Viņš pauda, ka darījumā ietvertais vērtējums neiepriecina, salīdzinot to ar valsts līdzšinējiem ieguldījumiem, taču ir jāņem vērā šo ieguldījumu netiešā pozitīvā ietekme uz ekonomiku.
Vienlaikus Strautiņš uzsvēra, ka arī iepriekš pieņemtie lēmumi ir jāvērtē atbilstoši tajā brīdī pieejamajai informācijai.
Tostarp viņš skaidroja, ja iepriekš varētu zināt, ka būs Covid-19 pandēmija un karš Ukrainā, valsts politika aviācijas nozarē varbūt būtu bijusi citāda.
"Svarīgi arī tas, ka notikušais darījums padara mazāk ticamus sliktākos nākotnes scenārijus," pauda "Luminor Bank" ekonomists.
Viņš kā apsveicamu vērtēja to, ka šajā jautājumā beidzot notiek virzība, jo "airBaltic" ir jānodod privātajam sektoram, tālāk virzoties uz akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO). Strautiņš skaidroja, ka stratēģiskā investora piesaiste ir svarīga daļa no šī procesa.
"Vienlaikus ir svarīgi nodrošināt, lai uzņēmuma vadība arī turpmāk ņemtu vērā ne tikai tā komerciālās intereses, bet arī darbotos Latvijas ekonomikas labā, nodrošinot pēc iespējas plašāku lidojumu tīklu," norādīja ekonomists.
Trešdien, 29.janvārī, panākta vienošanās starp Satiksmes ministriju, "airBaltic" un "Lufthansa Group", kas paredz "Lufthansa" grupas investīcijas "airBaltic" 14 miljonu eiro apmērā. Apmaiņā pret ieguldījumu "Lufthansa Group" saņems konvertējamu akciju, kas tai dos 10% līdzdalību, kā arī investoram tiks nodrošināta vieta "airBaltic" padomē. Vēlāk, pēc potenciālā "airBaltic" IPO, šī konvertējamā akcija tiks konvertēta parastajās akcijās.
Pēc IPO "Lufthansa Group" līdzdalības lielumu noteiks potenciālā IPO tirgus cena. Darījums paredz arī to, ka "Lufthansa Group" pēc potenciālā IPO piederēs ne mazāk kā 5% no "airBaltic" kapitāla.
Darījuma pabeigšana ir plānota 2025.gada otrajā ceturksnī pēc konkurences uzraudzības institūciju izvērtējuma.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri