• Ilga
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Sākta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas jaunās ēkas arku uzstādīšana

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 13:25, 19.09.2023


"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks "BeReRix" veicis pirmās dzelzceļa stacijas ēkas arkas pēdas uzstādīšanu, informēja "BeReRix" pārstāvji.


Foto: LETA

Ar šo soli jaunās dzelzceļa stacijas izbūvē sākts darbs pie jumta karkasa konstrukcijas izbūves, kas skaidrāk iezīmēs jaunās stacijas aprises. Līdz novembra beigām stacijas dienvidu zonā kopumā plānots uzstādīt astoņas šādas konstrukcijas, darbus secīgi plānojot gan naktīs, gan pa dienu. Stacijas jumta augstākais punkts sasniegs gandrīz 30 metru atzīmi.

Pirmās trīs arkas pēdas septembra laikā tiks uzstādītas topošās stacijas rietumu pusē, katras konstrukcijas svaram sasniedzot 38 līdz 41 tonnu. Ņemot vērā, ka atsevišķas šo konstrukciju daļas ir pārāk lielas un smagas, lai tās transportētu uz būvlaukumu vienā gabalā, tās vairāku dienu garumā tiek montētas un sametinātas būvlaukumā uz vietas.

Ievērojamo izmēru dēļ konstrukciju transportēšanai pa būvlaukumu tiek izmantota pašgājēja modulārā transportiera sistēma (SPMT), savukārt tālāk arkas pēdas konstrukciju nepieciešamajā vietā, virs dzelzceļa peronu līmeņa, paceļ ar šobrīd Baltijā lielāko kāpurķēžu celtni.

Ņemot vērā, ka arkas pēdu konstrukcijas šajā būvniecības darbu posmā tiek uzstādītas esošo dzelzceļa sliežu ceļu tuvumā, darbi pamatā plānoti vakarā, laikā no plkst.21 līdz pusnaktij, lai minimāli ietekmētu vilcienu satiksmi.

Atsevišķos septembra vakaros tiks slēgts Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas 5.sliežu ceļš, un vilcieni Jelgavas virzienā aties no 1.ceļa. Izmaiņām būs iespējams sekot līdzi vietnē "pv.lv"

Turpmākajos mēnešos topošās Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas zonā "BeReRix" turpinās darbu pie dzelzceļa pārvadu klāju betonēšanas, un turpinās pasažieru platformu konstrukcijas izbūvi starp jau izbūvētajiem klājiem. Tāpat tiks uzstādītas trīs tērauda arkas pēdas arī topošās stacijas austrumu pusē un divas dienvidu daļā, katras svaram sasniedzot aptuveni 65 tonnas.

Stacijas zona ir "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla apjomīgākā un tehniski sarežģītākā daļa. Tuvākajos mēnešos "BeReRix" plāno pabeigt arī trešajā stāvā plānotās uzgaidāmās zāles plātnes betonēšanu un uzstādīs pirmos jumta karkasa elementus - konstrukciju, uz kuras vēlāk tiks uzstādīts ēkas jumts.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Karalienes Elizabetes II piemiņai Rīgā notiks pastaiga ar korgiju šķirnes suņiem

Karalienes Elizabetes II piemiņai šodien notiks zibakcija - pastaiga ar korgiju šķirnes suņiem no Brīvības pieminekļa līdz Lielbritānijas vēstniecībai, aģentūru LETA informē pasākuma rīkotāja Gerda Pulkstene.

Sabiedrība Piektdiena būs saulaina un silta

Piektdien visā Latvijā saglabāsies sauss un saulains laiks, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Kā izvēlēties tualetes podu, ņemot vērā vannasistabas stilu un funkcionalitāti?

Telpas izmēri ir svarīgākais faktors, izvēloties tualetes podu. Jānovērtē, cik lielu vietu tualetes pods var aizņemt vannas istabā, lai tas netraucētu pārvietoties. Tualetes poda izmēriem jāatbilst telpai, pretējā gadījumā tas var ierobežot kustību un padarīt telpu mazāk funkcionālu.

Sabiedrība SEPLP uzdod LTV7 no nākamā gada visu saturu nodrošināt tikai valsts valodā

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP) šodien apstiprināja grozījumus Mazākumtautību multimediju platformas koncepcijā, apstiprinot plānu, ka no 2025.gada. 1.janvāra LTV7 saturu nodrošinās tikai valsts valodā, tviterī atklāja padomes loceklis Jānis Eglītis.

Lasiet arī

Sabiedrība Lēmums “Rail Baltica” projektā iekļaut “Rīgas cilpu” pieņemts bezatbildīgi

Nepārdomāti lēmumi valsti padara par ķīlnieku, kā arī rada riskus valsts finansiālajai stabilitātei un saistībām.

Sabiedrība "Rail Baltica ir civils projekts, taču tam ir būtiska militāra ietekme"

Vācijas starptautiskā raidorganizācija Deutsche Welle, apmeklējot būvlaukumus un tiekoties ar Rail Baltica projektā iesaistītajiem, inženieriem un politiķiem, nesen veikusi reportāžu par Rail Baltica, ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūru, kuras būvniecība šobrīd notiek visās trīs Baltijas valstīs.

Sabiedrība «RB Rail» atklāj «Rail Baltica» nozīmi militārajai mobilitātei Baltijas reģionā

Dzelzceļa infrastruktūras projekts "Rail Baltica" ir atzīts par ģeopolitisku un stratēģisku nepieciešamību, un šis savienojums ir svarīgs Baltijas valstu militārās mobilitātes stratēģijai, būtiski uzlabojot gan pārvietošanās kapacitāti un ātrumu, gan savienojamību ar Eiropas infrastruktūras artērijām, informē Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" pārstāvji, atsaucoties uz Eiropas Politikas analīzes centra ("Center for European Policy Analysis" (CEPA)) pētījumu.

Sabiedrība Latvijas valdībai jāmeklē nauda Rail Baltica līdzfinansēšanai

Eiropas Komisijas (EK) atbalstītajam 345,817 miljonu eiro līdzfinansējumam dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecības aktivitātēm nepieciešams nodrošināt Latvijas nacionālo līdzfinansējumu 61,032 miljonu eiro jeb 15% apmērā, teikts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā informatīvajā ziņojumā, kas iesniegts saskaņošanai valdībā.

Savukārt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) nomaksai nepieciešams piešķirt 76 894 527 eiro.