Latvijas labošanas iestādes gaida lielas pārmaiņas.
Likumprojekts "Grozījumi Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā" (turpmāk – projekts) izstrādāts pēc Tieslietu ministrijas un Ieslodzījuma vietu pārvaldes (turpmāk – Pārvalde) iniciatīvas.
Ar dokumentu VS.LV iepazinos valdības tiesību aktu projektu mājaslapā - Tapportals.mk.gov.lv.
2024.gadā Pārvaldes Mācību centru plānots pārcelt uz jaunām telpām Olaines cietuma teritorijā, kuras tiek būvētas no jauna, tiks nodrošinātas 5 jaunas mācību programmas personālam, un veidots jaudīgs pētniecības resurss. Tiek paredzēts, ka Pārvaldes personāls nodrošinās pētniecības darba koordinēšanu Pārvaldē, kā arī pētījumu veikšanu vai organizēšanu Pārvaldes darbības efektivitātes un Pārvaldei vai sabiedrības drošībai būtisku jautājumu izpēti. Tiek plānots, ka arī ārpakalpojuma veidā piesaistīti pētnieki (piemēram, projektu ietvaros) varēs nodrošināt pētījumu veikšanu, ja tos nebūs iespējams veikt ar Pārvaldes pētnieku resursiem. Turklāt vispusīgu un padziļinātu pētījumu veikšanai var būt nepieciešama arī sadarbība ar citu institūciju pētniekiem, piemēram, Valsts probācijas dienesta pētniekiem.
Tā kā viens no Pārvaldes uzdevumiem ir nodrošināt kvalitatīvu funkciju īstenošanu, tad tā nav iedomājama bez pētījumu veikšanas. Tiesiskais pamats pētījumu veikšanai ir konkrētā Pārvaldes uzdevuma izpilde, proti, personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu uzdevumu, ko veic, īstenojot Pārvaldei likumīgi piešķirtās pilnvaras.
Tā kā viens no Pārvaldes uzdevumiem ir nodrošināt kvalitatīvu funkciju īstenošanu, tad tā nav iedomājama bez pētījumu veikšanas. Tiesiskais pamats pētījumu veikšanai ir konkrētā Pārvaldes uzdevuma izpilde, proti, personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu uzdevumu, ko veic, īstenojot Pārvaldei likumīgi piešķirtās pilnvaras.
Lai veiktu kvalitatīvus pētījumus, pētniekiem sākotnēji ir jāapstrādā personas dati. Kā piemēru pētījuma norisei var norādīt šādus pētījuma norises posmus (ieskaitot personas datu apstrādi):
1. sagatavošanās posms, pētījuma dizaina veidošana;
2. kvantitatīvo datu ieguve un datu kvalitātes kontrole;
3. datu analīze (nav personu datu apstrādes);
4. pētījuma ziņojuma un rekomendāciju sagatavošana (nav personu datu apstrādes);
5. pētījumu rezultātu un rekomendāciju izplatīšana (nav personu datu apstrādes).
Līdz ar to, lai nodrošinātu kvalitatīvu pētījumu veikšanu Pārvaldes kompetences jomā, tādējādi nodrošinot arī, piemēram, esošo resocializācijas līdzekļu izvērtēšanu un pilnveidi, jaunu resocializācijas līdzekļu jaunradi, kā arī pārbaudot un pilnveidojot risku un vajadzības novērtēšanas instrumentu un procesa kvalitāti, ar nolūku nodrošināt pētījumu veikšanu Pārvaldes darbības efektivitātes un Pārvaldei vai sabiedrības drošībai būtisku jautājumu izpētes nodrošināšanai, ir nepieciešams noteikt datu subjekta tiesību ierobežojumu.
Likumprojekts noteic, ka Pārvalde, lai veiktu pētījumus, iegūs informāciju no Sodu reģistra (piem., vārds, uzvārds, personas kods, sodāmības, piemērotie Krimināllikuma panti, papildus sodi u.c. personas datu veidi, kas tiks precīzi atrunāti Ministru kabineta noteikumos) un Valsts probācijas dienesta (piem., vārds, uzvārds, personas kods, informācija par probācijas klientam sniegtajiem sociālās uzvedības korekcijas un sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem u.c. informācija, kas tiks precīzi atrunāta Ministru kabineta noteikumos), kā arī nosaka Pārvaldes tiesības nodot iegūto informāciju pētījuma izstrādātājiem. Līdz ar to Pārvalde informē datu subjektus, kā arī nodrošina datu subjekta garantijas, ka personas datu apstrāde tiks veikta noteiktiem nolūkiem un noteiktā kārtībā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri