"No savas puses mēs maksimāli nodrošinām kontroli, bet, kad runa ir par pilnīgu atteikšanos [no Krievijas un Baltkrievijas kravām], līdz nullei, vajadzīga plašāka valstu grupa un ES līmenis. Pretējā gadījumā, ja vien mēs izšķirsimies par šo soli, varēsim redzēt visdažādākās sekas," žurnālistiem Viļņā sacīja Skuodis.
"Es teiktu varbūt par nediplomātiski, bet mēs redzam situāciju, kad pēc tam, kad Igaunijas dzelzeļš pieņēma attiecīgos lēmumus, kravas pārgāja pie Latvijas dzelzceļa. Šī iemesla dēļ mēs, trīs Baltijas valstu ministri, runājam cits ar citu, lai atrisinātu šo jautājumu līdz galam," teica Lietuvas satiksmes ministrs.
Pagājušā gada decembrī Igaunijas valdība aizliedza valstij piederošajam dzelzceļa kravu pārvadāšanas uzņēmumam "Operail" pārvadāt Krievijas un Baltkrievijas izcelsmes preces.
"Ir citu valstu dzelzceļi, kas var veikt pārvadājumus, tāpēc, pieņemot vienu lēmumu, jādomā par citām sekām," paskaidroja Skuodis.
"Ir arī kravas automašīnas," sacīja ministrs, norādot, ka Lietuvas robežu ar Krieviju un Baltkrieviju pagājušajā gadā šķērsojušas galvenokārt citu ES valstu, nevis Lietuvas kravas automašīnas.
Tirdzniecība ar Krieviju un Baltkrieviju jāpārtrauc visām ES valstīm, uzsvēra Skuodis.
Viņš teica, ka šā gada janvārī-februārī Lietuvas valsts dzelzceļa kravu pārvadāšanas uzņēmums "LTG Cargo" pārvadājis mazāk nekā 500 000 tonnu Krievijas un Baltkrievijas kravu, turklāt lielāko daļu no tām - tranzītā uz Kaļiņingradas apgabalu. Pagājušā gada pirmajos divos mēnešos šis rādītājs bijis nepilni divi mijoni tonnu, bet 2021.gada janvārī-februārī - trīs miljoni tonnu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri