• Alīda,
  • Jūsma
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


PTAC konstatējis deviņus pārkāpumus influenceru darbībā

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 15:29, 14.02.2024


Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), iesaistoties Eiropas Komisijas organizētajās "Sweep" aktivitātēs un no 2023.gada 27.oktobra līdz 27.novembrim īstenojot influenceru komercprakses pārbaudes sociālajos medijos, konstatējis deviņus pārkāpumus influenceru darbībā, informē PTAC.



Pārbaudes veiktas kopumā 21 influencera sociālos tīklos, galveno uzmanība pievēršot sniegtās komerciālās informācijas nošķiršanai.

PTAC norāda, ka pārkāpumos influenceri sociālajos medijos publiskojuši informāciju, kas uzskatāma par patērētājiem adresētu reklāmu, tomēr attiecīgā informācija netiek papildināta ar norādēm par tās komerciālo raksturu. Influenceru publiskotajai informācijai, kas uzskatāma par reklāmu, netika izmantoti atbilstoši tēmturi, piemēram, "#reklāma", "#reklāmraksts", "#sponsorēts", un tamlīdzīgi.

Vienlaikus PTAC konstatējis, ka 14 gadījumos influenceri izmanto norādes, kas nav uzskatāmas par atbilstošām, piemēram, septiņi influenceri "Instagram" profilā, lai nošķirtu komerciālā rakstura informāciju, izmantoja norādi "#ad", kas ir angļu valodas vārda "advertisement" saīsinājums un nav pietiekoši labi pamanāma un saprotama Latvijas patērētājiem.

Vēl četros gadījumos influenceri "Instagram" profilā, lai nošķirtu komerciālā rakstura informāciju, izmantoja norādi "#promoting", kā arī sešos gadījumos izmantots "#Collab", kas, kā uzsver PTAC, var nebūt skaidri saprotams apzīmējums patērētājiem Latvijā.

Deviņos gadījumos, kuros PTAC konstatēja pārkāpumus, influenceriem nosūtīts PTAC aicinājums savā darbībā nodrošināt komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām, pie komerciāla satura publikācijām izvēloties skaidri, uzskatāmi un nepārprotami informēt patērētājus par reklāmas paziņojumu komerciālo raksturu.

Saskaņā ar "Sweep" projekta pārbaužu rezultātiem, kā arī izvērtējot 2023.gadā konstatēto situāciju influenceru mārketinga jomā, PTAC secina, ka tirgus situācija šajā jomā ir uzlabojusies, jo daudzi influenceri sociālajos medijos komerciāla satura publikācijās cenšas izmantot vai izmanto reklāmas norādes. Tas norāda, ka informētība un izpratne par normatīvo aktu prasībām šajā jomā ir pieaugusi, uzsver PTAC.

Projekta "Sweep" galvenais mērķis bija apzināt sociālajos medijos publiskoto informāciju, kas varētu tikt atzīta par maldinošu patērētājiem. Saskaņā ar Eiropas Komisijas instrukcijā norādītajiem kritērijiem, tai skaitā influenceru popularitāti un sekotāju skaitu, PTAC izvēlējās 21 pārbaudāmo influenceri. Pārbaudes tika veiktas tādos sociālajos medijos kā "Instagram", "Facebook", "TikTok" un "YouTube".


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Latvijas armijas droni mainīs laikmetīgās kaujas ainu (+VIDEO)

LIAA sadarbībā ar Aizsardzības ministriju organizēja slēgtu dronu tehnoloģiju paraugdemonstrējumu Ādažu poligonā.

Sabiedrība Premjere: Valdība rīkojusies atbilstīgi saistībā ar ieguldījumu airBaltic

Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) uzskata, ka viņas vadītais Ministru kabinets rīkojies atbilstīgi saistībā ar Covid-19 laika ieguldījumu Latvijas nacionālajā aviokompānijā "airBaltic" uzraudzību.

Sabiedrība Turpinās pērn aizsāktie vērienīgie ielu seguma atjaunošanas darbi

Rīgā jaunu segumu šogad iegūs 112 brauktuves vai to posmi.

Sabiedrība Šoferu trūkuma dēļ atcelti kopumā 19 autobusu reisi

Šoferu trūkuma dēļ pasažieru pārvadātāji piektdien atcēluši kopumā 19 autobusu reisus, liecina informācija Autotransporta direkcijas mājaslapā.

Lasiet arī

Ekonomika PTAC informē aviopasažierus saistībā ar airBaltic atceltajiem lidojumiem

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina iepazīties ar aviopasažieru tiesībām atbilstoši Eiropas Savienības (ES) regulai, ņemot vērā Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" lēmumu atcelt gandrīz 5000 lidojumu vasaras sezonā, informē PTAC.

Sabiedrība PTAC vairāk nekā pusei pārbaudītu preču konstatējis drošības riskus

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vairāk nekā pusei no trešo valstu platformām sūtītājām precēm pārbaudēs konstatējis drošības riskus, informē centra pārstāvji.

Sabiedrība PTAC aicina patērētājus neiegadāties ceļojumus uz Baltkrieviju

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus neiegadāties ceļojumus uz Baltkrieviju drošības risku dēļ.

Pasaule Latvijas ceļotāju repatriācija no Spānijas norit veiksmīgi – PTAC

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (turpmāk – PTAC) sadarbībā ar Ārlietu Ministrijas konsulāro departamentu uzsāktā 81 ceļotāja repatriācija no Spānijas uz Latviju norit veiksmīgi.