• Dita,
  • Marta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Rail Baltica: Pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi Rīgas autoostā

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 09:02, 20.12.2023


Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas teritorijā, aģentūrai LETA pavēstīja par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.


Foto: LETA

Kompānijā informē, ka "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros ir pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē - Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritorija, kas iepriekš bija atvēlēta "Rail Baltica" būvdarbiem, nodota autoostai lietošanā, tādējādi iespējams atsākt autobusu apkalpošanu, nodrošinot pasažieru izkāpšanu.

EDzL, būvnieka "BeReRix" un AS "Rīgas starptautiskā autoosta" pārstāvji parakstījuši zempārvada telpas nodošanas un pieņemšanas aktu izmantošanai būvdarbu laikā, kas paredz autoostai nodot lietošanā iepriekš būvdarbos izmantoto teritoriju, kā arī jaunizbūvēto zempārvada telpu, lai autoosta spētu nodrošināt pakalpojumus vēl pirms visa projekta pabeigšanas. Saņemts arī Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas un Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņojums, atļaujot teritorijas izmantošanu, informē kompānijā.

EDzL pārstāvji arī atzīmē, ka, norokot uzbērumu, veidojas jaunas pilsētvides attīstības iespējas, kas mainīs Rīgas centra vaibstus, radīs ērtāku iedzīvotāju pārvietošanos un transporta lietošanu. Pilnībā noraktais dzelzceļa uzbērums, dzelzceļa satiksme pa estakādi un citi risinājumi ļaus par 25% palielināt publisko ārtelpu, ko varēs izmantot rīdzinieki un pilsētas viesi, lai nokļūtu no Vecrīgas tirgū un autoostā. Zem estakādes varēs izveidot mūsdienām atbilstošas autoostas uzgaidāmās telpas un būs iespējams izvietot iekāpšanas platformas.

Estakādes garums ir 200 metru - tā sākas pie tirdzniecības centra "Stockmann" un noslēdzas pie Maskavas ielas, savukārt tās platums ir 15 metri. Balsti estakādei izbūvēti ik pa 25 līdz 30 metriem. Kopumā visas dzelzceļa estakādes no Maskavas ielas līdz Gogoļa ielai izbūvē izveidoti 10 dzelzsbetona balsti, deviņi laidumi, iestrādāti 2500 tonnu stiegrojuma un vairāk nekā 15 000 kubikmetru betona. Betonēšanas darbus, kā arī balstu un klāju izbūvi veica apakšuzņēmējs "Nord X".

EDzL ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā. EDzl ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Par virtuālās realitātes ekspertiem varēs kļūt Rīgas bērni (+VIDEO)

Datorvidē apgūtās prasmes atvieglos darba atrašanu.

Sabiedrība Eiropietis iemācījās latviešu valodu, bet Liepājā ar viņu atteicās runāt

"Tas bija tukšs un nekas nebija rakstīts pie durvīm", - pauž Šveices vēsturnieks.

Sabiedrība Rail Baltica izmeklēšanas komisija pauž izbrīnu par projekta kvalitāti

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas locekļi ceturtdien sēdē pauda izbrīnu par to, ka auditorkompānija SIA "Ernst&Young Baltic" 2017.gadā "Rail Baltica" ieguvumu un ieņēmumu analīzē izmaksu aplēsēs balstījās uz inženieru sniegto informāciju, nepārbaudot to kvalitāti.

Sabiedrība Rīgas zinātnieki pēta dzīvi Kurzemes Kazdangā (+VIDEO)

Kopiena ir visai sašķelta, kas neļauj tālāk virzīties uz konkrētu mērķi, jo katrs "rušina" savu ceļu.

Lasiet arī

Sabiedrība Rail Baltica: Darbu sāk parlamentārās izmeklēšanas komisija

Deputāti plāno izsaukt paskaidrojumu sniegšanai bijušos satiksmes ministrus, ekspremjerus, arī, protams, esošo Satiksmes ministrijas vadītāju.

Sabiedrība Visa veida transportlīdzekļu satiksmei Rīgā atkal pieejama Benjamiņas iela

No piektdienas visa veida transportlīdzekļu satiksmei Rīgā atkal ir atvērta iepriekš dzelzceļa pārvada izbūves laikā slēgtā Emīlijas Benjamiņas iela, aģentūrai LETA pavēstīja dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas būvnieka pilnsabiedrības "BeReRix" pārstāvji.

Sabiedrība Rīgas centrālās stacijas būvnieks nav saņēmis maksājumus 43 miljonu eiro apmērā

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas būvnieka pilnsabiedrības "BeReRix" nesaņemtie maksājumi jūlija sākumā ir 43,233 miljonu eiro apmērā, pavēstīja "BeReRix" biedru pilnvarotais pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Sabiedrība «Rail Baltica» ir tik dziļā bedrē, ka tas var ietekmēt esošo valsts budžetu

Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" ir tik dziļā bedrē, ka tas var fundamentāli ietekmēt esošo valsts budžetu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" vērtēja "Rail Baltica" Saeimas parlamentārās izmeklēšanas komisijas priekšsēdētājs Andris Kulbergs (AS).