• Sandis,
  • Uldis,
  • Ulvis

Krievijas spiegu satelīts veic dīvainus manevrus Zemes orbītā: kas ir zināms

Interesanti fakti
VS.LV 06:45, 05.06.2024

Satelītam ir bijusi neparastas manevrēšanas vēsture citu satelītu tuvumā ģeostacionārā orbītā, radot aizdomas par tā misiju.

Foto: pixabay

Tika atklāts, ka Krievijas militārais satelīts ar nosaukumu "Luč-2" (Stars) tuvojas citam satelītam ģeostacionārā orbītā. Šis manevrs seko viņa priekšgājēja ceļam, kurš, sākot ar 2014. gadu, vairākkārt izspiegojis citu valstu satelītus, ziņo "Space".

Francijas uzņēmums "Aldoria", kas izseko satelītus orbītā, izmantojot uz zemes izvietotu teleskopu tīklu, nesen brīdināja satelītu operatorus par "pēkšņu tuvošanos" starp Krievijas "Luč-2" un citu satelītu ģeostacionārā orbītā. Kā ziņoja kompānija, šis manevrs notika šī gada aprīlī 35 780 kilometru augstumā no Zemes virsmas.

Uzņēmums "Aldoria" nav precizējis, kuru satelītu "Luč-2" varētu izspiegot. Zināms, ka minimālais attālums starp abiem objektiem bija 10 km, un uz 3. jūniju tie atradās 20 līdz 50 km attālumā.

Maijā ASV izlūkdienesta un Pentagona pārstāvji apsūdzēja Krieviju mēģinājumā militarizēt kosmosu, novietojot citu militāro satelītu vienā orbītā ar ASV valdības satelītu. Krievijas satelīts "Kosmos 2576", pēc amerikāņu domām, "visticamāk ir pretkosmosa ierocis, kas spēj uzbrukt citiem satelītiem zemā Zemes orbītā". Krievija šādus apgalvojumus noliegusi.

Krievijas satelīts "Luč-2", kas pazīstams arī kā "Olimps-2", tika slepeni palaists pagājušā gada martā un oktobrī lidoja 60 km attālumā no cita orbītā esošā satelīta. Decembra sākumā satelīts atstāja šo pozīciju un pārcēlās pie cita satelīta, ziņo kosmosa drošības uzņēmums "Slingshot Aerospace". Abos gadījumos "Slingshot Aerospace" neidentificēja satelītus, kuriem tuvojās Krievijas transportlīdzeklis.

Nesenie Krievijas satelīta manevri nav bezprecedenta notikums. Tā priekšgājējs, satelīts "Luč-1", kopš 2014. gada vairākkārt tika atklāts citu valstu satelītu tuvumā. Jo īpaši tas manevrēja tuvu amerikāņu satelītiem 10 km attālumā.

2018. gadā Francija apsūdzēja Krieviju par satelīta "Luč-1" izmantošanu, lai pārtvertu sakarus no viena no valsts satelītiem, ko izmanto militāriem mērķiem.

"Aldoria" sacīja, ka satelītam "Luč-2", tāpat kā tā priekšgājējam, ir bijusi neparasta manevrēšanas vēsture citu satelītu tuvumā ģeostacionārā orbītā, radot aizdomas par tā misiju.

Interesanti fakti Nosaukta galvenā elektromobiļu problēma

JD Power pētnieki ir atklājuši, ka elektrisko automobiļu galvenā problēma ir saistīta ar programmatūru. Par to ziņo The Verge.

Interesanti fakti Astronauti nevar atgriezties no orbītas. Nedēļas vietā viņi tur atrodas mēnesi

NASA apgalvo, ka bojātā Boeing Starliner kosmosa kuģa apkalpe nav iestrēgusi Starptautiskajā kosmosa stacijā. Tomēr nav zināms, kad astronauti varēs atgriezties mājās.

Interesanti fakti Joki par drēbēm: «Ja tev ir ērtāk staigāt ar izkārtu desu - dari tā» (+VIDEO)

Tviterī notiek diskusijas par to, kā ģērbties karstā laikā.

Interesanti fakti Uzziniet, kā izveidot modernu modes dizainu (+VIDEO)

Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma.

Interesanti fakti NASA iemūžina Ķīnas vēsturisko moduli Mēness tālākajā pusē

Drīzumā uz Zemes nolaidīsies kapsula ar paraugiem, kas savākti ar Chang'e-6 nolaižamo aparātu.

Interesanti fakti Sievietes ir labāk pielāgojušās kosmosa apstākļiem

Jauns pētījums parādīja, ka sieviešu ķermenis efektīvāk tiek galā ar kosmosa ceļojumu izaicinājumiem nekā vīriešu ķermenis, raksta "Futurism".

Interesanti fakti Saules magnētiskais lauks drīz mainīsies: kā tas ietekmēs Zemi

Pēdējo reizi šāds notikums notika 2013. gadā, un tas nozīmē, ka drīz pienāks zvaigznes aktivitātes maksimums.

Interesanti fakti Uz Mēness plāno izurbt 5 km caurumu, lai atrastu kaut ko, kas dabā neeksistē

Zinātnieki ierosinājuši veikt neparastu eksperimentu uz Mēness, kas apvienos divas pašlaik nesavienojamas teorijas.