Reformē saziņu ar operatīvajiem dienestiem pa tālruni 112

Sabiedrība
LETA 15:37, 12.02.2024 0

Iekšlietu dienesti ir mainījuši pa vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 saņemto zvanu apstrādes sistēmu, paralēli ieviešot arī mobilo lietotni "112 Latvija" un tīmekļvietni "112.lv", informē Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD).

 
Foto: LETA

Ja iepriekš liela daļa uz tālruņa numuru 112 saņemto zvanu tika pāradresēti, bet informācija par izsaukumiem citiem operatīvajiem dienestiem nodota telefoniski, tad pēc projekta īstenošanas zvanu pāradresācija un telefoniska informācijas nodošana notiek tikai Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam.

Reformas autoru skatījumā, viens no būtiskākajiem projekta ieguvumiem iedzīvotājiem būšot tas, ka, zvanot uz tālruņa numuru 112 par notikumiem, kuros nepieciešama tikai policijas iesaiste, iedzīvotāji vairs netiek pāradresēti pie cita dienesta operatora un viņiem nav jāatkārto informācija, jo 112 dispečers pieņem informāciju par notikušo.

Ja iedzīvotāji arī turpmāk zvanīs uz tālruņa numuru 110, viņi tāpat tiks savienoti ar 112 kontaktu centru, kas pieņems informāciju par negadījumu un informāciju par to nodos nepieciešamajiem operatīvajiem dienestiem un citām iestādēm. 112 dispečeri pēc iedzīvotāju pieprasījuma vairs neveiks zvanu pāradresāciju uz konkrētiem Valsts policijas un pašvaldības policijas iecirkņiem, bet tā vietā noskaidros, kur un kas ir noticis, un izvērtēs, vai un kādu operatīvo dienestu iesaiste un cik lielā apjomā ir nepieciešama.

Tagad "pirmajā līmenī" jeb 112 kontaktu centrā ienāk un tiek apstrādāti visi iedzīvotāju ziņojumi - zvani, eZvani un īsziņas par negadījumiem un notiek šo ziņojumu izvērtēšana, "kuras rezultātā tikai ārkārtas zvani tiek novirzīti attiecīgajiem operatīvajiem dienestiem". "Otrajā līmenī" elektroniski un vienlaicīgi informāciju par negadījumu saņemot VUGD un Valsts policijas resursu vadības centri, kas uz notikuma vietu sūta nepieciešamos operatīvā dienesta resursus.

Zvanu apstrādes sistēma tikusi mainīta, lai samazinātu laiku no iedzīvotāja zvana līdz operatīvo dienestu palīdzības saņemšanai. Sistēmas maiņai izmantoti Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļi, kuru apmēru dienests neprecizē.

"Notiekot negadījumam, svarīgi ir pēc iespējas ātrāk sniegt atbilstošu palīdzību, tāpēc pēc vairāku gadu darba ir noslēdzies apjomīgs projekts, kas ļaus samazināt laiku, kādā operatīvie dienesti dodas palīgā nelaimē nokļuvušiem. Lai to sasniegtu, ārkārtas ziņojumu saņemšana un apstrāde turpmāk notiks divos līmeņos," klāstījis VUGD priekšnieks Mārtiņš Baltmanis.

Reformā izstrādāta un ieviesta Vienota kontaktu centru platforma. Iekšlietu ministrijas Informācijas centra priekšnieks Āris Dzērvāns paudis, ka vienotā kontaktu centra platforma ir unikāls risinājums, kas ir pielāgots VUGD un policijas vajadzībām un kas esot "kvalitatīvi jauns solis operatīvo dienestu darbības attīstībā". Izmaiņas iezīmējot pāreju uz jauno tehnoloģisko platformu un veidojot "loģisku un tehnoloģisku pamatu turpmākai ārkārtas situāciju risināšanas procesu digitalizācijai un informācijas apmaiņai starp operatīvajiem dienestiem, ka arī operatīvo dienestu darbu vadīšanas automatizācijai".

Līdzās tam, lai informētu un izglītotu iedzīvotājus par tālruņa numuru 112 un rīcību dažādos apdraudējumos, izstrādāta jauna lietotne "112 Latvija" un tīmekļvietne "112.lv". Lietotne sniegšot vairākas priekšrocības - iespēju piezvanīt vai nosūtīt īsziņu uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112, saņemt paziņojumus par iespējamo apdraudējumu un uzzināt, kā rīkoties dažādās bīstamās situācijās.

Lietotnes "112 Latvija" lietotājs saņems paziņojumu sava viedtālruņa ekrānā par iespējamo apdraudējumu, piemēram, sarkanā vai oranžā līmeņa brīdinājumus par bīstamiem laikapstākļiem, trauksmes sirēnu pārbaudi un citiem notikumiem, kas liek iedzīvotājiem būt gataviem nepieciešamības gadījumā rīkoties vai prasa iedzīvotāju nekavējošu rīcību.

Zvanot uz vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numuru 112 no lietotnes "112 Latvija", 112 dispečeri redzēs aptuveno zvanītāja atrašanās vietu. Tas sniegs iespēju operatīvāk sniegt palīdzību tiem iedzīvotājiem, kuri nevar nosaukt precīzu negadījuma adresi, lietotni popularizē VUGD. Lai dispečers redzētu cilvēka atrašanās vietu, instalācijas brīdī vai vēlāk nepieciešams atļaut lietotnei piekļūt telefona atrašanās vietai. "Īsziņas nosūtīšana uz tālruņa numuru 112 nav ikdienas risinājums ātrai operatīvo dienestu apziņošanai. Tā veicina 112 pieejamību cilvēkiem ar runas un dzirdes traucējumiem un cilvēkiem bez Latvijas mobilo sakaru operatoru izsniegtas SIM kartes," piebilst VUGD.

Lai uzlabotu iedzīvotāju zināšanas par vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numuru 112 un rīcību dažādos apdraudējumos, kā arī veidotu izpratni par tiem gadījumiem, kad nepieciešams zvanīt uz tālruņa numuru 112, bet kad palīdzību sniegs citas iestādes vai komersanti, izveidota tīmekļvietne "112.lv". Tajā vienuviet apkopoti Latvijas operatīvo dienestu sniegtie drošības padomi pareizai rīcībai dažādos apdraudējumos. Līdzās tam tīmekļvietnē tiks operatīvi izvietoti brīdinājumi par iespējamo apdraudējumu un nepieciešamo rīcību.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Vēstnieks: Krievijā radusies sajūta, ka kara virzība notiek tās interesēs

Krievijā radusies sajūta, ka kara virzība notiek tās interesēs, un ir vēlme dot nosacītu izšķirošo triecienu, tādu viedokli intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" pauda Latvijas vēstnieks Polijā Juris Poikāns.

Sabiedrība Valstī pārbaudīs trauksmes sirēnas

Otrdien no plkst.10 līdz plkst.10.10 visā valstī uz trīs minūtēm tiks iedarbinātas trauksmes sirēnas, lai pārbaudītu valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas ieslēgšanas kārtību un tās darbību, kā arī, lai konstatētu bojājumus vai traucējumus trauksmes sirēnu darbībā un to skaņas signāla dzirdamībā, aģentūru LETA informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD).

Sabiedrība Norisināsies valsts aizsardzības dienesta iesaukuma atlase

Otrdien plkst.10.10 Aizsardzības ministrijā norisināsies valsts aizsardzības dienesta iesaucamo atlase, kurā pēc nejaušības principa ar speciālu gadījumskaitļu ģenerēšanas programmu kopumā tiks atlasīti 800 Latvijas pilsoņi - vīrieši primāri vecumā no 18 līdz 19 gadiem, aģentūru LETA informēja ministrijā.

Sabiedrība Otrdien līs, Latgalē uzspīdēs saule

Otrdien Latvijā gaidāms lietus, vietām līs stipri, bet Latgalē nelīs un uzspīdēs saule, prognozē sinoptiķi.

Lasiet arī

Sabiedrība Iedzīvotājiem atgādina: joprojām jāievēro virkne ierobežojumu

Beidzoties ārkārtējai situācijai, iedzīvotājiem arī turpmāk būs jāievēro virkne ar Covid-19 izplatības mazināšanu saistītu ierobežojumu, pagājušajā nedēļā lēma valdība.

Sabiedrība Kariņš: valdība neplāno neko plaši atvērt

Esošajā situācijā Ministru kabinets neplāno neko plaši atvērt un atvieglot ierobežojumus. Tā vietā tiek meklēti risinājumi ierobežojumu pārkārtošanai, tos padarot ilgtspējīgākus, šorīt intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" norādīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Ekonomika «Uzvedas kā skolas puika»: Skaistumkopšanas asociācija par Pavļutu

Skaistumkopšanas nozaru asociācijas ir nepatīkami pārsteigtas par veselības ministra Daniela Pavļuta (AP) nevēlēšanos iedziļināties nozares specifikā, pēc ceturtdien notikušās valdības sēdes, kurā tika lemts par ierosinājumiem atļaut atsākt strādāt skaistumkopšanas speciālistiem, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Kosmētiķu un kosmetologu asociācijas (LKKA) un Latvijas Skaistumkopšanas speciālistu asociācijas (LSSA) vadītājas.

Sabiedrība Skaistumkopšanas nozares asociācijas nolēmušas vērsties Satversmes tiesā

Latvijas Skaistumkopšanas speciālistu asociācija (LSSA) un Latvijas Kosmētiķu un kosmetologu asociācija (LKKA), neredzot vairs iespējas pārrunu ceļā panākt vienlīdzīgu attieksmi Covid-19 laikā, nolēmušas vērsties Satversmes tiesā, teikts abu organizāciju izplatītajā paziņojumā.