• Ilga
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Kampaņā centīsies veicināt izpratni par sociālo darbu kopienā

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 00:05, 07.05.2023


Labklājības ministrija (LM) izsludinājusi iepirkumu par informatīvo kampaņa par sociālo darbu kopienā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.


Ilustratīvs foto.

Iepirkumā tiek meklēts informatīvās kampaņas par sociālo darbu kopienā koncepta izstrādātājs un īstenotājs. Paredzamā līgumcena ir 71 645 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

LM skaidro, ka sociālais darbs kopienā ir viena no sociālā darba formām. Sociāla darba kopienā būtība ir palīdzēt kopienas locekļiem sasniegt augstāku labklājības līmeni, paaugstināt pašorganizēšanās prasmes, kā arī efektīvāk ietekmēt vietējo politiku, lēmējvaras rīcību un uzņemties atbildību pašiem par savu rīcību un apkārtējo vidi.

Sociālais darbs kopienā stiprina kopienas vērtības. Vienlaikus tas ir aktīvs darbs, lai mazinātu indivīdu un grupu izolāciju, segregāciju un marginalizāciju. Sociālais darbs kopienā integrē vispārīgo sociālā darba praksi un specifiskas pieejas, piemēram, kopienas attīstība, kopienas mobilizēšana, kopienas sociālā plānošana un sociālo akciju organizēšana.

Ministrijā uzsver, ka kopienas spēks tiek arvien vairāk apzināts, īpaši pandēmijas un Ukrainā esošā kara apstākļos - šobrīd īpaši redzams, cik nozīmīgs ir kopienas spēks, pašorganizēšanās un pašpalīdzības nozīme, tomēr ne visi kopienas resursi ir gana apzināti, stiprināti un aktivizēti.

Ministrijas ieskatā patlaban iztrūkst sociālā darbinieka loma - vietējās kopienas vajadzību apzināšana un resursu plānošana. Ir pašvaldības, kuras jau izveidojušas amata vietu sociālajam darbiniekam darbā ar kopienu un attīsta šo sociālā darba metodi. Šobrīd Labklājības ministrijas projektš "Profesionāla sociālā darba attīstība pašvaldībās" sākts pilotprojekts, kurā aprobē sociālā darba metodiku "Sociālais darbs kopienā". Vēl ir pašvaldības, kuras veido kopienas centrus un stiprina nevalstisko organizāciju darbību pašvaldībā, tomēr nereti šīs darbības sasniedz aktīvāko sabiedrības daļu, nesaredzētas un nesadzirdētas atstājot vairākas kopienas grupas.

Ir novērojams kritisks cilvēkresursu trūkums sociālajā jomā, informē LM. Pašvaldībām ilgstoši neizdodas piesaistīt kvalificētus sociālos darbiniekus pietiekamā skaitā, bet sociālās problēmas sabiedrībā nemazinās.

Atbalsta sniegšana Ukrainas iedzīvotājiem prasa papildu resursus, un daudzas sociālās problēmas paliek "ēnā". Energokrīzes atbalsta nodrošināšana gulstas uz sociālo dienestu pleciem. Pašvaldībās nav pietiekama pakalpojumu pārklājuma un piedāvājuma visām sabiedrības grupām, sabiedrība strauji noveco pakalpojumu trūkums ir aktuāls praktiski visām pašvaldībām un to iedzīvotājiem, norāda LM.

Publiskais sektors, tai skaitā sociālie dienesti, to nespēj atrisināt bez kopienas, šai gadījumā, kā pakalpojumu nodrošinātāju, resursa, iesaistes. Tāpēc būtu būtiski izmantot kopienā esošos resursus gan esošo problēmu risināšanā, gan preventīvi novēršot to rašanos. Kopiena būtu kā "trešā roka" sociālajam dienestam, kuras apzināšana, iesaistīšana un vadīšana sniedz ieguvumus visām iesaistītajām pusēm.

Informatīvās kampaņas uzdevums būtu skaidrot sociālā darba kopienā jēdzienu, nozīmi, iespējas un pamatot sociālā darbinieka kopienā lomu kopienas labklājības veicināšanā. Vienlaikus tai arī vajadzētu veicināt kopienas, aktīvo iedzīvotāju, pašvaldību un sociālo dienestu sadarbību, lai preventīvi risinātu sociālās problēmas kopienā.

Kampaņa paredzēta kā pilotprojekta "balss", iesaistot pilotprojekta dalībniekus kampaņas pasākumos un satura veidošanā un nozīmes nostiprināšanā pašvaldībās. Iespējama pilotprojekta dalībnieku iesaiste kampaņas pasākumos.

Šī konkursa rezultātā LM izvēlēsies partneri - organizāciju, kuras uzdevums sadarbībā ar ministriju, sociālā darba kopienā metodikas izstrādātājiem un pilotprojekta dalībniekiem, kā arī, saskaņojot ar citām LM aktivitātēm, nodrošināt integrētu komunikācijas kampaņu, lai veicinātu izpratni par sociālo darbu kopienā, parādītu tā pievienoto vērtību un definētu tā vietu pašvaldības iedzīvotāju vajadzību apzināšanas un atbalsta sistēmu pilnveides procesos.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Karalienes Elizabetes II piemiņai Rīgā notiks pastaiga ar korgiju šķirnes suņiem

Karalienes Elizabetes II piemiņai šodien notiks zibakcija - pastaiga ar korgiju šķirnes suņiem no Brīvības pieminekļa līdz Lielbritānijas vēstniecībai, aģentūru LETA informē pasākuma rīkotāja Gerda Pulkstene.

Sabiedrība Piektdiena būs saulaina un silta

Piektdien visā Latvijā saglabāsies sauss un saulains laiks, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Kā izvēlēties tualetes podu, ņemot vērā vannasistabas stilu un funkcionalitāti?

Telpas izmēri ir svarīgākais faktors, izvēloties tualetes podu. Jānovērtē, cik lielu vietu tualetes pods var aizņemt vannas istabā, lai tas netraucētu pārvietoties. Tualetes poda izmēriem jāatbilst telpai, pretējā gadījumā tas var ierobežot kustību un padarīt telpu mazāk funkcionālu.

Sabiedrība SEPLP uzdod LTV7 no nākamā gada visu saturu nodrošināt tikai valsts valodā

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP) šodien apstiprināja grozījumus Mazākumtautību multimediju platformas koncepcijā, apstiprinot plānu, ka no 2025.gada. 1.janvāra LTV7 saturu nodrošinās tikai valsts valodā, tviterī atklāja padomes loceklis Jānis Eglītis.

Lasiet arī