairākas patērētāju sūdzības par nepiegādātu kurināmo

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis vairākas sūdzības par to, ka patērētāji ir pasūtījuši kurināmo - briketes vai malku - veikuši priekšapmaksu, bet preci nav saņēmuši, aģentūru LETA informēja PTAC pārstāvji.

Ekonomika "adidas Baltic" iekļauts PTAC "melnajā sarakstā"

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā" iekļauts apģērbu tirgotājs SIA "adidas Baltic", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.