• Muntis,
  • Verners
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Aģentūras vadītājs: Latvijas reklāmas pakalpojumu kvalitāte atrodas pasaules tirgus elitē

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 06:51, 23.01.2023


Latvijas reklāmas pakalpojumu kvalitāte atrodas pasaules tirgus elitē, jo Latvijas priekšrocība ir prasme atrast efektīvus risinājumus mazam budžetam, atzina reklāmas aģentūras SIA "MIXD" vadītājs un līdzīpašnieks Artūrs Forsts.

Viņš skaidroja, ka reklāmas tirgū konkurence ir liela un spēcīga, taču šim apstāklim ir arī priekšrocības - augstais konkurences līmenis ļauj noturēt atbilstošu kvalitātes latiņu, jo aģentūrām nav iespēju atslābt vai pieļaut kritiskas kļūdas.

"Nebaidos apgalvot, ka Latvijas reklāmas pakalpojumu kvalitāte atrodas pasaules tirgus elitē," sacīja Forsts, piebilstot, ka Latvijas reklāmas tirgus ir soli priekšā Rietumeiropai un min uz papēžiem arī ASV.

Viņaprāt, neskatoties uz to, ka globālajā tirgū latviešu uzņēmēji mēdz apmulst pie lielbudžeta kampaņu plānošanas un īstenošanas, jo ikdienā nākas vairāk strādāt ar ierobežotiem līdzekļiem, Latvijas potenciāls reklāmas tirgū ir liels.

Taujāts par izmaiņām, ko reklāmas tirgū ieviesusi pandēmija, Forsts norādīja, ka reklāmas tirgus, līdzīgi kā daudzi citi pakalpojumi, digitalizējās straujāk nekā līdz tam. Par "MIXD" biznesa stratēģiju pandēmijas laikā kļuva pakalpojumu eksports un imports.

Kā atzīmēja uzņēmuma vadītājs, patlaban nozarē jūtama arī kara ietekme, jo daudziem reklāmas un e-komercijas tirgus dalībniekiem Krievijas un Baltkrievijas tirgus zaudējums bija būtisks trieciens. Vienlaikus viņš norādīja, ka "MIXD" šo ietekmi biznesa ziņā izjūt daudz mazāk, jo uzņēmumam nav aktīva tirgus ne Ukrainā, ne Krievijā, ne Baltkrievijā.

"Kopumā vērtējot, nozare ir elastīga un ātri adaptējas jaunajiem apstākļiem," piebilda Forsts.

Vaicāts par reklāmas nozares turpmāko attīstību, "MIXD" vadītājs minēja, ka pašlaik reklāmas tirgū notiek konsolidācija. Globālā līmenī tā notiek starp divām lielajām platformām "Google" un "Meta", savukārt Latvijas mērogā pēdējo gadu tendence ir mazo aģentūru pievienošanās lielajām, kas notiek konkurētspējas vārdā.

"Patlaban tirgū ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas aģentūras, kas var konkurēt ar cenu," atzīmēja Forsts.

Runājot par e-komerciju un reklāmu digitālajos kanālos, Forsts skaidroja, ka lielās platformas kā "Google" un "Meta" ir orientētas uz lielākiem tirgiem. Uzņēmums ik dienu saskaras ar datu nepietiekamību Latvijas tirgum, kur tie nepieciešami mākslīgā intelekta attīstībai, lai tas spētu mācīties un sasniegtu vēlamās auditorijas ar zināmiem algoritmiem.

Forsts prognozē, ka Latvijā televīzija arvien ir un būs galvenais kanāls emocionālās piesaistes veidošanai, taču tuvāko gadu laikā reklāmas tirgū sevi pieteiks arī populārās straumēšanas platformas.

"Runājot par nozari kopumā, liela ietekme nākotnē būs ekonomiskajai situācijai - ja turpināsies lejupslīde vēl gadu vai divus, samazināsies reklāmdevēju budžeti un nāksies pielāgoties arī aģentūrām," komentēja Forsts, iestarpinot, ka reklāmas tirgus pakalpojumi arvien būs nepieciešami, bet aģentūru vidē pirmais solis visdrīzāk būs resursu optimizēšana.

Taujāts par "MIXD" finanšu rādītājiem 2022.gadā, uzņēmuma vadītājs atklāja, ka "MIXD" apgrozījums audzis par aptuveni 35%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Pērn veiktas investīcijas uzņēmuma attīstībā un darbinieku kompetences pilnveidē. "Šogad turpināsim strādāt pie izaugsmes, bet mērķis ir arī peļņas pieaugums," minēja Forsts.

Šogad uzņēmumā plāno turpināt darbu pie darbinieku kompetenču pilnveides, kā arī pie ekspertu loka paplašināšanas" lai mērķtiecīgi nostiprinātu pozīcijas vietējā tirgū. Vienlaikus, līdz ar darbinieku skaita pieaugumu, šogad plānots pārcelties uz plašākām biroja telpām un investēt uzņēmuma izaugsmē.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "MIXD" reģistrēts 2017.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmums vienlīdzīgās daļās pieder Forstam un Jānim Beķerim. Vienlaikus "MIXD" pieder arī 70% kapitāldaļu reklāmas aģentūrā SIA "Dingo&Schwarz".

2021.gadā "MIXD" strādāja ar 35,77 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā 2020.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga par 2,7% - līdz 168 648 eiro.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Uz vienotā Sabiedriskā medija valdes locekļu amatiem izvirzīts 21 kandidāts

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) izsludinātajā konkursā uz pieciem topošās VSIA "Latvijas Sabiedriskais medijs" (LSM) valdes locekļu amatiem otrajai kārtai izvirzīts 21 pretendents.

Sabiedrība Galīgajā lasījumā skatīs grozījumus valsts valodas stiprināšanai darba tirgū

Plānots, ka ar grozījumiem tiks aizstāvētas darbinieku tiesības, veicot darba pienākumus, izmantot valsts valodu un netikt diskriminētiem ar nepamatotām prasībām pēc svešvalodas zināšanām.

Sabiedrība Atbalsta aizliegumu reklamēt alkoholisko dzērienu cenas vai atlaides

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija trešdien pirms trešā lasījuma atbalstīja grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz Latvijā ieviest aizliegumu alkoholisko dzērienu audio un audiovizuālajās reklāmās reklamēt šo dzērienu cenas vai atlaides.

Sabiedrība CVK piedāvā uzlabot vēlēšanu zīmes. Kā tās izskatīsies?

Par vēlēšanu sistēmu sagatavošanu atbildīgā Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA) norāda, ka pašreizējais biļetens ir problemātisks, jo tiek bieži pieļauta kļūda - kādu kandidātu neatbalstot, vēlētājs ievelk rombiņā mīnusu, nevis izsvītro vārdu.

Lasiet arī

Sabiedrība Noraida priekšlikumu kandidātu sarakstus iesniegt būtiski agrāk pirms vēlēšanām

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti šodien noraidīja Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) priekšlikumu partiju deputātu kandidātu sarakstus prasīt iesniegt ne vēlāk kā 120 dienas jeb četrus mēnešus pirms vēlēšanām.

Sabiedrība VDD komentē «TikTok» un «Telegram» iespējamu bloķēšanu Latvijā

Lēmumam par sociālo tīklu "TikTok" un "Telegram" iespējamu bloķēšanu ir jābūt politiskam, turklāt, lai šāds risinājums būtu efektīvs, par ierobežošanu būtu jāvienojas vismaz visām trim Baltijas valstīm, šādu vērtējumu vēstulē Saeimai paudis Valsts drošības dienests (VDD).

Sabiedrība Uz vienotā Sabiedriskā medija valdes locekļu amatiem izvirzīts 21 kandidāts

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) izsludinātajā konkursā uz pieciem topošās VSIA "Latvijas Sabiedriskais medijs" (LSM) valdes locekļu amatiem otrajai kārtai izvirzīts 21 pretendents.

Sabiedrība Galīgajā lasījumā skatīs grozījumus valsts valodas stiprināšanai darba tirgū

Plānots, ka ar grozījumiem tiks aizstāvētas darbinieku tiesības, veicot darba pienākumus, izmantot valsts valodu un netikt diskriminētiem ar nepamatotām prasībām pēc svešvalodas zināšanām.