"Šis gads OCTA nozarei ir bijis izaicinājumiem pilns. Gada pirmajā pusē turpinājām izjust sekas, kas saistītas ar inflācijas radīto cenu pieaugumu nozarēs, kas tieši ietekmē apdrošināšanas jomu. Tāpat šogad, līdzīgi kā 2022.gadā, turpinājās darbs pie nozares regulējošās likumdošanas sakārtošanas, kas varētu noslēgties jaunajā gadā ar virkni būtiskām izmaiņām, kas skars gan LTAB kā biedrības darbību, gan satiksmes drošības jomu kopumā," stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Lai sekmētu publisko stāvvietu izmēru palielināšanu, LTAB iniciēja parakstu vākšanu platformā "ManaBalss.lv". Rosinātā iniciatīva paredz nepieciešamību veikt izmaiņas normatīvajos aktos, lai pārskatītu Ministru kabineta noteikumus Nr. 240 un Latvijas standartu NR. LVS 190-7, kuri reglamentē stāvvietu izmērus, bet ir novecojuši un neatbilstoši mūsdienu situācijai. Iniciatīvas rezultātā 2023.gada sākumā tika savākti vairāk nekā 10000 iedzīvotāju paraksti, un februārī Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija lēma to virzīt tālāk, nododot izvērtēšanai Ministru kabinetā.
Šajā gadā uz Latvijas ceļiem tika uzstādīti pirmie vidējās ātruma kontroles radari, kas tiek finansēti no ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses konta līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm. Patlaban valsts ceļu tīklā jau darbojas 16 vidējā ātruma kontroles posmi. Apkopotā statistika rāda, ka no vairāk nekā 12 tūkstošiem līdz šim fiksēto pārkāpumu, ceturtā daļa bijusi par neiegādātu OCTA. Lai gan neapdrošināto transportlīdzekļu skaits Latvijā salīdzinoši nav liels, (~1%), LTAB dati liecina, ka viņu vidū katrs piektais autovadītājs ir "recidīvists" - kas ne tikai sistemātiski neiegādājas OCTA, brauc bez derīgas tehniskās apskates, bet nereti ir arī apreibinošu vielu iespaidā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri