• Airita,
  • Arita,
  • Sofija,
  • Taiga
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Kā «digitālā reputācija» var maksāt karjeras izaugsmi?

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 13:14, 05.01.2024

Andris Ērglis


Darba devēji pārbauda kandidātus sociālajos tīklos, - gan LinkedIn, gan Facebook un citos, un tie veido cilvēka "profesionālo zīmolu".



"Mūsu ieraksti sociālo mediju platformās, atbalstītās un pārsūtītās ziņas, bilžu atlase, cilvēki, kuriem sekojam, - tas viss veido mūsu "digitālo reputāciju", kas kļūst aizvien nozīmīgāka karjeras veidošanā. Digitālais "es" pastāsta par kandidātu to, ko darba intervijā tas atturēsies pieminēt, tāpēc sociālo mediju profila analīze potenciālā darba devēja acīs kļūst par vienlīdz nozīmīgu kā saruna ar cilvēku. Un tam ir divi iemesli, - pirmkārt, darba devējs grib pārliecināties, ka savā kolektīvā uzņems cilvēku, kura vērtību sistēma ir līdzīga uzņēmumā vai institūcijā esošajai. Otrkārt, ja darbā tiks pieņemts cilvēks, kurš sociālo mediju platformās uzvedas izaicinoši, darba devējs uzņemas risku savai reputācijai. Tāpēc pārliecība, ka sociālie mediji ir mūsu "privātā telpa" atbilst patiesībai vien daļēji, - jāapzinās, ka jaunajā kolektīvā mēs ienāksim kopā ar savu privāto telpu un mūsu izpausmes tajā var tikt asociētas ar uzņēmumu vai institūciju, kurā strādājam", - skaidro Human Source valdes priekšsēdētājs Artūrs Bļinovs un valdes loceklis Ervīns Čukurs.

Viens no noteicošajiem elementiem darbinieku atlasē ilgus gadus bija atsauksmes par potenciālo kandidātu. Tagad datu regula to ierobežo, bet atsauksmju vākšanas vietā nākuši sociālo mediju profili, kuros cilvēki par sevi daudz pastāsta paši. Darba devēji pārbauda kandidātus sociālajos tīklos, - gan LinkedIn, gan Facebook un citos, un tie veido cilvēka "profesionālo zīmolu". Tāpēc, ja cilvēks meklē darbu, ir svarīgi pievērst uzmanību ne vien sociālajo mediju profilu vizuālajam izskatam, bet arī saturam - vai nav pausti kādi aizspriedumi, diskriminācijas, stereotipi, kas attiecas, piemēram, uz cilvēka reliģisko piederību, politiskajiem uzskatiem, seksuālo orientāciju, tautību, rasi. Jāpievērš uzmanība tam, ko mēs rakstām, kam sekojam, kādas ziņas atbalstām un pārsūtām citiem. Mūsu praksē ir bijuši gadījumi, kad klienti nevēlas izskatīt kāda kandidāta piemērotību amatam nepiemērotu fotogrāfiju dēļ. Piemēram, kandidātes fotogrāfija kāzu kleitā (Facebook) tika novērtēta kā nepietiekami lietišķa vadoša posteņa darbiniekam. Darba devēju var saprast, jo pieņemot kādu darbā, tas riskē pats ar savu reputāciju. Īpaši tas attiecas uz biržās kotētiem uzņēmumiem, kur reputācijas riski var būtiski ietekmēt akciju cenu.

Ir svarīgi, kas par mums parādās ne vien sociālajos tīklos, bet arī interneta meklētājos. Valsts un pašvaldību amata konkursos kā viens no kritērijiem ir reputācijas izvērtējums, tāpēc ir jāpārliecinās, vai kandidāts nav bijis iesaistīts korupcijas skandālos, vai citās komprimitējošās situācijās. Jāatceras, ka aktivitātēm sociālajos medijos nav noilguma, - lai arī lielāka uzmanība tiks pievērsta pēdējā laika ierakstiem un komentāriem, tāda komunikācija, kas radījusi lielāku viļņošanos un viedokļu sadursmi, var būt aktuāla gadiem ilgi (īpaši tas attiecas uz vadošiem darbiniekiem un vakancēm).


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Trešdien laikapstākļus nosaka plašs anticiklons

Trešdien Latvijā saule mīsies ar mākoņiem, atsevišķās vietās gaidāms īslaicīgs lietus, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Partiju reitingā līderos izvirzās NA un ZZS

Partiju Saeimas vēlēšanu reitingā līderos izvirzījusies "Nacionālā apvienība" (NA) un Zaļo un zemnieku savienība (ZZS), liecina pēc Latvijas Televīzijas (LTV) pasūtījuma veiktās pētījuma centra SKDS aptaujas dati.

Sabiedrība Vai likumu pārkāpj deputātu kandidātu debates krievu valodā?

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes paziņojums par plānotajām priekšvēlēšanu debatēm.

Sabiedrība Aizsardzības ministrija atklāj informatīvo kampaņu «Bruņojies ar zināšanām»

Aizsardzības ministrija (AM) otrdien atklāj informatīvo kampaņu "Bruņojies ar zināšanām", aģentūrai LETA pavēstīja AM.

Lasiet arī