• Jadviga,
  • Laura
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Sākta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas jaunās ēkas arku uzstādīšana

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 13:25, 19.09.2023


"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks "BeReRix" veicis pirmās dzelzceļa stacijas ēkas arkas pēdas uzstādīšanu, informēja "BeReRix" pārstāvji.


Foto: LETA

Ar šo soli jaunās dzelzceļa stacijas izbūvē sākts darbs pie jumta karkasa konstrukcijas izbūves, kas skaidrāk iezīmēs jaunās stacijas aprises. Līdz novembra beigām stacijas dienvidu zonā kopumā plānots uzstādīt astoņas šādas konstrukcijas, darbus secīgi plānojot gan naktīs, gan pa dienu. Stacijas jumta augstākais punkts sasniegs gandrīz 30 metru atzīmi.

Pirmās trīs arkas pēdas septembra laikā tiks uzstādītas topošās stacijas rietumu pusē, katras konstrukcijas svaram sasniedzot 38 līdz 41 tonnu. Ņemot vērā, ka atsevišķas šo konstrukciju daļas ir pārāk lielas un smagas, lai tās transportētu uz būvlaukumu vienā gabalā, tās vairāku dienu garumā tiek montētas un sametinātas būvlaukumā uz vietas.

Ievērojamo izmēru dēļ konstrukciju transportēšanai pa būvlaukumu tiek izmantota pašgājēja modulārā transportiera sistēma (SPMT), savukārt tālāk arkas pēdas konstrukciju nepieciešamajā vietā, virs dzelzceļa peronu līmeņa, paceļ ar šobrīd Baltijā lielāko kāpurķēžu celtni.

Ņemot vērā, ka arkas pēdu konstrukcijas šajā būvniecības darbu posmā tiek uzstādītas esošo dzelzceļa sliežu ceļu tuvumā, darbi pamatā plānoti vakarā, laikā no plkst.21 līdz pusnaktij, lai minimāli ietekmētu vilcienu satiksmi.

Atsevišķos septembra vakaros tiks slēgts Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas 5.sliežu ceļš, un vilcieni Jelgavas virzienā aties no 1.ceļa. Izmaiņām būs iespējams sekot līdzi vietnē "pv.lv"

Turpmākajos mēnešos topošās Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas zonā "BeReRix" turpinās darbu pie dzelzceļa pārvadu klāju betonēšanas, un turpinās pasažieru platformu konstrukcijas izbūvi starp jau izbūvētajiem klājiem. Tāpat tiks uzstādītas trīs tērauda arkas pēdas arī topošās stacijas austrumu pusē un divas dienvidu daļā, katras svaram sasniedzot aptuveni 65 tonnas.

Stacijas zona ir "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla apjomīgākā un tehniski sarežģītākā daļa. Tuvākajos mēnešos "BeReRix" plāno pabeigt arī trešajā stāvā plānotās uzgaidāmās zāles plātnes betonēšanu un uzstādīs pirmos jumta karkasa elementus - konstrukciju, uz kuras vēlāk tiks uzstādīts ēkas jumts.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Kas jāzina laivu īpašniekiem pirms navigācijas uzsākšanas (+VIDEO)

Viss sākas ar elementāro - eļļas maiņu, jo tā ir motora veselības pamatā.

Sabiedrība Lielā piektdiena atnesīs vasarai raksturīgus laikapstākļus

Lielā piektdiena atnesīs vasarai raksturīgus laikapstākļus, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra sinoptiķu prognozes.

Sabiedrība Vidzemes jaunieši mācās veidot savu karjeru (+VIDEO)

Teorētiskās zināšanas tika papildinātas ar praktisku pieredzi.

Sabiedrība Polijas aizsardzības ministrs Ādažos: NATO vēl nekad nav bijusi tik spēcīga

NATO vēl nekad nav bijusi tik spēcīga, kāda tā ir patlaban, ceturtdien Ādažu bāzē norādīja Polijas aizsardzības ministrs Vladislavs Kosiņaks-Kamišs.

Lasiet arī

Sabiedrība Tiks turpināta Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas būvniecība

Kā jau iepriekš ziņots, Atveseļošanas fonda (AF) finansējums 114,6 miljonu eiro apmērā tika rasts, pārvirzot 74,4 miljonus eiro, kas sākotnēji tika plānoti bezemisijas dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektam un 40,23 miljonus eiro no metrobusa projekta. Abus minētos projektus nevarēja īstenot atbilstoši AF finansēšanas nosacījumiem.

Sabiedrība Pārdala līdzekļus “Rail Baltica” projektam

Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē pieņemts Padomes īstenošanas lēmums par grozījumu apstiprināšanu Latvijas Atveseļošanas fonda (AF) plānā. Grozījumi paredz finansējuma pārdales un izmaiņas AF plāna redakcijās.

Ekonomika Baltijas valstīm nevajag cerēt uz lieliem ES papildu līdzekļiem «Rail Baltica»

Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā no 2021. līdz 2027.gadam transporta projektiem ir paredzēts noteikts līdzekļu apmērs, tādēļ nevajadzētu cerēt, ka Baltijas valstu dzelzceļa projektam "Rail Baltica" no ES izdosies piesaistīt būtiski lielāku finansējumu, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas ekonomikas un produktivitātes, īstenošanas un vienkāršošanas komisārs Valdis Dombrovskis (JV).

Ekonomika Rail Baltica projektam šogad papildu nepieciešami 62 miljoni eiro

Latvijā dzelzceļa "Rail Baltica" projekta aktivitāšu turpināšanai šogad papildu ir nepieciešami 62 miljoni eiro, trešdien pēc Ministru kabineta (MK) "Rail Baltica" projekta īstenošanas tematiskās komitejas sēdes sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).