Aprīlī Latvijas mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,6%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielu, palielinājās par 3,6%. Autodegvielas un pārtikas mazumtirdzniecība kritās attiecīgi par 4,7% un 1%.
"Mazumtirdzniecības aktivitāte nedaudz pārsteidz ar savu kuslumu, kas gan jāatzīst atspoguļo vispārējo nenoteiktību, ietekmējot patērētāju pārliecību, gan kā reakcija uz cenu pieaugumu", - secina Dainis Gašpuitis, AS "SEB banka" ekonomists. Spēcīgais pārtikas cenu pieaugums turpina ietekmēt iedzīvotāju paradums, kas izpaužas mazākos iegāžu apjomos. Aktīvāks patēriņš ir vērojams nepārtikas precēs, kas atbilst iepriekš prognozētajam. Būtiskākais apgrozījuma kāpums bija elektroierīču (+12,4%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (+12%) grupās, kā arī tirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (+11,5%). Aktīvi tika iegādātas arī informācijas un komunikācijas iekārtas (+6,7%).
Šķiet, ka banku kontu atlikumu pieauguma kāpums ir sācis stabilizēties, liecinot, ka iedzīvotāji ir sākuši aktīvāk līdzekļus novirzīt tēriņiem un investīcijām, piemēram, nekustamajā īpašumā un ir uzsākti priekšdarbi pilnvērtīgai atpūtai vasarā. Kā vienmēr jautājums ir par turpmākās izaugsmes iespējamo tempu, ko koriģēs patērētāju noskaņojums un noteiktās prioritātes. Visticamāk, ka savu aktualitāti nezaudēs gan elektroierīces, gan informācijas un komunikācijas iekārtas. Ņemot vērā tarifu karu ietekmi uz cenām, iedzīvotāju interese par dažādu preču iegādi e-kanālos varētu būt palikt augoša, palielinot konkurenci vietējiem mazumtirgotājiem. Lai arī inflācijas kāpums ir bijis augstāks nekā gaidīts, reālo algu kāpums nodrošina tālāku pirktspējas pieaugumu. Tādēļ sagaidāms, ka patēriņa aktivitāte nevienmērīgi starp dažādām preču grupām lēnīgu kāpumu saglabās.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri