• Sandis,
  • Uldis,
  • Ulvis
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Sākta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas jaunās ēkas arku uzstādīšana

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 13:25, 19.09.2023


"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks "BeReRix" veicis pirmās dzelzceļa stacijas ēkas arkas pēdas uzstādīšanu, informēja "BeReRix" pārstāvji.


Foto: LETA

Ar šo soli jaunās dzelzceļa stacijas izbūvē sākts darbs pie jumta karkasa konstrukcijas izbūves, kas skaidrāk iezīmēs jaunās stacijas aprises. Līdz novembra beigām stacijas dienvidu zonā kopumā plānots uzstādīt astoņas šādas konstrukcijas, darbus secīgi plānojot gan naktīs, gan pa dienu. Stacijas jumta augstākais punkts sasniegs gandrīz 30 metru atzīmi.

Pirmās trīs arkas pēdas septembra laikā tiks uzstādītas topošās stacijas rietumu pusē, katras konstrukcijas svaram sasniedzot 38 līdz 41 tonnu. Ņemot vērā, ka atsevišķas šo konstrukciju daļas ir pārāk lielas un smagas, lai tās transportētu uz būvlaukumu vienā gabalā, tās vairāku dienu garumā tiek montētas un sametinātas būvlaukumā uz vietas.

Ievērojamo izmēru dēļ konstrukciju transportēšanai pa būvlaukumu tiek izmantota pašgājēja modulārā transportiera sistēma (SPMT), savukārt tālāk arkas pēdas konstrukciju nepieciešamajā vietā, virs dzelzceļa peronu līmeņa, paceļ ar šobrīd Baltijā lielāko kāpurķēžu celtni.

Ņemot vērā, ka arkas pēdu konstrukcijas šajā būvniecības darbu posmā tiek uzstādītas esošo dzelzceļa sliežu ceļu tuvumā, darbi pamatā plānoti vakarā, laikā no plkst.21 līdz pusnaktij, lai minimāli ietekmētu vilcienu satiksmi.

Atsevišķos septembra vakaros tiks slēgts Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas 5.sliežu ceļš, un vilcieni Jelgavas virzienā aties no 1.ceļa. Izmaiņām būs iespējams sekot līdzi vietnē "pv.lv"

Turpmākajos mēnešos topošās Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas zonā "BeReRix" turpinās darbu pie dzelzceļa pārvadu klāju betonēšanas, un turpinās pasažieru platformu konstrukcijas izbūvi starp jau izbūvētajiem klājiem. Tāpat tiks uzstādītas trīs tērauda arkas pēdas arī topošās stacijas austrumu pusē un divas dienvidu daļā, katras svaram sasniedzot aptuveni 65 tonnas.

Stacijas zona ir "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla apjomīgākā un tehniski sarežģītākā daļa. Tuvākajos mēnešos "BeReRix" plāno pabeigt arī trešajā stāvā plānotās uzgaidāmās zāles plātnes betonēšanu un uzstādīs pirmos jumta karkasa elementus - konstrukciju, uz kuras vēlāk tiks uzstādīts ēkas jumts.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Latvijas armija no ASV saņems jaudīgu amfībiju (+VIDEO)

"General Dynamics European Land Systems" ražotā M3 sistēma ir pasaulē modernākā.

Sabiedrība Pašvaldība brīdina par bīstamām straumēm Rīgas jūras līča peldvietās

Stipra vēja un intensīvu viļņu ietekmē Rīgas līcī, tieši pie krasta var veidoties pārrāvuma straumes - spēcīgas zemūdens straumes, kas veidojas, viļņu enerģijai atgriežoties jūrā, un var ātri aiznest peldētājus prom no krasta, izraisīt paniku un apdraudēt dzīvību, aģentūru LETA informēja pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinators Mārtiņš Vilemsons.

Sabiedrība Iepretim Ādažu militārās bāzes centrālajiem vārtiem vēlas būvēt viesnīcu

Kadagā, iepretim Ādažu militārās bāzes centrālajiem vārtiem, iecerēts būvēt jaunu viesnīcu, liecina Ādažu novada informācija.

Sabiedrība Rīgas ostā piestās norvēģu kuģis «Nordsjernen»

Rīgas ostā šodien piestās norvēģu kompānijas "Vestland Classic" flotes ekspedīciju kuģis "Nordsjernen", aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldē.

Lasiet arī

Ekonomika Valdība varētu lemt par ES fondu pārdalīšanu vairāk nekā 460 miljonu eiro apmērā

Nākamnedēļ valdība varētu lemt par transporta jomas Eiropas Savienības (ES) fondu investīciju pārstrukturēšanu 463,8 miljonu eiro apmērā, aģentūra LETA noskaidroja Finanšu ministrijā (FM).

Kriminālziņas Rail Baltica un airBaltic: prezidents aicina SM un valdību rīkoties atbildīgi

Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs aicina Satiksmes ministriju (SM) un valdību rīkoties atbildīgi gan dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanas gaitā, gan Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstības ceļā, nodrošinot atbilstību dotajiem solījumiem.

Sabiedrība "Eiropas dzelzceļa līniju" valdes priekšsēdētājs Diļevs atstāj amatu

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs no šodienas saistībā ar pilnvaru termiņa beigām pārstās pildīt amata pienākumus, aģentūru LETA informēja EDzL pārstāvji.

Sabiedrība "Tas būtu skandāls, ja ne veiksmīgu projektu uzņēmumos palielinātu atalgojumu"

Tas būtu skandāls, ja ne pārāk veiksmīgu projektu uzņēmumos palielinātu atalgojumu, trešdien pēc tikšanās ar premjeri Eviku Siliņu (JV) žurnālistiem sacīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.