Viņš norāda, ka LPPA izprot esošo situāciju par drošību, kā prioritāti valsts rīcības virzienu noteikšanā, bet iebilst pret to, ka mobilitāte, iedzīvotājiem pieejami, regulāri reģionālie pasažieru pārvadājumi un finansiāli stabili pasažieru pārvadātāju uzņēmumi, netiek uztverti kā valsts drošības sastāvdaļa.
Ošenieks uzsver, ka pasažieriem tuvākā laikā ir jārēķinās ar iespējamu būtisku maršrutu tīkla samazinājumu vai pat pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanu atsevišķās maršrutu tīkla daļās, jo daļa pasažieru pārvadātāju uzņēmumu Satiksmes ministrijas politikas un rīcības dēļ tiek virzīti uz iespējamiem maksātnespējas procesiem.
LPPA jau iepriekš ir vērsusies Satiksmes ministrijā, Finanšu ministrijā, kā arī Autotransporta direkcijā (ATD), lai steidzami tiktu risināts jautājums par reģionālās nozīmes maršrutu tīkla maršrutos noslēgto ilgtermiņa līgumu cenu pārskatīšanu ārpus līgumos noteiktā termiņa, lai netiktu apdraudēta pakalpojuma nepārtrauktība un tiktu nodrošināti pieejami sabiedriskā transporta pakalpojumi ar autobusiem Latvijas iedzīvotājiem, tādējādi nepasliktinot valsts iekšējās drošības situāciju saistībā ar ārējiem apdraudējumiem.
Vienlaikus, lai pozitīvi atrisinātu situāciju, LPPA aicina Satiksmes ministriju un Finanšu ministriju steidzami, nevis kā iepriekšējos periodos gada beigās, atrast finanšu līdzekļus, un jau pirmajā pusgadā palielināt bāzes budžeta finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai reģionālās nozīmes maršrutu tīklā.
Ņemot vērā, ka 2025.gada valsts budžeta bāze apakšprogrammā "Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem" neatbilst noslēgto līgumu apmēram un nesedz jau valsts akceptēto cenu par kilometru, bāzes budžetu, nepasliktinot biļešu ieņēmumu apmēru, nepieciešams palielināt vismaz par 15 miljoniem eiro, skaidro Ošenieks.
Viņš arī atzīmē, ka LPPA jau 2019.gadā norādīja uz potenciālajiem riskiem tā laika valdībai, ja Ministru kabinetā tiks apstiprināta "Reģionālās nozīmes sabiedriskā transporta attīstības koncepcija 2021-2030" un dota zaļā gaisma sabiedriskā transporta pakalpojuma iepirkumam reģionālās nozīmes maršruta tīklā.
Iepirkumu procesā LPPA norādīja uz iepirkumu dokumentācijā ietverto neatbilstošu finanšu modeli un tā negatīvo ietekmi uz līgumu izpildes iespējām un brīdināja, ka iepirkuma noteikumu dēļ pārvadātājiem var rasties būtiskas grūtības līguma kvalitatīvai izpildei.
"Diemžēl šobrīd šie norādītie riski ir iestājušies, un ir apdraudēta sabiedriskā transporta pakalpojuma nepārtrauktība un pieejamība reģionālās nozīmes maršruta tīklā," pauž Ošenieks.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri