• Maiga,
  • Milija

Krievijas spiegu satelīts veic dīvainus manevrus Zemes orbītā: kas ir zināms

Interesanti fakti
VS.LV 06:45, 05.06.2024

Satelītam ir bijusi neparastas manevrēšanas vēsture citu satelītu tuvumā ģeostacionārā orbītā, radot aizdomas par tā misiju.

Foto: pixabay

Tika atklāts, ka Krievijas militārais satelīts ar nosaukumu "Luč-2" (Stars) tuvojas citam satelītam ģeostacionārā orbītā. Šis manevrs seko viņa priekšgājēja ceļam, kurš, sākot ar 2014. gadu, vairākkārt izspiegojis citu valstu satelītus, ziņo "Space".

Francijas uzņēmums "Aldoria", kas izseko satelītus orbītā, izmantojot uz zemes izvietotu teleskopu tīklu, nesen brīdināja satelītu operatorus par "pēkšņu tuvošanos" starp Krievijas "Luč-2" un citu satelītu ģeostacionārā orbītā. Kā ziņoja kompānija, šis manevrs notika šī gada aprīlī 35 780 kilometru augstumā no Zemes virsmas.

Uzņēmums "Aldoria" nav precizējis, kuru satelītu "Luč-2" varētu izspiegot. Zināms, ka minimālais attālums starp abiem objektiem bija 10 km, un uz 3. jūniju tie atradās 20 līdz 50 km attālumā.

Maijā ASV izlūkdienesta un Pentagona pārstāvji apsūdzēja Krieviju mēģinājumā militarizēt kosmosu, novietojot citu militāro satelītu vienā orbītā ar ASV valdības satelītu. Krievijas satelīts "Kosmos 2576", pēc amerikāņu domām, "visticamāk ir pretkosmosa ierocis, kas spēj uzbrukt citiem satelītiem zemā Zemes orbītā". Krievija šādus apgalvojumus noliegusi.

Krievijas satelīts "Luč-2", kas pazīstams arī kā "Olimps-2", tika slepeni palaists pagājušā gada martā un oktobrī lidoja 60 km attālumā no cita orbītā esošā satelīta. Decembra sākumā satelīts atstāja šo pozīciju un pārcēlās pie cita satelīta, ziņo kosmosa drošības uzņēmums "Slingshot Aerospace". Abos gadījumos "Slingshot Aerospace" neidentificēja satelītus, kuriem tuvojās Krievijas transportlīdzeklis.

Nesenie Krievijas satelīta manevri nav bezprecedenta notikums. Tā priekšgājējs, satelīts "Luč-1", kopš 2014. gada vairākkārt tika atklāts citu valstu satelītu tuvumā. Jo īpaši tas manevrēja tuvu amerikāņu satelītiem 10 km attālumā.

2018. gadā Francija apsūdzēja Krieviju par satelīta "Luč-1" izmantošanu, lai pārtvertu sakarus no viena no valsts satelītiem, ko izmanto militāriem mērķiem.

"Aldoria" sacīja, ka satelītam "Luč-2", tāpat kā tā priekšgājējam, ir bijusi neparasta manevrēšanas vēsture citu satelītu tuvumā ģeostacionārā orbītā, radot aizdomas par tā misiju.

Interesanti fakti Izbaudiet Līgo pat tad, ja joprojām atrodaties pilsētā: ekspertu padomi (+VIDEO)

Cauri gadsimtiem nostiprinātās tradīcijas ir būtiska svētku sastāvdaļa.

Interesanti fakti Latvijā turpina samazināties Jāņu skaits

Šonedēļ vārda dienu atzīmēs 44 994 Jāņi, kas ir par 1057 šī vārda īpašniekiem mazāk nekā pērn, liecina Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes dati.

Interesanti fakti Eksperte: Latvijā izdzertas kafijas tase izmaksā 140 litru ūdens (+VIDEO)

Bioloģiskā saimniekošana ir ļoti svarīgs rīks, lai mazinātu cilvēku saimnieciskās darbības sekas.

Interesanti fakti Zinātnieki izstrādā kosmosa ķieģeļus, lai izveidotu bāzi uz Mēness (+FOTO)

Eiropas Kosmosa aģentūras (EKA) "kosmosa ķieģeļi" būs apskatāmi atsevišķos "Lego" veikalos visā pasaulē.

Interesanti fakti Saules magnētiskais lauks drīz mainīsies: kā tas ietekmēs Zemi

Pēdējo reizi šāds notikums notika 2013. gadā, un tas nozīmē, ka drīz pienāks zvaigznes aktivitātes maksimums.

Interesanti fakti Uz Mēness plāno izurbt 5 km caurumu, lai atrastu kaut ko, kas dabā neeksistē

Zinātnieki ierosinājuši veikt neparastu eksperimentu uz Mēness, kas apvienos divas pašlaik nesavienojamas teorijas.

Pasaule Lidmašīnas avārijā ASV gājis bojā bijušais misijas Apollo 8 astronauts (VIDEO)

ASV Nacionālās Aeronautikas un kosmosa pārvaldes (NASA) misijas "Apollo 8" bijušais astronauts Viljams Enderss, kurš 1968.gadā no Mēness orbītas nofotografēja ikonisko Zemes attēlu "Earthrise", piektdien gāja bojā 90 gadu vecumā, kad viņa vadītā lidmašīna nogāzās ūdeņos Vašingtonas štatā pie Sanhuanas salām.

Interesanti fakti Japāna plāno uzbūvēt kosmosa liftu uz Marsu: kas ir zināms

Japānas kompānija Obayashi Corporation gatavojas izveidot unikālu transportlīdzekli, kas spēs pārvietoties no Zemes uz kosmosu.