Teju 60% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju kā sliktu vērtē uzņēmumu spēju reaģēt krīzes situācijā un skaidrot notikušo darbiniekiem, klientiem un partneriem, secināts sabiedrisko attiecību aģentūras "Repute" veiktajā aptaujā.
Latvijas uzņēmumu spēju reaģēt krīzēs, demonstrējot zināšanas par to, kā rīkoties un skaidrot notikušo darbiniekiem, klientiem, sadarbības partneriem, kā pārliecinoši labu vērtē tikai 2% aptaujāto iedzīvotāju, kamēr par labu - 15%. Ceturtajai daļai respondentu nebija vērtējums par šo jautājumu.
Krīzes situācijās uzņēmumi saskaras ar vairākiem komunikācijas izaicinājumiem, un 41% aptaujāto uzskata, ka vislielākais no tiem ir savlaicīga reaģēšana. Tāpat 31% aptaujāto norāda, ka lielākoties neviens uzņēmums nav gatavs krīzēm, un tās laikā tieši pārsteigums par piemeklēto krīzi ir otrs biežāk minētais izaicinājums, kas krīzē jāpārvar.
Vienlaikus 14% respondentu norāda, ka uzņēmumiem ir grūtības saglabāt darbinieku, klientu un sadarbības partneru uzticību. Vēl 10% aptaujāto uzskata, ka uzņēmumiem lielu izaicinājumu sagādā baumu apturēšana.
Savukārt 4% aptaujāto uzsver, ka sarežģīti ir atrast kompetentu pārstāvi, kurš spētu skaidri un pārliecinoši notikušo skaidrot publiski, tostarp medijiem.
Pētījums veikts sadarbībā ar kompāniju "Norstat Latvija" šā gada martā, aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju.