Putniņas jaunās linogriezumu sērijas avots ir darbu apraksti LNMM 20.gadsimta otrās puses un 21.gadsimta glezniecības kolekcijas zinātniskā apraksta kartītēs.
Mākslas darbam ienākot muzeja krājumā, kolekcijas glabātājs jaunieguvumus īsi un precīzi apraksta. Domas formulēšanas laikā rakstītājs, vēlēdamies būt maksimāli kodolīgs, var nepamanīt radītā teksta citas saturiskās asociācijas.
Savā būtībā kartītēs atrodamais teksts perfekti pilda savu funkciju - iegrāmatot kolekcijā konkrētu mākslas darbu, bet, uztverot to bez konteksta vai literāri, var rasties jauni nozīmju uzslāņojumi.
Māksliniecei šie teksti kļūst par recepti jaunas kompozīcijas un interpretācijas veidošanai. Svarīgs ir arī nosacījums, ka oriģinālo kartītē aprakstīto krājuma priekšmetu Hanele Zane Putniņa darba tapšanas laikā neapskata.
Tikai izlasot tekstu, acu priekšā māksliniece ierauga kompozīciju, kuru iespējami burtiskāk pārnes linogriezuma zīmējumā. Tā top saikne starp tekstu, mākslas darbu un interpretāciju.
Haneles Zanes Putniņas jaunākā linogriezumu sērija vedina apcerēt to, kas vispār ir mākslas interpretācija un kādam mērķim tā kalpo.
Putniņa (1990) dzīvo un strādā Rīgā. Viņas grafikām galvenokārt pamatā ir mitoloģiski tēli no folkloras un leģendām, kurus māksliniece bieži vien pārrada lielformāta linogriezuma tehnikā.
Mākslinieci interesē vēsturiskās grafikas tehnikas un viss ar to saistītais. Viņa turpina savus meklējumus linogriezuma pasaulē, ņemot pēc iespējas lielākus kaltus un cenšoties atrast kādu dārgumu starp linoleja skaidām. Straujiem soļiem viņa tuvojas savam pirmajam izgrebtajam hektāram linolejā.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri