Viņš skaidroja, ka reklāmas tirgū konkurence ir liela un spēcīga, taču šim apstāklim ir arī priekšrocības - augstais konkurences līmenis ļauj noturēt atbilstošu kvalitātes latiņu, jo aģentūrām nav iespēju atslābt vai pieļaut kritiskas kļūdas.
"Nebaidos apgalvot, ka Latvijas reklāmas pakalpojumu kvalitāte atrodas pasaules tirgus elitē," sacīja Forsts, piebilstot, ka Latvijas reklāmas tirgus ir soli priekšā Rietumeiropai un min uz papēžiem arī ASV.
Viņaprāt, neskatoties uz to, ka globālajā tirgū latviešu uzņēmēji mēdz apmulst pie lielbudžeta kampaņu plānošanas un īstenošanas, jo ikdienā nākas vairāk strādāt ar ierobežotiem līdzekļiem, Latvijas potenciāls reklāmas tirgū ir liels.
Taujāts par izmaiņām, ko reklāmas tirgū ieviesusi pandēmija, Forsts norādīja, ka reklāmas tirgus, līdzīgi kā daudzi citi pakalpojumi, digitalizējās straujāk nekā līdz tam. Par "MIXD" biznesa stratēģiju pandēmijas laikā kļuva pakalpojumu eksports un imports.
Kā atzīmēja uzņēmuma vadītājs, patlaban nozarē jūtama arī kara ietekme, jo daudziem reklāmas un e-komercijas tirgus dalībniekiem Krievijas un Baltkrievijas tirgus zaudējums bija būtisks trieciens. Vienlaikus viņš norādīja, ka "MIXD" šo ietekmi biznesa ziņā izjūt daudz mazāk, jo uzņēmumam nav aktīva tirgus ne Ukrainā, ne Krievijā, ne Baltkrievijā.
"Kopumā vērtējot, nozare ir elastīga un ātri adaptējas jaunajiem apstākļiem," piebilda Forsts.
Vaicāts par reklāmas nozares turpmāko attīstību, "MIXD" vadītājs minēja, ka pašlaik reklāmas tirgū notiek konsolidācija. Globālā līmenī tā notiek starp divām lielajām platformām "Google" un "Meta", savukārt Latvijas mērogā pēdējo gadu tendence ir mazo aģentūru pievienošanās lielajām, kas notiek konkurētspējas vārdā.
"Patlaban tirgū ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas aģentūras, kas var konkurēt ar cenu," atzīmēja Forsts.
Runājot par e-komerciju un reklāmu digitālajos kanālos, Forsts skaidroja, ka lielās platformas kā "Google" un "Meta" ir orientētas uz lielākiem tirgiem. Uzņēmums ik dienu saskaras ar datu nepietiekamību Latvijas tirgum, kur tie nepieciešami mākslīgā intelekta attīstībai, lai tas spētu mācīties un sasniegtu vēlamās auditorijas ar zināmiem algoritmiem.
Forsts prognozē, ka Latvijā televīzija arvien ir un būs galvenais kanāls emocionālās piesaistes veidošanai, taču tuvāko gadu laikā reklāmas tirgū sevi pieteiks arī populārās straumēšanas platformas.
"Runājot par nozari kopumā, liela ietekme nākotnē būs ekonomiskajai situācijai - ja turpināsies lejupslīde vēl gadu vai divus, samazināsies reklāmdevēju budžeti un nāksies pielāgoties arī aģentūrām," komentēja Forsts, iestarpinot, ka reklāmas tirgus pakalpojumi arvien būs nepieciešami, bet aģentūru vidē pirmais solis visdrīzāk būs resursu optimizēšana.
Taujāts par "MIXD" finanšu rādītājiem 2022.gadā, uzņēmuma vadītājs atklāja, ka "MIXD" apgrozījums audzis par aptuveni 35%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Pērn veiktas investīcijas uzņēmuma attīstībā un darbinieku kompetences pilnveidē. "Šogad turpināsim strādāt pie izaugsmes, bet mērķis ir arī peļņas pieaugums," minēja Forsts.
Šogad uzņēmumā plāno turpināt darbu pie darbinieku kompetenču pilnveides, kā arī pie ekspertu loka paplašināšanas" lai mērķtiecīgi nostiprinātu pozīcijas vietējā tirgū. Vienlaikus, līdz ar darbinieku skaita pieaugumu, šogad plānots pārcelties uz plašākām biroja telpām un investēt uzņēmuma izaugsmē.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "MIXD" reģistrēts 2017.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmums vienlīdzīgās daļās pieder Forstam un Jānim Beķerim. Vienlaikus "MIXD" pieder arī 70% kapitāldaļu reklāmas aģentūrā SIA "Dingo&Schwarz".
2021.gadā "MIXD" strādāja ar 35,77 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā 2020.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga par 2,7% - līdz 168 648 eiro.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri