SM norāda, ka pērn novembrī sākta elektroautobusu piegāde Rīgai, norādot, ka līdz 2023.gada decembra vidum Rīgā piegādāti visi 35 elektroautobusi.
Savukārt līdz 2023.gada decembra beigām ekspluatācijā nodoti 23 elektroautobusi, tādējādi projekta īstenošanas termiņā ekspluatācijā nebija nodoti 12 elektroautobusi.
SM skaidro, ka, ievērojot projekta īstenošanas gaitu un projektā veiktās izmaksas līdz 2023.gada beigām, projektā attiecināmo izmaksu summa ir 17,301 miljons eiro, tostarp 14,706 miljoni eiro Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums un privātās attiecināmās izmaksas 2,595 miljoni eiro.
Tādējādi faktiskā projekta attiecināmo izmaksu summa ir par 4,077 miljoniem eiro mazāka nekā "Rīgas satiksmes" un Centrālās finanšu un līguma aģentūras (CFLA) noslēgtajā līgumā par projekta īstenošanu. Tostarp elektroautobusu piegādes līguma summa ir par 2,473 miljoniem eiro mazāka nekā plānots, kā arī "Rīgas satiksme" piemēroja līgumsodus 954 242 eiro apmērā par elektroautobusu piegādes kavējumiem.
Tādējādi elektroautobusu piegādes kavējumu dēļ "Rīgas satiksme" līdz 2023.gada beigām nevarēja veikt gala norēķinus par 12 elektroautobusu iegādi 650 031 eiro apmērā, tostarp ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums 552 526 eiro apmērā un privātās attiecināmās izmaksas 97 505 eiro apmērā, un šī summa "Rīgas satiksmei" būs jāsedz no saviem līdzekļiem.
Valdība pieņēma zināšanai, ka "Rīgas satiksme" var pabeigt projektu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 31.oktobrim ar savu finansējumu.
SM atgādina, ka projekta mērķis ir elektrotransporta īpatsvara palielināšana ikdienas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā Rīgā un palielināts pasažieru skaits, kuri izmanto videi draudzīgu sabiedrisko transportu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri