PTAC informē, ka lidojuma atcelšanas gadījumā aviokompānijai ir pienākums piedāvāt pasažieriem divas iespējas - maršruta maiņu vai naudas atmaksu.
Attiecīgi pasažieriem, saņemot paziņojumu par lidojuma atcelšanu, ir svarīgi ievērot norādītās instrukcijas un izvēlēties atbilstošāko variantu.
Maršruta maiņas gadījumā atbilstoši aviokompānijas sniegtajam skaidrojumam sistēma automātiski piedāvā tuvāko pieejamo alternatīvo lidojumu. Ja šis variants nav atbilstošs, pasažierim ir iespēja izvēlēties citu datumu. Ja nav iespējams atrast atbilstošāko variantu, pasažierim jāsazinās ar aviokompānijas zvanu centru.
Savukārt atbilstoši ES regulai aviokompānijai nav pienākuma izmaksāt kompensāciju, ja lidojums tiek atcelts vismaz divas nedēļas pirms plānotā izlidošanas datuma, atzīmē PTAC.
Vienlaikus PTAC papildina, ja pasažieris ir iegādājies ceļojuma apdrošināšanu un ja radušies zaudējumi, piemēram, par rezervēto viesnīcu vai citiem pakalpojumiem, pasažieriem jāvēršas pie apdrošinātāja. Apdrošināšanas atlīdzība ir atkarīga no izvēlētās polises un tajā iekļautajiem riskiem.
Gadījumā, ja situācija ar aviokompāniju netiek atrisināta, pasažieris var vērsties PTAC, iesniedzot parakstītu iesniegumu ar pievienotiem dokumentiem, tostarp saraksti ar aviokompāniju, biļešu kopijas un citus.
Kopumā pērn PTAC par visiem pārvadātājiem ir saņēmis 547 gaisa pasažieru iesniegumus, par atceltajiem reisiem - 125 iesniegumus. Savukārt 2023.gadā PTAC saņēma 619 iesniegumus, par atceltajiem reisiem - 85.
"airBaltic" 2025.gadu sāka ar paziņojumu, ka šogad vasaras sezonā dzinēju apkopes kavēšanās dēļ, ko veic to ražotājs "Pratt & Whitney", aviokompānija pārtrauks lidojumus 19 maršrutos, kā arī samazinās reisu biežumu skaitu 21 maršrutā. Kopumā tiks atcelti 4670 lidojumu.
Portāls VS.LV nenes atbildību par komentāru saturu.
Pievienojiet komentāru
Anonīmi komentāri
Atbilēt
Anonīmi komentāri