• Salvis,
  • Selva,
  • Venta
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Tiltam pār Gauju pie Rāmniekiem uzbīdītas jaunas laiduma sijas (+GALERIJA)

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
VS.LV 14:22, 17.03.2023


Šonedēļ Rāmniekos uz vietējā autoceļa Dukuri–Rāmnieki (V330) (4,2. km) pabeigta Gaujas tilta jaunās tērauda siju konstrukcijas novietošana uz balstiem, izmantojot Latvijā samērā reti pielietoto uzbīdīšanas metodi, ziņo Latvijas valsts ceļi.


Foto: Renārs Koris

16. martā uzbīdīts pēdējais posms, kas savieno otro upes balstu ar labā krasta balstu.

Saistībā ar ūdens līmeņa celšanos Gaujā, no 18. marta tilta būvdarbiem iestāsies tehnoloģiskais pārtraukums, kas beigsies tad, kad ūdens līmenis Gaujā bija pietiekami nokrities.

Būvdarbi uz tilta notiek kopš 2022. gada augusta, autotransporta satiksme pār tiltu būs slēgta līdz būvdarbu beigām šā gada rudenī. Slēgto posmu iespējams apbraukt pa valsts autoceļiem un pašvaldības ielām, savukārt gājēju pārvietošanās notiek pa līdzās esošo gājēju tiltu.

Pirms pārbūves uz tilta bija vienvirziena satiksme, platums – 4,2 m tilta garums 97,80 m. Pēc pārbūves tilts būs 98 m garš ar 7 m platu brauktuvi un divvirzienu satiksmi. Gājēju kustībai izbūvēs 1,5 m platu tērauda ietvi. 1977. gadā uzbūvēto gājēju tiltu pēc autotransporta tilta pārbūves paredzēts nojaukt.

Tilta pieejās (3,70.–4,40. km) paredzēts pārbūvēt ceļa segu un divās kārtās ieklās asfaltu: Vaidavas pusē – no tilta līdz nobrauktuvei uz stāvlaukumu, ieskaitot nobrauktuvi; Cēsu pusē – ap 450 m garā posmā. Paredzēts arī sakārtot nobrauktuves un pieslēgumus, kā arī autobusu pieturvietas.

Būvdarbus veic SIA ACBR par līgumcenu 3 197 536,01 eiro (ar PVN). Pārbūves projekta autors ir SIA Projekts 3, būvuzraudzību veic SIA Būvju profesionālā uzraudzība.

Tilta pārbūve projektēta tā, lai nebūtu jāpārbūvē esošie balsti, kas ir labā tehniskā stāvoklī. Tilts uzbūvēts 1995.gadā, laikā, kad ceļu nozarei trūka līdzekļu, tāpēc tilta laiduma konstrukcija būvēta no padomju laika tipveida tērauda kopņu pagaidu tilta konstrukcijām. Jau toreiz bija skaidrs, ka šāda būve ilgi nekalpos, tāpēc projektētāji no ZTF Inženierbūve tilta balstus izprojektēja tā, lai uz šiem balstiem vēlāk varētu uzbūvēt jaunu laidumu.

Jaunā virsbūve pielāgota esošo balstu nestspējai, izvēlēts tehniski un ekonomiski izdevīgākais variants – tēraudbetona siju tilts, kas ir daudz vieglāks nekā monolīts dzelzsbetona tilts, līdz ar to ir daudz mazākas slodzes uz pamatiem.

Gandrīz 100 m garais tilts pār Gauju pie Rāmniekiem Latvijas ceļu mērogiem ir liels. Tik garas un smagas sijas novietot uz tilta balstiem no krasta ar celtņiem nav iespējams. Izbūvēt turas, lai konstrukciju balstītu no apakšas, kas ir visbiežāk lietotā metode, būtu sarežģīti, ņemot vērā lielos laidumus un Gaujas mainīgos ūdeņos.

Uzbīdot uz balstiem tērauda sijas, šī problēma tiek atrisināta, jo sijas kalpo kā turas, uz tām var veidņot un betonēt tilta plātni un pārējo virsbūvi.

Tērauda siju laidumus uzbūvē krastā un pēc tam uzbīda uz balstiem. No konstruktīvā viedokļa visai 98 m garajai sistēmai ir jābūt nepārtrauktai, to panāk, 1,8 m augstās sijas sametinot ar caurmetināšanas metodi, kas nodrošina tādu pašu stiprību kā monolītai sijai. Divi uzbīdīšanas posmi veikti jau ziemā – no kreisā krasta balsta uz pirmo upes balstu un pēc tam otro.

Uzbīdīšanas ātrums ir aptuveni 6 m stundā. Bīdot vairākus desmitus metru garu konstrukciju, tā no pašsvara izliecas uz leju. Lai tā neuztriektos balstam, priekšā novieto avanbeku – vadulu, kas saskares vietā ir augstāka par balstu. Sadurvietā uz balsta novieto speciālu konstrukciju, kuru pārklāj ar materiālu, kas nodrošina labu slīdamību, samazinot berzi bīdīšanas laikā un tādējādi novēršot slodzi uz balstu, kas var to bojāt.

Latvija speciālisti bija vieni no pirmajiem pasaulē, kas izmantoja uzbīdīšanas metodi, darbs pie Lorupes estakādes projektēšanas un būvniecības noritēja 1960. gados.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Pirmdien vietām gaidāms pērkona negaiss

Pirmdien daudzviet Latvijā uzlīs, vietām gaidāms pērkona negaiss, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība «BB ir proraška ka jv un progkomunisti»: soctīklos par ārlietu ministri (+VIDEO)

Baiba Braže tiek apsūdzēta kopējās Baltijas diplomātijas graušanā.

Sabiedrība Kamēr daļā Latvijas gaidāms negaiss, Austrumlatvijas mežos pieaug ugunsbīstamība

Šonakt un svētdien daļā Latvijas gaidāms pērkona negaiss, bet tikmēr valsts austrumos mežos ir augsta ugunsbīstamība, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra (LVĢMC) prognoze.

Sabiedrība Nākamgad Rīgā notiks Eiropas jauno zinātnieku saiets (+VIDEO)

Katru gadu nemainīgi četri pirmās vietas ieguvēji saņem 7000 eiro lielu naudas balvu.

Lasiet arī

Sabiedrība Autotransporta direkcijas klientu apkalpošanas centri būs slēgti

Visi Autotransporta direkcijas (ATD) klientu apkalpošanas centri - Rīgā, Daugavpilī, Cēsīs un Liepājā, šodien būs slēgti, aģentūru LETA informēja ATD pārstāvji.

Sports Cibuļskis: Varējām ilgāk izturēt tempu

Latvijas vīriešu hokeja izlasei pēc sestdienas spēles bija vairāk laika atpūtai pirms spēles pret Slovākiju, kas ļāva ilgāk turēt augstu spēles tempu pret slovākiem, pēc uzvaras atzina Latvijas aizsargs Oskars Cibuļskis.

Sabiedrība Pārbaudīs trauksmes sirēnas

Pirmdien no plkst.10 līdz plkst.10.08 visā valstī uz trīs minūtēm tiks iedarbinātas trauksmes sirēnas, lai pārbaudītu valsts agrīnās brīdināšanas sistēmas ieslēgšanas kārtību un tās darbību, kā arī, lai konstatētu bojājumus vai traucējumus trauksmes sirēnu darbībā un to skaņas signāla dzirdamībā, aģentūru LETA informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD).

Pasaule Irānas mediji: Raisi un citi avarējušā helikoptera pasažieri gājuši bojā

Irānas prezidents Ibrahims Raisi un vēl astoņi cilvēki, kas atradās avarējušā helikopterā, ir gājuši bojā, pirmdien ziņo Irānas valsts mediji.