Par eksperimenta turpināšanu nobalsoja 11 komitejas deputāti, bet atturējās seši.
Pret eksperimentu visaktīvāk iestājās opozīcijas deputāti no partijas "Saskaņa". Piemēram, Vadims Faļkovs aicināja pārtraukt šo eksperimentu, kurš, viņaprāt, ir neveiksmīgs.
Viņš norādīja, ka sabiedriskā transporta kustība šī eksperimenta dēļ kļuvusi bīstamāka, jo sabiedriskais transports kavējas, braucot uz centru, bet atpakaļceļā sabiedriskā transporta vadītāji mēģina kavējumus iedzīt un sabiedriskais transports brauc ātrāk, nekā plānots grafikā. Faļkovs uzsvēra, ka tas ir ļoti slikti.
Politiķis arī aicināja neplānot situāciju uzlabot ar risinājumiem, kuri nedos efektu, bet vēl vairāk sarežģīs situāciju. Piemēram, atļaujot kreiso pagriezienu uz Pērnavas ielu tiem vadītājiem, kuri brauc no Zemitānu tilta centra virzienā, nozīmētu vēl vairāk pagarināt luksofora signālu ciklu. Tas šajā krustojumā tas sasniegtu divas minūtes.
Savukārt tas nozīmējot, ka sabiedriskais transports, kas šeit kursējot ar četru minūšu intervālu, būs spiests gaidīt ilgāk un ik pa laikam vienlaicīgi brauks pa diviem transportlīdzekļiem vienlaicīgi.
Taču kā būtiskāko zaudējumu šajā eksperimentā deputāts minēja divu apkaimju iedzīvotāju - Avotu ielas un Purvciema - sanaidošanu. Līdz šim nevienam neesot izdevies tik īsā laikā panākt rīdzinieku šķelšanu, apgalvoja deputāts.
Viņš aicināja eksperimentu izbeigt un ļaut Satiksmes departamentam izstrādāt citu satiksmes organizācijas plānu.
Savukārt koalīcijas deputāti uzsvēra, ka nedrīkst aizmirst par galveno šī eksperimenta mērķi - padarīt Rīgu cilvēcīgāku.
Čaka ielā to varot izdarīt, palēninot satiksmi un novēršot tās apstāšanos, kā arī nodrošinot mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošību.
Komitejas sēdē izskanēja arī ideja, ka nākotnē Čaka ielu varētu pārveidot par vienvirziena ielu.
Deputāts Einārs Cilinskis aicināja risinājumus Čaka ielas satiksmes organizācijai izstrādāt laicīgi, jo 1.septembrī skolās atgriezīsies bērni un satiksmes intensitāte pieaugs.
Kā ziņots, eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču tagad nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.
LETA jau ziņoja, ka departaments īstenojis iedzīvotāju un uzņēmēju aptauju. Lielākā aptaujāto uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments Rīgā rada sarežģījumus. 65% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka velojoslu izveides eksperiments rada sarežģījumus, bet 35% uzskata, ka tas ir ieguvums.
Uzņēmēji ir vēl negatīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi. 68% procenti uzņēmēju uzskata, ka velojoslu izveide rada sarežģījumus, bet 24% - ka tas ir ieguvums. 8% uzņēmēju uzskata, ka šis "eksperiments" neko nemainīs.
Gan aptauju dati, gan sociālajos medijos paustais liecinot, ka velojoslu izveidi atbalsta mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki, kamēr kritiskāki ir autobraucēji un sabiedriskā transporta pasažieri.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri