Ekspluatācijā nodota «Rail Baltica» pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām

Sabiedrība
LETA 09:16, 13.02.2024 0

Ekspluatācijā nodota dzelzceļa "Rail Baltica" pirmā no astoņām Rīgas Centrālā mezgla daļām, aģentūrai LETA pavēstīja par dzelzceļa projekta īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

 
Foto: LETA

Kompānijā informē, ka, pabeidzot pēdējo inženierkomunikāciju izbūvi Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumā, būvnieks "BeReRix" ir noslēdzis pirmo projekta daļu.

Šī būvprojekta tvērumā veikti atsevišķu infrastruktūras elementu demontāžas darbi, esošo VAS "Latvijas dzelzceļš" signalizāciju un komunikāciju pārcelšana un pārbūve, kā arī inženierkomunikāciju izbūve posmā no Maskavas ielas pie Rīgas starptautiskās autoostas līdz dzelzceļa pārvada pār Lāčplēša ielu zonai.

Projektā izbūvēti vairāk nekā 100 kilometru dzelzceļa signalizācijas kabeļu, 43 kilometri jaunu telekomunikāciju un jaudas kabeļu tīklu, kā arī vairāki kilometri ūdensvadu. Projekta ietvaros veikta arī nepieciešamā pilsētas inženierkomunikāciju pārbūve.

Ekspluatācijā nodota arī transformatoru apakšstacija, kas atrodas Rīgas Centrālās stacijas tuvumā. Jaunā tehniskā ēka izbūvēta ar mērķi apgādāt Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas zonu ar elektrību, kā arī paredzot, ka tā nākotnē nodrošinās ar elektroenerģiju "Rail Baltica" infrastruktūru. Jaunā transformatoru apakšstacija jau šobrīd pilnvērtīgi darbojas un ar elektrību apgādā esošo staciju.

"Rīgas centrs ir inženiertehniski ļoti sarežģīts Latvijas trases posms un tā mērķtiecīga īstenošana posmu pa posmam ir vienīgais veids, kā nonākt līdz gala rezultātam. Būtiski, ka katrs posms jau sniedz atdevi sabiedrībai - šajā gadījumā tās ir modernas un drošas inženierkomunikācijas," pauž "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

"Rail Baltica" Rīgas Centrālais mezgls kā "projektē un būvē" (design&build) projekts ir sadalīts astoņās dažādas intensitātes, funkcionalitātes un novietojuma būvatļaujās. Būvprojekti ir atsevišķi nodalītas Rīgas Centrālā mezgla projekta daļas, kuras tiek projektētas, saskaņotas un izbūvētas neatkarīgi viena no otras, lai izmaiņas vienā no posmiem neaizkavētu un neietekmētu citu projekta posmu īstenošanu.

Nākamajā būvniecības darbu un finansējuma posmā "BeReRisx" sāks dzelzceļa sistēmu izbūvi - jaunu sliežu ceļu un kontakttīklu, dzelzceļa signalizāciju un inženiertīklu ierīkošanu. Tāpat šogad pavasarī plānots pabeigt Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada izbūvi nepieciešamajā apmērā, lai atjaunotu privātā transporta plūsmu šajā zonā. Nozīmīgs mērķis šim gadam ir arī jaunā "Rail Baltica" dzelzceļa tilta pār Daugavu izbūves sākšana Daugavas labajā krastā.

Rīgas Centrālās stacijas zonā atbilstoši pieejamajam finansējumam 2024.gadā plānots sākt stacijas dienvidu puses inženiertīklu izbūvi un iesākt apdares darbus, kā arī turpināt jumta izbūvi un veikt eskalatoru un liftu izbūvi un stacijas zonas labiekārtojuma darbus. Šogad plānots pabeigt stacijas nesošo konstrukciju izbūvi, kā arī veikt stacijas pārvadu un platformu konstrukciju darbus.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā. "Eiropas dzelzceļa līnijas" ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība IeM: pagrabi var kļūt par III kategorijas bumbu patvertnēm (+VIDEO)

Piesaistīts vairāk nekā 22 miljonu eiro finansējums no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, kas ļaus pielāgot un aprīkot vismaz 570 ēkas.

Sabiedrība Pudāns: Zobenu dāvināšanas tradīcija jāsaglabā un jāturpina

Zobenu dāvināšanas tradīcija jāsaglabā un jāturpina, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Nacionālo bruņoto spēku komandieris Kaspars Pudāns.

Sabiedrība Būvdarbu dēļ satiksmes ierobežojumi noteikti 30 valsts autoceļu posmos

Būvdarbu dēļ satiksmes ierobežojumi pašlaik noteikti 30 valsts autoceļu posmos, aģentūru LETA informēja "Latvijas valsts ceļi".

Sabiedrība Daugavpilī un Rēzeknē sākusies meteoroloģiskā vasara

Daugavpils un Rēzeknes novērojumu stacijā pēdējās piecas diennaktis vidējā gaisa temperatūra bijusi +15 un vairāk grādu, kas nozīmē meteoroloģiskās vasaras sākumu, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra dati.

Lasiet arī

Sabiedrība Tiks turpināta Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvniecība

Kā jau iepriekš ziņots, Atveseļošanas fonda (AF) finansējums 114,6 miljonu eiro apmērā tika rasts, pārvirzot 74,4 miljonus eiro, kas sākotnēji tika plānoti bezemisijas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektam un 40,23 miljonus eiro no metrobusa projekta. Abus minētos projektus nevarēja īstenot atbilstoši AF finansēšanas nosacījumiem.

Sabiedrība Pārdala līdzekļus “Rail Baltica” projektam

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē pieņemts Padomes īstenošanas lēmums par grozījumu apstiprināšanu Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānā. Grozījumi paredz finansējuma pārdales un izmaiņas AF plāna redakcijās.

Ekonomika Baltijas valstīm nevajag cerēt uz lieliem ES papildu līdzekļiem «Rail Baltica»

Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā no 2021. līdz 2027.gadam transporta projektiem ir paredzēts noteikts līdzekļu apmērs, tādēļ nevajadzētu cerēt, ka Baltijas valstu dzelzceļa projektam "Rail Baltica" no ES izdosies piesaistīt būtiski lielāku finansējumu, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas ekonomikas un produktivitātes, īstenošanas un vienkāršošanas komisārs Valdis Dombrovskis (JV).

Ekonomika Rail Baltica projektam šogad papildu nepieciešami 62 miljoni eiro

Latvijā dzelzceļa "Rail Baltica" projekta aktivitāšu turpināšanai šogad papildu ir nepieciešami 62 miljoni eiro, trešdien pēc Ministru kabineta (MK) "Rail Baltica" projekta īstenošanas tematiskās komitejas sēdes sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).