Stājoties amatā, satiksmes ministrs Kaspars Briškens pieprasījis "Rail Baltica" projekta ieviesējiem ne ilgāk kā divu nedēļu laikā sniegt pilnu informāciju par projekta izmaksu pieaugumu.
"Rail Baltica" ir Latvijai un Baltijai gadsimta infrastruktūras un savienojamības projekts. Sākotnēji tika prognozēts, ka nepieciešamās investīcijas "Rail Baltica" infrastruktūrai Latvijas teritorijā būs aptuveni divi līdz trīs miljardi eiro, taču šobrīd sabiedrībā izskanējis, ka tās varētu sasniegt pat astoņus miljardus eiro. "Neskatoties uz to, ka jau pavasarī Saeimā aktualizēju "Rail Baltica" pārvaldības izaicinājumus, tostarp būtiski pieaugošos nepieciešamos investīciju apjomus, mani nepatīkami pārsteidz iepriekšējās ministrijas vadības klusums šajā sakarā. Tas ir nepieņemami, ka mums joprojām nav skaidras kopbildes par visām projekta investīcijām, valsts līdzfinansējuma modeli un rīcības plānu," pauž satiksmes ministrs.
Kā jau tika ziņots, opozicijas pārstāvis Saeimā Ainārs Šlesers, uzstājoties Saeimas sēdē, "draudēja" izveidot parlamentāro izmeklēšanas komisija, lai noskaidrotu, kā varēja "Rail Baltica" projekta izmaksas palielināties par 7,5 miljardiem eiro!
"Godājamā topošā koalīcija! Kā var sadārdzināties rēķins no divarpus miljardiem uz 10 miljardiem? Vai nu tur ir bijusi kāda nekompetence... tur ir vajadzīgs skaidrojums. Ja gadījumā jūs nevarēsiet paskaidrot, visdrīzāk tiks izveidota izmeklēšanas komisija, kurai būs jāizmeklē, kāpēc tāme ir palielinājusies četras reizes. Un tas ir tikai viens jautājums, uz kuru mums nāksies dabūt atbildi, jo skaidrs, ka mēs nevaram atteikties no šī projekta, jo te ir iesaistīta Igaunija, Lietuva. Nu kas būs, ja mēs nenofinansēsim šo konkrēto projektu? Bet deklarācijā nekas nav rakstīts, no kurienes šos miljardus ņems valdība. Nav", - no Saeimas trībines teica deputāts Šlesers.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri