Pasākumā piedalīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics (RA), Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks, Siguldas veloielas pilotprojekta autors SIA "IE.LA inženieri" projektētājs Viesturs Laurs, apvienības "Pilsēta cilvēkiem" vadītājs Māris Jonovs, kā arī Nīderlandes vēstnieks Latvijā Hoverts Jans Korneliss Beils de Vrū un Dānijas vēstnieks Latvijā Flemmings Stenders.
Bet plkst.13 notiks tiešraides diskusija "Draudzīgai satiksmei būt!", kurā eksperti un veloentuziasti diskutēs par mūsdienīgu satiksmi Siguldā, Latvijā un Eiropā, kā arī pārrunās satiksmes mierināšanas elementu izmantošanu, tostarp "30 kilometri stundā" zonas ieviešanu pilsētu centros.
Jau ziņots, ka Siguldā, Pils ielas posmā no Ausekļa līdz Raiņa ielai, sākta Latvijā pirmās veloielas pilotprojekta īstenošana.
Pils ielā saglabāsies braukšanas joslas abos virzienos, tāpat saglabāsies autotransporta novietošanas iespējas ielas malās, taču braukšanas priekšroka pa ielu būs velosipēdu, nevis automašīnu vadītājiem.
Pērn vasarā VAS "Latvijas Valsts ceļi" saskaņoja izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā, kurā prioritāri pa brauktuvi varēs pārvietoties velosipēdu, nevis automašīnu vadītāji.
Ņemot vērā to, ka Siguldā ir Latvijā augstākais velosatiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem - 2,7 kilometri - Siguldas galvenajā ielā šī infrastruktūra iztrūka un tai bija jāmeklē inovatīvi risinājumi.
"Pieaugot riteņbraucēju skaitam Siguldā, tajā skaitā velosipēdistu kustībai uz izglītības iestādēm, sapratām, ka ir jāievieš mūsdienīgi risinājumi satiksmes uzlabošanā, kas pašvaldībai ir milzīgs izaicinājums ierobežota finansējuma apstākļos. Latvijā šis ir pirmais gadījums, kad iela projektēta ar mērķi mainīt autocentrisko brauktuves principu uz velocentrisko," sacīja Mitrevics.
Pašvaldības vadītājs norādīja, ka pagaidām Latvijā nav izveidots normatīvais regulējums ielai ar šādu izmantošanas principu, un Siguldas Pils iela kalpos kā pilotprojekts normatīvo regulējumu izstrādāšanai. "Mēs pierādīsim, ka vienā ielā cieņpilni un droši velosipēda vadītājs var braukt ar priekšrocību pār autotransportu. Pateicamies visiem ekspertiem un arī progresīvi domājošiem siguldiešiem par iesaisti veloielas tapšanas darbā un ceram, ka Siguldas piemērs kalpos veloinfrastruktūras attīstībai visā Latvijā," pauda Mitrevics.
Vēsturiski Pils ielu Siguldā pirms vairākiem desmitiem gadu bija plānots pārveidot par gājēju ielu, to pilnībā slēdzot autotransportam. Tomēr jaunākās tendences Eiropā un pasaulē, kurās ir attīstīta velobraukšanas kultūra, ir pierādījušas, ka visi satiksmes dalībnieki spēj cienīt viens otru, tāpēc ir iespēja savienot riteņbraukšanu un autotransporta satiksmi, panākot mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību.
Šī ir tikai daļa no projekta, kuru Siguldas novada pašvaldība īsteno drošākas un videi draudzīgākas pilsētvides iekārtošanai. Aprīlī pilsētas centrā tika ieviesta zona, kurā autotransports drīkst pārvietoties ar ātrumu 30 kilometri stundā, kā arī vairākās ielās tiek izvietoti satiksmi mierinoši elementi visu satiksmes dalībnieku drošībai.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri