• Aldis,
  • Aldris,
  • Alfons
Meklēšana MeklēšanaRSSFacebookZiņu lente


Laika ziņas
Facebook
Видео Video


Vāc parakstus par Čaka ielas nesašaurināšanu, tajā neierīkojot velojoslas

Teksta izmērs Aa Aa
Sabiedrība
LETA 11:32, 04.11.2020 2


Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par Čaka ielas nesašaurināšanu, tajā neierīkojot velojoslas.


Foto: LETA

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Valērijs Tolkačovs. Parakstus plānots iesniegt Rīgas domē.

Iniciatīvas pieteikumā skaidrots, ka vasarā tika sākti A.Čaka un Marijas ielas remonta darbi, kas bijis "jau gadiem gaidīts projekts, kas solījās pozitīvi ietekmēt Rīgas iedzīvotāju mobilitāti". Taču 2.novembrī Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja "izvēlējās ielu upurēt, to padarot privātajam un sabiedriskajam transportam grūti izbraucamu".

"A.Čaka iela ir viena no galvenajām Rīgas centra ielām - ne mazāk svarīga par Brīvības ielu. Lai nodrošinātu transporta plūsmu, transportlīdzekļi A.Čaka ielā pārvietojās četrās joslās, divās katrā virzienā. Kreisā josla kalpo, lai apbrauktu labajā joslā esošo sabiedrisko transportu pieturvietās, kā arī lai apbrauktu sastrēgumus, kas veidojas labajā joslā, transportlīdzekļiem griežoties pa labi. Marijas un Elizabetes ielu krustojumā virzienā uz centru kreisajā joslā esošie transportlīdzekli, tai skaitā trolejbusi Nr.11, 18, 22, 23, griežas pa kreisi, bet labajā joslā braucošie transportlīdzekļi turpina ceļu taisni. Nav grūti iedomāties, kādi būs sastrēgumi, A.Čaka ielā aizverot vienu joslu," brīdināja Tolkačovs.

Viņaprāt, minētā situācija bija labi redzama gan A.Čaka ielas ceļa seguma maiņas, gan pazemes komunikāciju pārbūves laikā.

Ierīkojot velo joslas vienā no transportlīdzekļu pārpildītām ielām un samazinot joslu skaitu, būtiski palielināsies sastrēgumi un samazināsies ielas caurlaidības spēja - gan pašā A.Čaka ielā, gan paralēli Kr.Barona ielā. Tas padarīs Rīgas centru vēl neērtāku, nepieejamāku un kavēs turpmāko Rīgas centra attīstību, pārliecināts idejas autors, piebilstot, ka sastrēgumi Rīgā jau kārtējo gadu kļūst aizvien lielāki.

Tolkačovs skaidroja, ka to varot redzēt "TomTom Traffic Index" ikgadējā pārskatā - 2019.gadā 3% pieaugums, salīdzinot ar 2018.gadu. A.Čaka ielas apkārtnē tiek arī būvētas vai plānotas ēkas ar lielām komercplatībam, kas tikai palielinās cilvēku plūsmu Rīgas centrā, piemēram, centrs "Origo One", plānotā būve Marijas ielā 2, 2A, Dzirnavu ielā 114.

Tāpēc iniciatīvā pausts aicinājums Rīgas domei atteikties no jebkādiem joslu samazināšanas plāniem A.Čaka un Marijas ielās - gan uz eksperimenta laiku, gan pastāvīgi. Paralēlajā K. Barona ielā jau ir iezīmētas joslas, pa ko var pārvietoties velosipēdisti, un transportlīdzekļu satiksmes intensitāte tur ir daudz mazāka.

"Jānorāda arī, ka eksperimentēšana pandēmijas laikā var būtiski ietekmēt eksperimentā rezultātus, un tas var izraisīt lielas satiksmes problēmas nākotnē, ja lēmumi tiks balstīti eksperimenta rezultātos, kas neatbilst pilsētas standarta dzīves apstākļiem. Jāņem vērā arī Tērbatas ielas eksperiments šovasar - tas saņēma neviennozīmīgu Rīgas iedzīvotāju vērtējumu," pausts idejas aprakstā.

Tolkačova ieskatā, saglabājot A.Čaka un Marijas ielas līdzšinējo plānojumu, tiktu nodrošināta iespēja ērti pārvietoties vienā no galvenajām Rīgas ielām bez lieka laika patēriņa mākslīgi izveidotos sastrēgumos privātā un sabiedriskajā transportā. Tas dotu arī drošu piekļuvi sabiedriskajam transportam - bez velo joslas šķērsošanas un neapgrūtinot sabiedriskā transporta lietošanu iedzīvotājiem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielā, lai arī speciālisti brīdināja, ka šāds solis būtiski palielinās sastrēgumus, kuros nāksies stāvēt arī sabiedriskajam transportam.

Čaka iela ir viena no noslogotākajām transporta maģistrālēm Rīgas centrā, kurā automašīnas un sabiedriskais transports līdz šim ir pārvietojušies divās joslās katrā virzienā, un arī tad "pīķa stundās" ielā veidojās lieli satiksmes sastrēgumi. Rekomendējoša velojosla pašlaik ir izveidota Čaka ielai paralēlajā Kr.Barona ielā.

Satiksmes departaments piedāvāja vairākus risinājumus, kā rīkoties pēc tam, kad ir pabeigta jaunā asfalta ieklāšana Čaka/Marijas ielā. Viens no variantiem bija atstāt satiksmes organizāciju, kāda tā bija līdz ielas remontam, bet cits variants paredzēja velojoslu izveidi Čaka ielā.

Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs, informēja, ka, ierīkojot velojoslas, autotransportam tiks atvēlēts pa vienai joslai katrā virzienā. Analizējot transporta plūsmas un automašīnu daudzumu, esot skaidrs, ka velojoslu ierīkošana izraisīs lielākus sastrēgumus ne tikai Čaka ielā, bet arī ar to saistītajās ielās un ietekmēs transporta sablīvēšanos pat Pārdaugavā. Būtiski tikšot kavēta arī sabiedriskā transporta satiksme, uzsvēra ierēdnis.

Pasažieru pārvadātāja pašvaldības SIA "Rīgas Satiksme" valdes loceklis Jānis Golubevs informēja, ka Čaka iela pilsētas attīstības plānā nav paredzēta velobraucējiem. Viņš vērsa uzmanību uz to, ka arī pēc speciālistu atzinuma šajā ielā nevar izveidot normatīviem atbilstošu velojoslu. Viņš pastāstīja, ka Čaka iela ir maģistrālā iela Rīgas sabiedriskajam transportam. Pa to dienas laikā notiekot 990 reisi un tiek pārvadāti 43 000 pasažieru dienā. Viņš retoriski vaicāja, vai deputāti tiešām vēlas, lai sabiedriskais transports Čaka ielā stāv sastrēgumos.

Taču deputātu vairākums pauda nostāju, ka pašlaik Čaka iela ir ļoti nepievilcīga iedzīvotājiem. "Ja skatāmies uz centru kā uz apkaimi, kur cilvēki dzīvotu un ietu savās ikdienas gaitās, ja mēs tiešām gribam, lai centrs ir apdzīvots, tad nevaram skatīties tikai no transporta plūsmu caurlaidības viedokļa," teica Vilnis Ķirsis (JV).

Ja eksperiments neizdosies, būšot iespēja koriģēt plānus. Ja eksperiments izdosies, tad tikšot izdarīti citi secinājumi, sprieda Ķirsis.

Plānots, ka velojoslu izveide notiks līdz decembrim un eksperiments ar pagaidu velojoslām ilgs līdz aprīlim.


Esiet atbildīgi par komentāriem! Jūsu izteikumi nedrīkst būt pretrunā ar LR likumdošanu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Lasīt visus komentārus

Atbilēt

Anonīmi komentāri

Pievienot

Rekomendējam



ARĪ KATEGORIJĀ

Sabiedrība Vasaras iesaukumam brīvprātīgi pieteikušies 782 Latvijas pilsoņi

Trešdien noslēdzās pieteikšanās valsts aizsardzības dienesta 2025.gada jūlija iesaukumam, kuram brīvprātīgi pieteicās 782 Latvijas pilsoņi, informēja Aizsardzības ministrija.

Sabiedrība Atklāta jaunā LU klīnisko studiju bāze Stradiņa slimnīcā

Ēkas rekonstrukcijā investēti vairāk nekā 2 miljoni euro.

Sabiedrība Piektdien daudzviet Latvijā uzsnigs

Piektdien lielā Latvijas daļā gaidāms sniegs, pārsvarā tas būs neliels, vietām īslaicīgi snigs stiprāk, prognozē sinoptiķi.

Sabiedrība Austrumu slimnīcā ierodas vēl 20 ievainotie ukraiņi

Kopumā Austrumu slimnīcā kopš kara sākuma uzņemti jau 386 no Ukrainas atvestie pacienti.

Lasiet arī

Sabiedrība Lāčplēša dienas pasākumu dēļ jau no sestdienas ierobežos satiksmi Rīgā

Lāčplēša dienas pasākumu rīkošanai no sestdienas, 9.novembra, ierobežos satiksmi vairākās Rīgas ielās, informē Rīgas dome.

Sabiedrība Pie Berģiem vētrā cietušais uzraksts «Rīga» ir atjaunots

Pie Berģiem vētrā cietušais uzraksts "Rīga", kuram vētras laikā nogāzās "G" burts, sestdienas, 2.novembra, vakarā tika atjaunots, informē Rīgas pašvaldība.

Sabiedrība Rīgā aizliegta kravas transporta tranzīta satiksme Pērnavas ielā

Rīgā no šodienas aizliegta kravas transporta tranzīta satiksme Pērnavas ielā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Sabiedrība Būs jāskata sūdzība būvprojekta iepirkumā Vaļņu ielas pārbūvei par gājēju ielu

Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) būs jāskata sūdzība Rīgas pašvaldības iepirkumā par būvprojektu Vaļņu ielas pārbūvei par gājēju ielu, noskaidroja aģentūra LETA.