Viņš pauda, ka Šmits vairākkārt publiski ir norādījis, ka pārtikas mazumtirgotāji ikdienā aktuālajiem pamatproduktiem, tādiem kā grūbas un putraimi, regulāri piemēro 300% uzcenojumu. Cita starpā pēdējo reizi Krūzīša ieskatā nepamatoti apgalvojumi esot izskanējuši 20.jūlijā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma".
LPTA aicina zemkopības ministru sniegt precīzu informāciju, kuri produkti un kādos tirdzniecības tīklos tiek piedāvāti ar šādu uzcenojumu.
"Gadījumā, ja šos apgalvojumus nevar apliecināt ar konkrētiem faktiem, pieprasām zemkopības ministram publiski atsaukt maldinošo informāciju un respektēt objektīvu dialogu ar tirgotājiem," uzsver asociācijas izpilddirektors.
LETA jau vēstīja, ka 20.jūlijā "Rīta Panorāmā" Šmits pauda, ka Latvijā mazumtirdzniecībā konkurence šobrīd nestrādā.
"Manuprāt, mums jau gadiem mazumtirdzniecībā, īpaši pārtikas produktos, konkurence nestrādā. Ja var produktam uzlikt uzcenojumu 300% plus pievienotais vērtības nodoklis (PVN) un konkurēt, tas nozīmē, ka spēlētāju ir tik maz un tirgus ir tik sadalīts, ka šeit kaut kāda iejaukšanās ir loģiska un nepieciešama," sacīja Šmits.
Ministrs arī pateicās graudu pārstādes uzņēmumam "Dobeles dzirnavnieks", kas atļāvās publiski runāt par šo 300% uzcenojumu viņu ražotajai produkcijai mazumtirdzniecībā, norādot, ka tas ir paraugs arī citiem.
Vienlaikus Šmits gan arī akcentēja, ka šādi var atļauties rīkoties tikai tie uzņēmumi, kuri ir ļoti spēcīgi eksportā un kuriem Latvijas tirgus nav pastāvēšanas jautājums, jo pretējā gadījumā attiecīgā ražotāja preces vairs nebūs pieejamas pie konkrētā tirgotāja. "Tas vēlreiz parāda, ka konkurence mazumtirdzniecībā, īpaši pārtikā, šobrīd nedarbojas," atzīmēja ministrs.
Šmits piebilda, ka viņu neuztrauc, ja uzliek 300% uzcenojumu kamambēra sieram vai franču šampanietim, bet, ja tādu uzliek vietējā ražojuma grūbām vai putraimiem, kas ir pamata grozs ļoti daudziem Latvijas iedzīvotājiem, tad tā nav normāla politika un tā nav arī patriotiska politika.
AS "Dobeles dzirnavnieks" valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils aģentūrai LETA stāstīja, ka tirdzniecības tīkli mēdz manipulēt ar uzcenojumu - piemēram, produktam kādā veikalu ķēdē tiek pacelta neadekvāti augsta cena, bet pēc laika - samazināta.
Tāpat viņš atklāja, ka "Dobeles dzirnavnieka" zīmola produktiem veikalu plaukta cena reizēm ir pat 2,5 reizes augstāka nekā cena, par kādu produkts pārdots veikalam.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri