• Frīda,
  • Frīdis,
  • Mundra
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


No rītdienas būs izmaiņas satiksmes organizācijā uz Bauskas šosejas (+KARTE)

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 10:44, 22.05.2023


No 23. maija būs izmaiņas satiksmes organizācijā uz Bauskas šosejas (A7) aiz Ķekavas, kur notiek Ķekavas apvedceļa un Bauskas šosejas divlīmeņu krustojuma izbūve, ziņo ''Latvijas valsts ceļi'' (LVC).



Satiksme no līdzšinējā apbraucamā ceļa būs novirzīta uz topošā Ķekavas apvedceļa posmu, ātruma ierobežojums apbraukšanas posmā 50 un 30 km/h (skat. kartē). LVC aicina autovadītājus pievērst uzmanību izmaiņām satiksmes organizācijā, braukt uzmanīgi un ievērot ātruma ierobežojumus.



Ķekavas apvedceļš skaitļos

Realizējot Ķekavas apvedceļa projektu, tiks izbūvēti gandrīz 100 km joslas kilometru un ieklātas 220 000 tonnas asfalta. Trases būvniecībā arī tiks izmantots 450 000 tonnu dolomīta un granīta šķembu, kā arī 520 000 m3 smilts.

Ķekavas apvedceļa nodiluma kārtai Latvijā pirmoreiz tiks pielietota plānkārtas asfalta tehnoloģija, tāpat būvniecībā tiks izmantotas Čehijā projektētas un ražotas saliekamas betona caurtekas ar īpaši izteiktu ilgmūžību un noturību pret agresīvajiem klimatiskajiem apstākļiem.

Metāla barjeru kopgarums visā trases garumā sasniegs 40 000 m, bet betona barjeru – 4000 m. Tiks izbūvētas arī 14 mākslīgās būves un prettrokšņu risinājumi. Tāpat projekta laikā pārbūvēs maģistrālo ūdensvadu, gāzes vadus un trīs augstsprieguma līniju šķērsojumus, kā arī izbūvēs lietus ūdens kanalizācijas tīklus. Tiks uzstādīti aptuveni 900 apgaismes ķermeņu.

Lai pēc būvdarbu pabeigšanas būtu iespējams uzraudzīt jaunizbūvēto ceļu diennakts režīmā (virsmas kvalitāte, braukšanas apstākļi u.c.), tiks izveidots satiksmes vadības centrs, kuru veidos 20 videonovērošanas kameras, divas meteostacijas, desmit sensori, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēma.

Būvdarbu aktīvākajā fāzē būvlaukumā strādās līdz pat 450 cilvēku, kā arī vairāk nekā 100 autotransporta vienību un 50 mehānismu vienību.

Būvniecība un uzturēšana

Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi. Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris visu PPP līguma darbības laiku pilnā apmērā atbild par pilnīgi visiem uzturēšanas darbiem būvē, t.sk. brauktuvju kaisīšanu, tīrīšanu, nodalījuma joslas (ceļmalu) pļaušanu, latvāņu iznīcināšanu, apgaismojumu, elektroenerģiju apgaismojumam un citām satiksmes organizācijas iekārtām, sabiedriskā transporta pieturvietu uzturēšanu, ceļa horizontālā marķējuma atjaunošanu utt. Privātais partneris garantē, ka vēl piecus gadus pēc PPP līguma darbības beigām (2043. gadā) Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.

Kāpēc Ķekavas apvedceļš

Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Kravas transporta satiksmes intensitāte šajā posmā jau trīs reizes pārsniedz limitu. Bauskas šoseja ir vienīgais valsts galvenais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kas veic darbus

Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS Kekava ABT un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, betbūvuzraudzību nodrošina SIA Firma L4. Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Rīgā vairāk balsotāju vēlēšanu iecirknī tirdzniecības centrā "Domina Shopping"

Rīgā līdz plkst.12, ņemot vērā arī tos iedzīvotājus, kuri nobalsoja iepriekšējā balsošanā, visvairāk balsotāju bijis 113.vēlēšanu iecirknī, kas ir izvietots tirdzniecības centrā "Domina Shopping", liecina Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) apkopotie dati.

Sabiedrība Madonas pilsētas svētki varētu pozitīvi ietekmēt vēlētāju aktivitāti novadā

Sestdien notiekošās Madonas pilsētas svētku aktivitātes varētu veicināt vēlētāju aktivitāti novadā, aģentūrai LETA sacīja Madonas novada kultūras centrā esošā 654.vēlēšanu iecirkņa vadītāja Astra Krūma.

Sabiedrība CVK: Pirmās vēlēšanu stundas aizritējušas bez aizķeršanās

Pirmās vēlēšanu stundas aizritējušas bez aizķeršanās, aģentūrai LETA pastāstīja Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) sabiedrisko attiecību pārstāvis Andrejs Vaivars.

Sabiedrība Papildu 500 karavīru pieņemšanai dienestā nepieciešami 7,7 miljoni eiro

Papildu 500 karavīru pieņemšanai dienestā Aizsardzības ministrijai nepieciešami 7,7 miljoni eiro.

Lasiet arī

Sabiedrība Rīgas zooloģiskā dārza apmeklētāju skaits pērn samazinājies par 22 632 cilvēkiem

Rīgas Nacionālo zooloģisko dārzu pērn apmeklējuši par 22 632 cilvēkiem mazāk nekā 2023.gadā, liecina uzņēmuma gada pārskatā iekļautā informācija.

Ekonomika Aptauja: Trešdaļai iedzīvotāju galvenais šķērslis mājokļa iegādē ir augsta cena

Trešdaļai jeb 32% Latvijas iedzīvotāju galvenais šķērslis mājokļa iegādē ir augstas nekustamā īpašuma cenas, aģentūru LETA informēja "Luminor Bank" pārstāvji, atsaucoties uz veikto aptauju.

Sabiedrība Svētdiena būs mākoņaina un līdz +21 grādam silta

Svētdiena būs mākoņaina, bet brīžiem debesis skaidrosies, gaisam iesilstot līdz +16...+21 grādam, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra prognozes.