Šodien plkst.15 tramvaja galapunktā Iļģuciemā, Baltajā ielā 2a, notiks preses konference par būvdarbu progresu tramvaja sliežu posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam Iļģuciemā, informēja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševica-Feldmane.
Pasākumā piedalīsies Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis (JV), "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa un valdes loceklis Jānis Golubevs, kā arī būvnieku AS "A.C.B" pārstāvji.
Slokas ielā notiek tramvaja sliežu ceļu pārbūve posmā no Jūrmalas gatves līdz Pulka ielai, iekāpšanas-izkāpšanas un pieturvietu platformu izbūve, kā arī sliežu konstrukciju atjaunošana pieturu zonās.
Tāpat notiek kontakttīkla konstrukciju, tostarp jaunu balstu izbūve un kontakttīkla uzkarsistēmas pārbūve, lai nodrošinātu gan ar pantogrāfu, gan kontaktstieni aprīkotu tramvaju kustību, kā arī kontakttīkla barojošo zemsprieguma kabeļu pārbūve un jaunu kabeļu izbūve, ar pievadiem līdz "Rīgas satiksme" apakšstacijai Slokas ielā 54B un līdz elektrokabeļu savienojumam Jūrmalas gatvē.
Kā ziņots, no 14.aprīļa 5. tramvajs kursē maršrutā "Imanta - Mīlgrāvis", bet posmā no galapunkta "Iļģuciems" līdz Jūrmalas gatvei tiek organizēts 5T autobusa maršruts "Iļģuciems - Botāniskais dārzs" un tramvaja kustība šajā posmā tiks slēgta.
Rīgā 5.tramvaja maršruta infrastruktūras pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem veic "A.C.B.".
Būvdarbi tiek līdzfinansēti no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem". Tajā bez 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags", kā arī pārbūvēt 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumu.
Kopējās projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām jeb 38,78 miljoni eiro.
Jau ziņots, ka 2022.gadā kopumā "Rīgas satiksmes" apgrozījums bija 168,703 miljoni eiro, kas ir par 4,7% vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās 58,9% - līdz 1,25 miljoniem eiro.
"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāldaļas kompānijās SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%).