Jāpiebilst, ka Budovskis ir Seņkova tuvs domubiedrs, bijis režisora asistents visās triloģijas izrādēs Liepājas teātrī - "Šekspīrs", "Grimmi" un "Grieķi". Budovskis arī darbojies Seņkova veidotajā un vadītajā neatkarīgajā teātra apvienībā "EsARTe".
Nacionālajā teātrī Budovskis līdz šim darbojies kā ārštata aktieris, spēlējot Seņkova izrādēs "Spēlēju, dancoju", "Sapnis vasaras naktī", kā arī Indra Rogas režisētajā "Aka".
Nacionālajā teātrī strādā arī Matīsa Budovska dzīvesbiedre, pazīstamā aktrise Agnese Budovska.
Pēc Vītola paustā, Nacionālajā teātrī pakāpeniski notiek aktieru paaudžu maiņa, tomēr trupā ir vajadzīgas straujākas un dinamiskākas pārmaiņas. Tāpēc ir vajadzīgi jauni aktieri. Patlaban Latvijas Kultūras akadēmijā Seņkova vadībā tiek gatavots Nacionālā teātra jauno aktieru kurss. Puses ir vienojušās par sadarbību un aktieru kursam būs iespēja aiznākamajā sezonā iestudēt teātrī savu diplomdarba izrādi.
Vītols uzsvēra, ka teātra jaunā sezona nav apdraudēta, neskatoties uz bijušā mākslinieciskā vadītāja Elmāra Seņkova un viņa radošās komandas darba attiecību formas maiņu. Ar visiem četriem māksliniekiem ir izbeigtas darba tiesiskās attiecības līdzšinējā formā, bet ir saglabāta mākslinieciskā sadarbība, kuru īstenos uz autoratlīdzību pamata.
Ar Seņkovu, līdzšinējo teātra horeogrāfi Elīnu Gediņu, muzikālās daļas vadītāju Edgaru Mākenu, teātra galveno mākslinieku Reini Suhanovu ir noslēgti autoratlīdzības līgumi un daļēja arī veikta darba apmaksa. Pēc Vītola paustā, patlaban notiek intensīvi mēģinājumi pie pirmā sezonas jauniestudējuma, kas būs dramaturģes Justīnes Kļavas variācija par Raiņa "Spēlēju, dancoju". Arī ar aktieri Arturu Krūzkopu noslēgts autoratlīdzības līgums.
Runājot par sezonu, Vītols sacīja, ka tā būs Seņkova radošās komandas zīmē. Teātra direktors uzsvēra, ka sezonas saturisko pusi pilnībā ir veidojis Seņkovs ar savu radošo komandu un teātris to arī īstenos tā, kā to bija ieplānojis Seņkovs. "Nekāda aizkavēšanās, nekādas izmaiņas un nekādi riski saistībā ar jauno sezonu nav. Nav arī pamats pesimismam," sacīja teātra direktors.
"Man kā valdes loceklim ir izveidojušās labas attiecības ar Seņkovu, Gediņu, Mākenu, Suhanovu. Attiecības ir izdevies pacelt pavisam citādākā kvalitātē. Mēs esam iepazinuši viens otru un esmu atvērts mākslinieciskajai sadarbībai ar nākamajās sezonās. Katrā ziņā es šādu sadarbību vēlētos redzēt un, ja pareizi saprotu, arī mākslinieki ir atvērti šādai sadarbībai," teica teātra direktors.
Viņš akcentēja, ka Seņkovs sezonu ir saplānojis mākslinieciski ambiciozi. Teātra direktors atzina, ka tas būs izaicinājums arī viņam pašam, jo Vītols uzskata, ka katrai nākamajai sezonai ir jābūt labākai par iepriekšējo. Tā kā Seņkovs latiņu ir pacēlis ļoti augstu, jau patlaban ir jāsāk strādāt pie aiznākamās sezonas, lai tā būtu vēl mākslinieciski spēcīgāka.
Vītols norādīja, ka teātrī vismaz nākamos divus, trīs gadus netiks atjaunots mākslinieciskā vadītāja amats. Darbs pie aiznākamās sezonas mākslinieciskā satura, repertuāra sākts mākslinieciskās padomes veidolā, kurā ietilpst teātra vadītājs un literārā padomniece Ieva Struka. Nākamo mēnešu laikā iecerēts veidot repertuāra pamatprincipus, struktūru Lielajā zālē un mazajām zālēm. Plānots šajā dialogā iesaistīt vēl citus cilvēkus, bet process notiks pakāpeniski.
"Mākslinieciskā vadītāja amats nav saglabāts, bet ir brīvas pārējās vietas - teātra horeogrāfa, muzikālās daļas vadītāja un teātra galvenā mākslinieka. Mēs plānojam Nacionālajam teātrim piesaistīt radošos cilvēkus uz šīm štata vietām," sacīja Vītols.
Rolands Cers
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri