Tostarp dati par negadījumiem un avārijām liecina, ka 58,4% automašīnu Latvijā ir neliela vai nopietna mēroga bojājumi. To vidējā vērtība par negadījuma reizi ir 3675 eiro.
Tāpat pētījuma dati liecina, ka Latvijā vidēji automobilim, kuram ir mainīti nobraukuma dati, rādījums no reālā atšķiras par 102 991 kilometriem. Vienlaikus Latvijā lielākā daļa jeb 73% automobiļu tiek ievesti no citām valstīm. Vidējais "carVertical" pārbaudītais transportlīdzekļu vecums ir 11,1 gads.
Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka šādām automašīnām ir krietni kritusies tirgus vērtība salīdzinājumā ar ražošanas brīdi, tādēļ krāpnieki var viltot nobraukumu un palielināt prasīto cenu.
Apkopotie dati arī liecina, ka Latvijas lietoto auto tirgus ir viens no necaurspīdīgākajiem Eiropā. No visām 25 valstīm, kas iekļautas "Tirgus caurspīdīguma indeksā", Latvija ierindojas 24.vietā.
Salīdzinājumā kaimiņvalstī Lietuvā 8,3% automašīnu ir viltots nobraukums, savukārt 57,6% transportlīdzekļu ir bojājumi. Importēto transportlīdzekļu īpatsvars ir līdzīgs - 75,7%.
Tāpat pētījuma autori norāda, ka Austrumeiropa ir automašīnu krāpniecības avots, jo Ukrainā, Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Rumānijā un Polijā no visām izpētītajām valstīm ir necaurspīdīgākā lietoto auto tirdzniecība.
"Krāpniecības īpatsvars šajā reģionā ir savstarpēji saistīts ar augsto importēto automobiļu skaitu, jo automobiļu dati bieži vien pazūd, vedot spēkratus pāri valstu robežām, lai tos pārdotu. Veikto remontdarbu kvalitāte ir apšaubāma, un bojāto transportlīdzekļu īpatsvars ir augstāks par vidējo," skaidro "carVertical" komunikācijas vadītājs Mats Buzelis.
Pētījumā izmantoti "carVertical" transportlīdzekļu vēstures pārskati par klientu sniegtajiem datiem laikaposmā no 2022.gada oktobra līdz 2023.gada septembrim.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri